Den måten som Ronny beskriver her er livsfarlig! så ikke gjør det. Jeg flyr med ca 1900 på rotoren og ca 13grader pitch og da 8/18 gearing. Jeg har hatori 938 potta som er med på å gi motoren en del ekstra krefter og 30% nitro som denne motoren er bygd for. Hvis jeg flyr fort så må jeg være supernøye med å ikke gi for mye pitch for da bogger helien med en gang, som sakt før her så er dette helt vanlig. Værstinggutta flyr med så mye pitch som mulig og over det faktisk 14-15grader pitch for å få pønsh i shopperen, men de kan da ikke bruke dette pitchområdet i alle øvelser for da detter turtallet med en gang.
F.eks hvis jeg skal ta en stoooor fin loop etter å ha bygd opp bortimot full fart må jeg slakke av på pitch`n før jeg gir høyderor.
Hva slags fuel og hva slags potte er det du flyr med? Hvis du vil ha bort dette problemet helt så må du justere ned pitch`n din, kanskje da helt ned mot 7grader som jeg også nevnte i din tråd på 3dheli.no
F.eks hvis jeg skal ta en stoooor fin loop etter å ha bygd opp bortimot full fart må jeg slakke av på pitch`n før jeg gir høyderor.
Hva slags fuel og hva slags potte er det du flyr med? Hvis du vil ha bort dette problemet helt så må du justere ned pitch`n din, kanskje da helt ned mot 7grader som jeg også nevnte i din tråd på 3dheli.no
Comment