Unconfigured Ad

Collapse

Throttle curve

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JR DUDE
    • Jul 2007
    • 285

    #31
    Originally posted by Heliman
    Hmmm, ja men hvor mange grader ?
    11grader sånn ca
    Takk for deeeeeee

    Mvh Pål Jonny

    Comment

    • Heliman
      • Mar 2006
      • 1254

      #32
      er antenna veldig nærme bommen?
      Mvh
      Bjørn Tore Espevik

      Team Visa...

      Comment

      • JR DUDE
        • Jul 2007
        • 285

        #33
        Originally posted by Heliman
        er antenna veldig nærme bommen?
        Nei mottakeren sitter på siden av helien og dermed går ledningen ned og er tvinnet rundt understellet. Den er i kontakt bare med plastikken der.
        Skjønner ingen ting av dette jeg nå. Ikke greit nei
        Takk for deeeeeee

        Mvh Pål Jonny

        Comment

        • Heliman
          • Mar 2006
          • 1254

          #34
          EEhhh, sikkert dumt spørsmål men står bladene riktig vei?
          Mvh
          Bjørn Tore Espevik

          Team Visa...

          Comment

          • JR DUDE
            • Jul 2007
            • 285

            #35
            Originally posted by Heliman
            EEhhh, sikkert dumt spørsmål men står bladene riktig vei?
            Hehe jada det gjør de. Helien går fint på normal,men så fort jeg slår over idle up bryteren og tar raskt ned og raskt opp igjenn throttelen så vrir halen seg til venstre ca 90grader.
            Takk for deeeeeee

            Mvh Pål Jonny

            Comment

            • Heliman
              • Mar 2006
              • 1254

              #36
              throttlekurven i normal da, hvordan er den?
              Mvh
              Bjørn Tore Espevik

              Team Visa...

              Comment

              • roadrune
                • Jul 2007
                • 2292

                #37
                Originally posted by JR DUDE
                Hehe jada det gjør de. Helien går fint på normal,men så fort jeg slår over idle up bryteren og tar raskt ned og raskt opp igjenn throttelen så vrir halen seg til venstre ca 90grader.
                Du har satt opp halen med MAKSIMALE mekaniske utslag?
                Hilsen Rune Marcussen

                MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                JR DSX9

                Fitjar Modellflyklubb
                ---------------------------------------------------------------------------
                Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                Comment

                • JR DUDE
                  • Jul 2007
                  • 285

                  #38
                  Heliman:Throttlecurven i normal er fra 0 til 100 rett strekk.


                  Originally posted by roadrune
                  Du har satt opp halen med MAKSIMALE mekaniske utslag?
                  Ja rudder på maks begge veier du mener?
                  Takk for deeeeeee

                  Mvh Pål Jonny

                  Comment

                  • Heliman
                    • Mar 2006
                    • 1254

                    #39
                    Står gyroen i ratemode eller heading hold?
                    D.v.s. lyser gyroen konstant eller blinker den?
                    Mvh
                    Bjørn Tore Espevik

                    Team Visa...

                    Comment

                    • JR DUDE
                      • Jul 2007
                      • 285

                      #40
                      Originally posted by Heliman
                      Står gyroen i ratemode eller heading hold?
                      D.v.s. lyser gyroen konstant eller blinker den?
                      Den lyser konstant ja når jeg kjører samme veien som da batteriet vart isatt,men ellers blinker den.
                      Det er vel rett vell
                      Takk for deeeeeee

                      Mvh Pål Jonny

                      Comment

                      • Heliman
                        • Mar 2006
                        • 1254

                        #41
                        Den skal lyse konstant hele tiden. Den må også stå i hh når du kobler batteriet til..
                        Mvh
                        Bjørn Tore Espevik

                        Team Visa...

                        Comment

                        • JR DUDE
                          • Jul 2007
                          • 285

                          #42
                          Originally posted by Heliman
                          Den skal lyse konstant hele tiden. Den må også stå i hh når du kobler batteriet til..
                          Den står i hh når jeg kobler i batteriet,men hvordan skal jeg gjøre det for at den lyser hele tiden da?
                          Takk for deeeeeee

                          Mvh Pål Jonny

                          Comment

                          • Heliman
                            • Mar 2006
                            • 1254

                            #43
                            Den skal selvfølgelig blinke når du gir sideror...
                            Mvh
                            Bjørn Tore Espevik

                            Team Visa...

                            Comment

                            • JR DUDE
                              • Jul 2007
                              • 285

                              #44
                              Originally posted by Heliman
                              Den skal selvfølgelig blinke når du gir sideror...
                              Ja det gjør den. Testet nå og det gjorde den. Hmmm får fundere litt på dette tror jeg
                              Takk for deeeeeee

                              Mvh Pål Jonny

                              Comment

                              • roadrune
                                • Jul 2007
                                • 2292

                                #45
                                Originally posted by JR DUDE
                                Heliman:Throttlecurven i normal er fra 0 til 100 rett strekk.



                                Ja rudder på maks begge veier du mener?
                                Nja, er ikke helt sikker på hva du mener, men jeg mener at halerotoren må kunne gi så mye pitch som fysisk mulig, hvis du begrenser det for mye med endepunktene (limit) på gyroen, så vil den ikke kunne gi nok pitch til å kompensere, og halen vil slippe slik du sier.

                                Måten å sette det opp skikkelig med en 401, er vel hvis jeg husker riktig, å skru opp limit til den binder i ene siden, så flytte servo/linker slik at den kkurat binder i begge sider, og så skru LITT tilbake på limit, slik at den bare mangler en tidels mm på binding i begge endepunktene på halerotoren.

                                Litt krøkkete forklart, men du skjønner nok hva jeg mener Poenget er uansett å få servoen helt i midtstilling til vandringen på halen, siden du bare har en felles justering for endepunkter i gyroen, og MÅ gjøre det på denne måten for at den skal yte max.
                                Hilsen Rune Marcussen

                                MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                                T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                                JR DSX9

                                Fitjar Modellflyklubb
                                ---------------------------------------------------------------------------
                                Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                                Comment

                                Working...