Announcement

Collapse
No announcement yet.

ThunderTiger Raptor E550 med UH-1Y skalakropp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Øysteinm View Post
    Hei, ja det var slakk i begge ender av original link. Jeg skiftet til linker fra align og byttet også innfestingen oppe til deler fra align. Se bilde. Ble også anbefalt å bytte alle bolter som orginalt fulgte med. Før dette var gjort var det håpløst å få trackingen brukbar.

    Sent fra min G8341 via Tapatalk
    Ok, sjå der ja, takk for tips.
    Inge Brautaset
    EMHW Christen Eagle II (Red Eagle II) Valach 120
    T-rex 600 med skalakropp Funkey AS 350
    ESM F8F Bearcat med DLE 30cc
    ESM FW190 Saito FA-170R3
    Peakmodel Edge 540 med DLE 30cc
    Graupner Piper Cherokee med Os 10cc
    Aviomodelli VOR 250
    Carf Spitfire med 75cc 3W
    Phoenix Modell Ka8 3,5m
    Simprop Speedcobra

    Comment


    • #17
      Hva slags hode ville dere valgt for mitt prosjekt? Tenker da enten Double Cats sin eller Roban sin for 10mm aksel ala den du fikk Øystein.

      Enten så bygger jeg om helien til en 120 grader CCPM eller så kan det hende jeg kan benytte den originale 140 graders swashplaten siden hodene da ikke har follower.
      Lars Norberg

      Comment


      • #18
        Usikker, men ut fra kvaliteten på det fra roban og erfaring med double-cats ville jeg prøvd roban. Har jo ikke prøvd roban enda, men synes bare der virker veldig kompakt og bra.

        Sent fra min G8341 via Tapatalk

        Comment


        • #19
          Hei, jeg var litt spent på om du har begynt jobben med lakkering, kjøpte en Agusta 109 fra marvelcrafr som ble produsert for thunder tiger tidligere. Jeg er litt spent på valg av lakk til denne da den er bygd meget lett og er tynn i veggene. Er litt rett for at lakken skal sprekke hvis de blir for mye bevegelse/vibrasjon.Tenkte å bruke vanlig billakk på boks slik de andre jeg har jobbet med.

          Comment


          • #20
            Min er ferdiglakkert i en matt gråtone og kommer nok til å beholde denne tror jeg. Min erfaring er at de fleste lakktyper tåler en del fleks, men lurt å teste først.
            Lars Norberg

            Comment


            • #21
              Nå er den funnet frem for enda en gang. Har funnet et Roban hode som jeg tror jeg kommer til bestille for 10mm, det jeg har nå må ut om det skal bli noe greie på det

              Om alt går etter planen skal den fly til våren med skikkelig kropp
              Lars Norberg

              Comment


              • #22
                Hei, jeg fikk noen turer før vinteren med mitt 4 blads hode fra Roban og det fungerer flint. Kommer det oppdateringer og bilder underveis?

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Øysteinm View Post
                  Hei, jeg fikk noen turer før vinteren med mitt 4 blads hode fra Roban og det fungerer flint. Kommer det oppdateringer og bilder underveis?
                  Det var gode nyheter Ser ut som det skal fungere utmerket siden jeg da kan benytte den originale swashplaten som er 140 grader så blir geometrien på overføringene bra siden denne ikke trenger follower. Jeg skal oppdatere så fort det skjer noe, den skal i luften etter altfor mange runder på hyllen
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #24
                    Nytt rotorhode i hus fra Roban. Ser veldig bra ut og uten slark.

                    Men trenger litt tips og gode råd for å få dette i havn, blir ikke helt rette linker siden den er beregnet for 140 graders swash, også ser det ut til at Roban benytter 5mm kulelinker med 2,5mm gjengetapper mot Raptor som benytter 4,75mm og 2mm. Hvordan løser jeg dette på en god måte?

                    Lars Norberg

                    Comment


                    • #25
                      Da har jeg fått litt kraftigere kulelinker fra Trex700x som er 5mm. Videre har jeg bestilt opp noen "optional parts" fra ebay samt en ny hovedaksling siden den jeg hadde var litt trang i toppen for swashplaten.

                      Click image for larger version  Name:	2020-03-02 21.01.08.jpg Views:	0 Size:	91.2 KB ID:	680004
                      Thunder Tiger optional elevator arm

                      Click image for larger version  Name:	2020-03-02 20.55.48.jpg Views:	0 Size:	190.4 KB ID:	680005Click image for larger version

Name:	2020-03-02 20.57.58.jpg
Views:	137
Size:	176.4 KB
ID:	680006
                      Prøvemontering av rotorhode og swashplate. Får ikke helt perfekt geometri på linkene siden swashpalten er en del større en den originale, men går det bra eller burde jeg ta jobben med flyte på overføringene slik at de går 90 grader på?
                      Lars Norberg

                      Comment

                      Working...
                      X