Pluggen har ikke standard gjenger, så den passer ikke i vanlige glow motorer.
Unconfigured Ad
Collapse
Ny revolusjonerende RC fuel!
Collapse
X
-
Det er IKKE nødvendig med noen spesiell plugg på denne fuelen. Vi har testet Maxima med O.S. 8, O.S. 7 og O.S. F. Fungerer utmerket med alle disse. For øvrig forteller produsenten at det er de som har produsert Bio-Ethanol fuelen for O.S. De har også produsert samme fuel for Y.S. Produsenten holder en del kort til brystet mht. ingredienser, så vi kjenner ikke alle detaljer her. Men vi har inntrykk av at de tilsetter noe lurium som gjør at de kan fjerne metanolen, og får etanol til å fungere med vanlige glødeplugg.Comment
-
Re: Ny revolusjonerende RC fuel!
Om man tar en kanne rapicon 30% og en kanne maxima 30% så mener altså både dere og produsenten at man får mer effekt og lavere forbruk med maxima fuel på et heli ? Isåfall er jeg villig til å prøve og kan komme å kjøpe en kanne eller to på tirsdagInteressert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
www.skalamodellflyklubb.noComment
-
Litt fakta.
Det er en god stund siden nå at både OS, YS og andre tyngre aktører i markedet avla produsenten et besøk.
Hva som kom ut av de besøkene vites naturlig nok ikke, siden den slags info normalt forblir mellom partene.
Men noe har tydeligvis bært frukter.
Det som kommer fram av info på OS linken stemmer godt overens med fakta. Bortsett fra en ting. Temaet plugger.
Selvsagt er det alltid best å ha den optimale pluggtypen. Men er det nødvendig for den jevne bruker? Egentlig ikke.
Saken er den, at motorene starter lett og går utmerket på denne fuelen nesten uansett pluggtype/varmeverdi.
Selv velkjennte problemmotorer, som TT 4T, går og throttler rent.
Så problemstillingen ligger ikke i å få motorene til å gå, på tomgang, på fullgass og throttle rent.
Utfordringen er å finne optimal innstilling på dysenåla, siden motorene går uansett, bare de får nok fuel.
Poenget er at med denne fuelen, så kan motorene kjøres mye magrere enn på annen fuel, uten at de stopper eller tar skade.
De fleste vil oppdage, at med denne fuelen, så går de fleste motorer rent, uten å ta skade eller stoppe, med mer enn en turn mer inn på dysenåla enn om man brukte vanlig tradisjonell fuel. Og da kommer naturlig nok besparelsen i forbruk også. Og ytelsen er minst lik eller bedre.
Hvorfor, bør vel overlates til de som kan dokumentere seg som faglærte på dette området.
Viktigste for brukeren er at man oppnår et godt og ønsket resultat.
RCModellerComment
-
Får vel teste en kanne på noen av mine YS 4t motorer. Har YS 63, 70, 110 og 160. Å felles for dem alle er at de går kjempebra og er kjempeglad i fuel. Så på disse motorene vil jo et betydelig redusert forbruk merkes godt. I dag bruker jer Rapicon 23% nitro 22% olje. Den koster jo kun Kr 55,- pr liter så drivstofutgiften er nå uansett ikke den største kostnaden i denne hobbyen. Lit usikker på hvilken av disse Maxima fuelene som vil passe til YS motorene men det kan sikert TS svare på.Comment
-
En uke er gått, og ingen testresultater er kommet ?Comment
-
Alt for kaldt til å teste glow motorer nåComment
-
Jeg har brent av en kanne med fuel på en outrage velocity n2 med os55hz motor og i 7 minus er motoren svært lettstartet og jeg får god flytid. Opp og ned med 9min får jeg. Nå har jeg nettopp kjøpt denne modellen og jeg har liten erfaring med nitro fra før så skal være litt forsiktig med å gi en tilbakemelding. Men hittil fungerer den strålende for meg iallefall. Den er litt kostbar så spørs om jeg skal teste et billigere alternativ neste gang for å få en viss idé om dette virkelig er noe tess. Eneste negative hittil er at fuelen ikke er farget noe som gjør det litt vanskelig å se om tanken er full eller tomEllers bare gode ord hittil.
Interessert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
-
Jeg har brent av en kanne med fuel på en outrage velocity n2 med os55hz motor og i 7 minus er motoren svært lettstartet og jeg får god flytid. Opp og ned med 9min får jeg. Nå har jeg nettopp kjøpt denne modellen og jeg har liten erfaring med nitro fra før så skal være litt forsiktig med å gi en tilbakemelding. Men hittil fungerer den strålende for meg iallefall. Den er litt kostbar så spørs om jeg skal teste et billigere alternativ neste gang for å få en viss idé om dette virkelig er noe tess. Eneste negative hittil er at fuelen ikke er farget noe som gjør det litt vanskelig å se om tanken er full eller tomEllers bare gode ord hittil.
