Announcement

Collapse
No announcement yet.

radio terminologi og bruk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Kommer an på hvor mye det rister. Syns du bør gå ut i det fine været...

    Comment


    • #17
      hei.

      Lekt litt mer ute nå. Det er litt ustabilt, så kanskje jeg bør kjøpe nytt blad. Men fikk tips om å lime sammen der skaden er. Vanlig kontaktlim kunne ikke brukes. Noe som kan sprayes på og herder, kalles Kitt eller Kitti eller noe?

      Er en fyr som jobber for http://www.scandicraft.no/ rett bak huset mitt Nice, fikk en del tips. Begynte å få litt mer teken på heliet, og fikk sett på det største modellflyet som finnes som han holder på bygge. liten motorsag motor i saken

      Comment


      • #18
        Servo reverser

        Hva er servo reverser'ene til? Har 4 av dem; ail, ele, thr, rud. Hva står de for og hva/når benyttes de (til)?

        På forhånd takk

        Comment


        • #19
          dei har ikkje du bruk for å bry deg med. det er vist feks. at når du tar høyre stika fram så går helie bak då må du revesera den kanalen men eg trur det er riktigt hos deg.

          Comment


          • #20
            aha, oki. Det er riktig her så da driter jeg i de

            En ting som ikke er nevnt noen steder er å bruke høyre stikke til å balansere heliet når man tar av. Jeg har egentlig trodd at jeg bare trengte å throttle så ville det mer eller mindre gå rett opp. Han fyren jeg snakket om over brukte denne en god del og sa at det måtte gjøres for å kompensere... Noen som mener noe annet?

            Comment


            • #21
              eller som eg gjør tar raskt av. eg gjer ikkje det men tar rakt av. men ein ting til sjek at padlestange er lika long på bege sider. vist den ikkje er riktig vil den velte øver som du sa.

              Comment


              • #22
                padlestang? :S
                er det de øverste rotorbladene? hakke snøring

                Comment


                • #23
                  den er øve rotorbladne se bilde.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #24
                    De er like lange, så da skal ikke det være problemet
                    Får vel bare prøve meg fram

                    Comment


                    • #25
                      du må ikke tro at det er bare å gi gass og heliet løfter seg rett opp. du må korigere med høyre stikka hele tiden, trikset er å gjøre så små bevegelser som mulig for å holde det i ro. og før du tar det opp s setter du trimene slik at den plata som armene fra servoene går til, ligger i vater begge veier. da har du best utgangspunkt. evt. trimming må skje i lufta som tintin sier. jeg synes det enkleste er. gå ut der det er god plass. rett før heliet letter gir du på litt raskt så du får det opp 50cm da vil det ikke gå så mye til siden
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #26
                        Hei igjen

                        Jeg får meg antagelig en zoom til uka. Kan kanskje bli med deg å flyge en ettermiddag til helga hvis du vil. Har ikke tid før til helga..

                        Det viktigste er å gjøre som du gjør nå: ta det rolig til du har orden på at alt fungerer som det skal og til du føler du har kontroll.

                        Og som det sies så må helikopter flys hele tiden. De små i større grad enn de store.
                        Espen Melby

                        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                        Comment


                        • #27
                          åja, det er deg Espen:P hehe.. La faktisk ikke merke til det før nå

                          Hjelp hadde ikke vært så dumt. Helgen passer meg bra egentlig. Skal vel få øvet litt til uken også, satse på jeg har stålkontroll etterhvert:P *god tro på seg selv*

                          Comment


                          • #28
                            Det som er kjekt med elektro er jo at en kan fly når som helst og nesten hvor som helst... Blir mye trening av slikt
                            Espen Melby

                            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                            Comment

                            Working...
                            X