Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eurocopter AS350 med hjemmesnekra mekanikk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by tahustvedt View Post
    Det er jo bare å frese den ut det.
    Så du skal ikke bruke en ifra noe annet heli? du skal frese ut, sette i lager og alt selv?


    Mvh Robert.
    ~Futaba 10C~


    ~T-Rex 500 v-bar~
    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

    ~Min Cnc byggetråd #1~
    ~Min Cnc byggetråd #2~
    ~Min Cnc byggetråd #3~


    ~Trondheim Modellflyklubb~

    Comment


    • #47
      Originally posted by tahustvedt View Post
      Det er stort sett bare der det er plass til å sette sammensatte modeller i huset mitt.
      OT - Hvilke bakhøyttalere / stativ bruker du?

      Comment


      • #48
        Høytalerne er B & W som selges av Hifiklubben.

        Det jeg lurer på, er hvorfor du har ett SÅ fett surround-anlegg, og tv'en på feil plass i forhold til høytalerne...
        Hilsen Rune Marcussen

        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

        Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

        Comment


        • #49
          Originally posted by roadrune View Post
          Høytalerne er B & W som selges av Hifiklubben.

          Det jeg lurer på, er hvorfor du har ett SÅ fett surround-anlegg, og tv'en på feil plass i forhold til høytalerne...

          Se opp i taket, han har prosjektor og sikkert nedfellbar duk foran vindu

          Flott prosjekt tahustvedt, er ingen helimann selv men digger skikkelig håndverk!
          ----------------
          Haldor
          ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

          Comment


          • #50
            Originally posted by roadrune View Post
            Høytalerne er B & W som selges av Hifiklubben.

            Det jeg lurer på, er hvorfor du har ett SÅ fett surround-anlegg, og tv'en på feil plass i forhold til høytalerne...

            Som Haldor sier så har jeg lerret foran vinduene. Det er et gammelt motorisert lerret, før svarte kanter ble vanlig.
            Attached Files

            Comment


            • #51
              Her er en mye større Ecureuil. Det høres ut som et sinnsvakt turtall på halerotoren, eller halerotorvibrasjoner/kast i drivaksling, men jeg digger størrelsen.

              http://www.helizone.at/index.php?vie...tent&Itemid=64

              Comment


              • #52
                Originally posted by tahustvedt View Post
                Som Haldor sier så har jeg lerret foran vinduene. Det er et gammelt motorisert lerret, før svarte kanter ble vanlig.
                Ja da så
                Hilsen Rune Marcussen

                MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                JR DSX9

                Fitjar Modellflyklubb
                ---------------------------------------------------------------------------
                Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                Comment


                • #53
                  Originally posted by tahustvedt View Post
                  Her er en mye større Ecureuil. Det høres ut som et sinnsvakt turtall på halerotoren, eller halerotorvibrasjoner/kast i drivaksling, men jeg digger størrelsen.

                  http://www.helizone.at/index.php?vie...tent&Itemid=64
                  Jeg synes halerotoren så alt for liten ut i forhold til resten, eller tar jeg feil?
                  Går ut fra at du lager din i riktig diameter i forhold til fullsize..
                  På de fleste helikopter med skalakropp er rotorene alt for små og det ser litt rart ut spør du meg
                  It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

                  Comment


                  • #54
                    Hei!

                    Imponerende arbeid!

                    Blir gøy å få høre hvorden det fungerer. Er litt spent på hvordan den stjernen du har frest ut i metall vil fungere, da den orginalt er i glasssfiber, og "leddet" i rotorsytemet...

                    Hilsen Svenn
                    REDDIKK

                    Comment


                    • #55
                      Ja, jeg har mest lyst til å lage den i glassfiber for å elastisitet, men denne aluminiumsstjerna er så tykk i flappeområdet at den ikke vil bevege seg nevneverdig da den er søkkstiv, noe som sansynligvis gjør det enklere å få det til å fly bra med SK360-boksen. De anbefaler at hodet er helt stivt. Bladene mine er såpass elastiske at de tar seg av all flapping uansett. Da det er ca 4° pre-cone i stjerna tror jeg det vil være minimal belastning under hovring.

                      Comment


                      • #56
                        I morra blir det test av rotorhodet hvis det ikke blåser for mye. Helikopteret snurrer i gang utemn vibrasjoner og er tracket. Håper det er kontrollerbart.

                        Comment


                        • #57
                          Det flyr som bare det.

                          Comment


                          • #58
                            Gratulerer! Var vel som ventet
                            Video? Alltid spennende å følge byggetrådene dine.

                            Comment


                            • #59
                              Jeg skal lage en video om jeg flyr sammen med noen.

                              Det var som ventet, men jeg har alltid en liten bekymring for at det skal bli ukontrollerbart og deise runt idet det letter. Det har skjedd før.

                              Nå har jeg fått den ganske bra justert, men har ikke testet høyhastighetsflyging enda. Jeg har justert fasevinkelen ned til ca 83° eller noe sånt og det nærmer seg fornøyd.

                              Det skal være veldig lys gråfarge på rotorhodet og jeg finner ingen fornuftige alternativer her på bygda. Jeg vil prøve noen Tamiya-farger og finner sikkert en som passer.
                              Attached Files

                              Comment


                              • #60
                                Jeg har tegnet halerotorbladene ferdig. De blir laget av aluminium og jeg prøver å lage de skalariktige. De monteres på en ganske ukonvensjonell måte til RC-blader å være. Jeg har ikke tegnet hubben enda. Lurer på om jeg skal lage teeter eller fast hub.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X