Husk kun, at blir det skikkelig kaldt og med høy luftfuktighet, så krever denne fuelen også, som annen fuel, at man bruker en varmere plugg.
Pluggen kjøles like mye ned av kulde og høy luftfuktighet (kald vanndamp) uansett fueltype.
Husk å sjekke inni motoren også, da vil du se hvor ren den fortsatt er.
Sjekk alt dette ved å bruke vanlig billigere fuel også.
Nøkterne tilbakemeldinger som denne taes i mot med stor takk.
RCModellerComment
-
Et par strips rundt sylinderen når det blir kaldt hjelper for å få riktig motortrmp. Kryper det under -10°C pleier jeg og ha 5% bensin i fuelen så starter motorene mye lettere.
Jeg lurer nå fremdeles på hvilken av disse fueltypene som vil passe til mine YS motorer.Comment
-
Flott med farge og lukt rcmodeller! Vi heligutta trenger iallefall farge. Jeg har lest et stykke om denne fuelen tidligere men nå finner jeg nesten null informasjon om den bortsett fra her og på sidene deres. Dersom denne fuelen er så bra som dere sier så burde den være mer kjent. Er dette et merke som er produsert for dere eller? Jeg er bare litt redd for at dette merket plutselig forsvinner igjen. Så vidt jeg vet var jeg første som kjøpte av denne helifuelen så det hadde vært litt interressant med flere tilbakemeldinger folkensInteressert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
-
Flott med farge og lukt rcmodeller! Vi heligutta trenger iallefall farge. Jeg har lest et stykke om denne fuelen tidligere men nå finner jeg nesten null informasjon om den bortsett fra her og på sidene deres. Dersom denne fuelen er så bra som dere sier så burde den være mer kjent. Er dette et merke som er produsert for dere eller? Jeg er bare litt redd for at dette merket plutselig forsvinner igjen. Så vidt jeg vet var jeg første som kjøpte av denne helifuelen så det hadde vært litt interressant med flere tilbakemeldinger folkens
Maxima er en merkevare, integrert i et større oljeselskap, som utvikler og selger mange typer tilsetningsstoffer for forskjellige formål.
Så langt er kun fuelen og deres dieselbooster (for slitte gamle trøtte dieselmotorer) prøvd. Ikke å forveksle med Pro Long kun smørende "vidunderdråper" fra Korea.
Denne dieselboosteren går både på bedre smøring, rensing, mindre forbruk og bedre effekt.
Og det må sies. Dieselboosteren er enda mer oppsiktsvekkende enn fuelen.
Det lokale verkstedet, som tar alle servicer, mente hårdnakket at enten var motoren skiftet eller i det minste overhalt siden sist de tok service. Og det etter kun en halv tank med boosteren iblandet dieselen.
Tidligere røyk det både blått og svart, med tildels ille lukt. Etter kun få kilometer med boosteren på tanken, var det nesten umulig å provosere fram verken illeluktende eksos eller farge på eksosen. Og motoren var merkbart sprekere.
Fuelen er kun brukt i konkurranseøyemed så langt. Den er sannsynligvis for dyr i kostpris for "merkevareprodusentenes" dyre og omstendelige distribusjonskjeder.
TS.Com AS har sikret seg all representasjon og godkjenning av denne fuelen i i Norge og EU.
Så ny sending, med enda bedre blandingsforhold, farge, tydeligere merking og litt god gammelsdags eksoslukt er i emning.
RCModellerLast edited by rcmodeller; 05-12-12, 17:24.Comment
-
Dette har jeg ingen tro på. Er det første april?
Av "normale" drivstoff til motorer gir nitrometan mest effekt, deretter metanol så etanol og tilslutt bensin/diesel.
På litt tynn is nå, men jeg er av den oppfatning at man må ha metanol for at en glødeplugg skal virke. Noe med en kjemisk reaksjon mellom metanol og metallet i pluggen (platina?) som må til for og holde den glødende. Bare varmen fra forbrenningen er ikke nok.
Jeg har vært med og kjørt glowmotorer på sprit og måtte da bygge om til gnist tenning for at det skulle funke og effekten i motoren ble lavere, ikke høyere.
Har kun lest den første sida, så hvis noen har kommet meg i forkjøpet beklager jeg detT-Rex 600efl ar7200bx
(X) T-Rex 500efl microbeast
T-Rex 250efl
Blade McPx x2
(X) Parkzone Extra 300
(R.I.P.)1.5m balsa P51 Mustang os .46
Balsa trainer os .30Comment
-
Forbruket vil i så fall øke betraktlig.
Tror det blir billigere og mer korrekt å tilføre litt vann i eksospotta.
"Sølet" som kommer ut, ved riktig innstilling, er minimalt.
Og kan brukes til å rengjøre modellen med eller smøre på huden.
RCModellerComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment