Unconfigured Ad

Collapse

OSD til Naza

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • oleG
    • Jan 2010
    • 53

Da var FBOSD montert på QAV500.
    Fungerar svært bra.
    Fekk også ein link til eit program der ein kan endra det meste når det gjelder visining i osd.
    Futaba 10C 2.4GHz, Align T-rex 500 3GX, Align T-rex 450 3GX, Align T-rex 250 3G, DJI F450 KK2.0, DJI F450 NAZA V2, DJI F550 Wookong, QAV500 Wookong, Gaui 330X KK2.0, Alexmos BGC, DJI Zenmuse H3-2D Gimbal.

Comment

• knupps
      • Mar 2011
      • 458

Originally posted by oleG
      Da var FBOSD montert på QAV500.
      Fungerar svært bra.
      Fekk også ein link til eit program der ein kan endra det meste når det gjelder visining i osd.
      Har ikke fått den ennå. Ble vel litt surr da jeg oppdaterte orderen fra Bronze til Gold.
      Gikk monteringen helt smertefritt?
      Hvis dette funker er det jo genialt.

Comment

• knupps
        • Mar 2011
        • 458

Originally posted by oleG
        Ventar også på at Alexmos brushless gimbal controller skal bli klar hos viacopter.eu.
        Har kjøpt gimbalen fra RCtimer med motorer og venter på at kortet settes ut for salg.

Comment

• oleG
          • Jan 2010
          • 53

Originally posted by knupps
          Har ikke fått den ennå. Ble vel litt surr da jeg oppdaterte orderen fra Bronze til Gold.
          Gikk monteringen helt smertefritt?
          Hvis dette funker er det jo genialt.
          Hei

Montering gjekk forholdsvis greit.
          Var litt usikker på dette med tilkobling av batteri opp mot spenningsensor.
          Det er med ein spenningsdelar i settet, men fant ikkje noko om dette i manualen som fulgte med.
          Følger også med ein ledning som skal gå mellom Naza (der LED er tilkobla) og OSD.
          Denne måtte eg fila av litt plastikk for å få den til å passe i Naza.
          Futaba 10C 2.4GHz, Align T-rex 500 3GX, Align T-rex 450 3GX, Align T-rex 250 3G, DJI F450 KK2.0, DJI F450 NAZA V2, DJI F550 Wookong, QAV500 Wookong, Gaui 330X KK2.0, Alexmos BGC, DJI Zenmuse H3-2D Gimbal.

Comment

• knupps
            • Mar 2011
            • 458

Da er den kommet. Spennende å se om jeg får dette til.
            Er det du som er "Sauen" på RC Groups?

Click image for larger version

Name:	DSC_8849_small.jpg
Views:	1
Size:	91.0 KB
ID:	599998

Har brukt Hero1 som FPV kamera. Det har ALDRI sviktet meg.
            Stoler ikke helt på Hero3BE ennå.

Comment

• oleG
              • Jan 2010
              • 53

Jepp, Sauen på RC Groups er meg.

Originally posted by knupps
              Da er den kommet. Spennende å se om jeg får dette til.
              Er det du som er "Sauen" på RC Groups?

Comment

• Efti
                • Oct 2011
                • 116

Matta di står feil vei. Kamera skal ligge på knottene.

Comment

• knupps
                  • Mar 2011
                  • 458

Originally posted by Efti
                  Matta di står feil vei. Kamera skal ligge på knottene.
                  Har prøvd begge veier.
                  Tror problemet er borrelåsfestet.
                  Skal prøve å feste med strikk neste gang.

Comment

• timmy9le
                    • Jan 2013
                    • 64

Kommer det en film fra en av dere snart?

Comment

• jotto
                      • Jul 2007
                      • 3060

Hurra, nå har jeg også fått min!
                      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• Lain
                        • Feb 2013
                        • 51

Vært veldig fint om folk hadde hatt mulighet til å tatt litt bilder og beskrevet litt hva de må gjøre for å få ting til å fungere.
                        Eller er det en egen tråd på et annet forum med skikkelig guide jeg har gått glipp av?

FPV er neste steget på veien for min egen del, så om det blir en grei operasjon å få osd ifra naza, er dette av stor interesse.
                        You cant take the sky from me.

Comment

• oleG
                          • Jan 2010
                          • 53

Hei

Reknar med du har vore inne på RCGroups (NAZA GPS + MAVLink OSD - RC Groups )
                          Det står ein del der, men er vel ikkje noko direkte guide for montering.

Brukte denne veiledningen for å koble opp alt: http://firebug24k.com/fbosd_files/fbosd_setup.pdf
                          Her står det ikkje korleis spenningsdelar skal koblast opp ( rød, svart og kvit leder), men den skal koblast rød på batteri+, svart på batteri- og kvit på pinne for "voltage sensor".

Her ligg bl.a. program for å laste inn firmware: Firebug's Flight Shop - The FBOSD :: Home

Da OSD er satt opp med NTSC så fekk eg ikkje OSD til å fungera saman med gopro satt opp med PAL.
                          Måtte sette opp OSD med PAL med dette programmet: OSD_Config_Tool - arducam-osd - A powerful OSD Tool Set. - Arduino based Camera Control and OSD for UAVs. - Google Project Hosting

NAZA GPS + MAVLink OSD - Page 12 - RC Groups, post 174 forklarer korleis dette skal gjerast.
                          Med dette programmet kan ein endra det meste av kva om skal visast i OSD.

Dersom det er spesifikke ting du lurer på , så kan eg prøve og svare.

Mvh
                          Ole G

Originally posted by Lain
                          Vært veldig fint om folk hadde hatt mulighet til å tatt litt bilder og beskrevet litt hva de må gjøre for å få ting til å fungere.
                          Eller er det en egen tråd på et annet forum med skikkelig guide jeg har gått glipp av?

FPV er neste steget på veien for min egen del, så om det blir en grei operasjon å få osd ifra naza, er dette av stor interesse.

Comment

• Lain
                            • Feb 2013
                            • 51

Supert svar. Takker. Ser jo gjennomførbart ut, er nok noe jeg må vurdere seriøst.
                            You cant take the sky from me.

Comment

• timmy9le
                              • Jan 2013
                              • 64

Enda ingen filmer?

Comment

• culexus
                                • Jul 2010
                                • 19

Her har dere osd til dji, selv om det er gammelt nytt sikkert

Jeg testa min nye naza v2 med iosd før jeg reiste på sjøen.
                                Egentlig veldig førnøyd så langt, må få teste den ut i lufta litt først. Det eneste den mangler er amp forbruk, håper
                                dji får fingen ut og lager dette snart.
                                Ellers så ser det ut til å være en bra refresh rate på osd.

Comment

Working...