Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ice2 80HV Governor mode oppsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Med forbehold om at du har koblet riktig og ikke kortslutter noe så er det ikke mer å tenke på. En ting å være klar over er at seriekoblingen du har laget ikke må være spesielt lang, da for lange batterikabler kan ta livet av kondensatorene i ESC. Jeg husker ikke hvor mye som var anbefalt. Selv legger jeg til mindre enn 10cm ledning på mine seriekoblinger.

    Så om du har satt alle parametre rett i ESC er det bare å prøve da. Rett motor data som timing og frekvens er vel det viktigste. Ellers får det ikke skjedd så mye om bladene er tatt av.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #32
      Ok, det er bettryggende å høre

      Angående lengde på kabler så kan jeg fint halvere lengden ut fra esc (den originale kabelen), og jeg kan nok halvere lengdene på y-splitten også. Bør jeg kutte inn på alle kablene for å redusere den totale lengden, for å være på den sikre siden?
      ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

      Comment


      • #33
        PÅ bildet under ser du hvordan jeg gjør det. Den røde ledningen i bunn (i Y'en) er det eneste jeg har lagt til. Det er ingen egen Y-kobling plugget i serie med ESC ledningen. Jeg tar (+) og (-) fra ESC til hvert sitt plugg par, og legger en lask mellom, koblet slik at det blir en seriekobling av det. Kan du kutte inn ytterligere er det bare fordeler med det. De tre kablene ut av ESC kan man og kappe inn om det passer, men rør aldri motor kablene. Selv har jeg aldri kortet inn noe på mine oppsett.

        Click image for larger version

Name:	Hobby_20120325_063.JPG
Views:	2
Size:	289.5 KB
ID:	593456
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • #34
          Det var jo en genial løsning Slik skal jeg også gjøre det, det ser så mye bedre ut slik + at det blir mindre koblinger som kan feile.
          BTW, strøkent helikopter du har
          ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

          Comment


          • #35
            Ice2 80HV Governor mode oppsett

            Junior, er det airwolf skalaen du driver med? Har byggetråden din stoppet opp? Har ventet spent på oppdatering av den. Med bilder å greier. er det snart maiden??

            Comment


            • #36
              Ja det er Airwolfen jeg holder på med. Har hatt mye å gjort i sommer så det har blitt jobbet innimellom med helikopteret, noe som resulterte i litt lite bilder og ingen oppdatering av tråden desverre. Jeg mener jeg skal ha noen bilder + at jeg skal ta flere og oppdatere snart
              ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

              Comment


              • #37
                Ice2 80HV Governor mode oppsett

                Originally posted by junior View Post
                Ja det er Airwolfen jeg holder på med. Har hatt mye å gjort i sommer så det har blitt jobbet innimellom med helikopteret, noe som resulterte i litt lite bilder og ingen oppdatering av tråden desverre. Jeg mener jeg skal ha noen bilder + at jeg skal ta flere og oppdatere snart
                Herlig. Min har også stoppet helt opp. Har ikke gjort med den i hele sommer. Dessverre. Hvor i landet bor du? Hadde vært kult å flydd 2xairwolf en gang.

                Comment


                • #38
                  Jeg bor i ei bygd som heter Fjelldal, ca 4 mil sør for Harstad. Enn du?
                  Ja det hadde vært kult å sett 2 Airwolf i luften
                  Hvor bor du?

                  Har et lite håp om å kanskje ha maiden til helgen. Gleder meg veldig, samtidig som jeg er ekstremt nervøs siden det har vært endel arbeid med denne.
                  Last edited by junior; 01-10-12, 19:51.
                  ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

                  Comment


                  • #39
                    Ice2 80HV Governor mode oppsett

                    Originally posted by junior View Post
                    Jeg bor i ei bygd som heter Fjelldal, ca 4 mil sør for Harstad. Enn du?
                    Ja det hadde vært kult å sett 2 Airwolf i luften
                    Hvor bor du?

                    Har et lite håp om å kanskje ha maiden til helgen. Gleder meg veldig, samtidig som jeg er ekstremt nervøs siden det har vært endel arbeid med denne.
                    Det blir litt langt å reise. jeg bor et sted som heter Råholt. 10 min nord for Gardermoen.
                    Maiden til helgen ja... det blir spennende. jeg forventer bilder og video. lykke til.

                    Comment


                    • #40
                      Dette er skikkelig off topic - men hvor flyr du når du bor på Råholt?
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

                      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                      — Neil Armstrong

                      Comment


                      • #41
                        Ice2 80HV Governor mode oppsett

                        Originally posted by kristianwest View Post
                        Dette er skikkelig off topic - men hvor flyr du når du bor på Råholt?
                        Tema har vel ramla ut for en stund siden. jeg flyr på stripa til EMFK. Ikke langt unna Letohallen.

                        Comment

                        Working...
                        X