Announcement

Collapse
No announcement yet.

Treng tips for bygging av Quad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by mundsen View Post
    Har du pris på understellet? Leveringstid?
    Da var understellet i bestilling Dette vert spennande - ny kontroller, ny ramme, ny motortype, understell.. - mange ting å pusle med
    Mvh
    Øyvind Amundsen
    70 mod. fra sunnmøre
    Mi nettside: multiprop.no (vil prøve å samle prosjekta mine her)

    Comment


    • hei.. kupper tråden din litt =)

      Har veldig lyst til å prøve quad. Det jeg er ute etter er å filme HD med et sony filmkamera jeg har.
      Det veier ca 450g. Hvor mye payload kan man ha på en "normalt" kopter?

      Trenger litt hjelp her!?
      GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
      sigpic



      Comment


      • Originally posted by sub_sonic View Post
        hei.. kupper tråden din litt =)

        Har veldig lyst til å prøve quad. Det jeg er ute etter er å filme HD med et sony filmkamera jeg har.
        Det veier ca 450g. Hvor mye payload kan man ha på en "normalt" kopter?

        Trenger litt hjelp her!?
        Svarer jeg
        Kommer jo an på hva du mener med normalt kopter, men en gaui 330x er ganske normal og den har en payload på cirka 700 Gram + - . (Inkludert batteri.)
        Last edited by AOK; 10-01-12, 14:33.

        Comment


        • Rask kar
          Understellet vart laga i dag, og vert sendt i morgon

          Click image for larger version

Name:	P1100161.jpg
Views:	1
Size:	86.7 KB
ID:	584381
          Click image for larger version

Name:	P1100163.jpg
Views:	1
Size:	75.4 KB
ID:	584382
          Mvh
          Øyvind Amundsen
          70 mod. fra sunnmøre
          Mi nettside: multiprop.no (vil prøve å samle prosjekta mine her)

          Comment


          • Originally posted by mundsen View Post
            Rask kar
            Understellet vart laga i dag, og vert sendt i morgon

            [ATTACH=CONFIG]48745[/ATTACH]
            [ATTACH=CONFIG]48746[/ATTACH]


            Det viste jeg faktisk Fikk mail av han med fire-fem bilder av dette her som han viste meg Jeg har bestilt men venter til kameraunderstell er klart

            Comment


            • Da var ny simulator best.
              AeroSim RC

              Denne kan brukast til både multirotor simulering + FPV simulering
              I tillegg kan denne koblast opp mot kontrolleren eg har slik ein kan teste ut oppsettet i simulatoren (styrer simulatoren trådlaust via mottakaren på doningen)

              Så no vert det bygging av ny doning + trening/testing i simulator resten av vinteren
              Mvh
              Øyvind Amundsen
              70 mod. fra sunnmøre
              Mi nettside: multiprop.no (vil prøve å samle prosjekta mine her)

              Comment


              • Ha starta på hexa prosjektet, som skal bli det endelige multicopteret for FPV, Film, Foto..
                Får laga ein tilpassa variant av senterplater.. levert av han som laga understellet.
                Planen er to senterplater for hexa, over senterplata monterast ei mindre plate for kontroller.. (denne plata vert festa til senterplata med vibrasjonsdemparar) - over kontrolleren.. kjem ei ny topplate for å beskytte elektronikken.

                Under den neste senterplata kjem ei ny plate for feste av batteri - under batteriplata kjem understellet/beina (sjå tidlegare innlegg) som er festa til batteriplata med vibrasjonsdemparar.

                Kjem med bilder/info etter kvart som ting vert ferdig.
                Mvh
                Øyvind Amundsen
                70 mod. fra sunnmøre
                Mi nettside: multiprop.no (vil prøve å samle prosjekta mine her)

                Comment


                • Har vore ein del mailing fram og tilbake dei siste dagane (med han som har laga understellet eg ventar på).
                  Har starta med photoshop tegningar eg har laga med utgangspunkt i andre rammer eg har sett på nettet. Har modifisert/tipassa desse for bruk med 13x13mm armar. + har fått laga ei plate som skal festast under senterplatene for plass til batteri - denne plata vil samtidig erstatte topp plata i understellet slik at ramme og understell passar fint i lag. Får samtidig lenger alu rør som skal byttast med dei neste alurøra i understellet for bedre støtte.
                  Sjølve armane vert 28cm 13x13x0,8 fra robonor.no (lett å få tak i nye ved behov)

                  Får levert eit ferdig kit som består av senterplater, monteringsplate og toppplate + alle skruar, mutterar og mellomstykker

                  Understellet har eg best. tidligare, så det er på veg i posten

                  Delane er satt i produksjon, så no er det berre å vente - vert spennande å sjå om dette fungerar så bra som eg håpar.

                  Nedanfor ser du 3d teiknigar av modellen.

                  Click image for larger version

Name:	v2 ax.jpg
Views:	1
Size:	37.3 KB
ID:	584542Click image for larger version

Name:	v2 front.jpg
Views:	1
Size:	26.4 KB
ID:	584543

                  på tegningane manglar ei plate på understellet, som kjem under batteriplata (for feste av kamerarigg) + dei neste alu røra vert lenger
                  Last edited by mundsen; 20-01-12, 19:34.
                  Mvh
                  Øyvind Amundsen
                  70 mod. fra sunnmøre
                  Mi nettside: multiprop.no (vil prøve å samle prosjekta mine her)

                  Comment


                  • Denne karen imponerar stort - var ferdig med siste finpussen/justeringane i går, og i dag er platene ferdig produsert
                    Click image for larger version

Name:	P1210212.jpg
Views:	1
Size:	102.2 KB
ID:	584565
                    Mvh
                    Øyvind Amundsen
                    70 mod. fra sunnmøre
                    Mi nettside: multiprop.no (vil prøve å samle prosjekta mine her)

                    Comment


                    • hvem vet om CNC fres i nærheten? har lenge forsøkt å finne noen som kan CNC frese ut en modell jeg har DXf tegninger til.. uten hell.. Og kan noen anbefale materiale? PC? Makrolon? ABS? ser for meg 3mm tykkelse. help..

                      Comment


                      • Originally posted by oterpoter View Post
                        hvem vet om CNC fres i nærheten? har lenge forsøkt å finne noen som kan CNC frese ut en modell jeg har DXf tegninger til.. uten hell.. Og kan noen anbefale materiale? PC? Makrolon? ABS? ser for meg 3mm tykkelse. help..
                        Han som hjelper meg er ikkje i Norge - så ikkje akkurat "i nærheten"
                        Han er veldig rask, og prisen er fin. Skal kome med meir info når eg har fått dei første delane slik eg veit meir om kvaliteten på arbeidet.
                        Mvh
                        Øyvind Amundsen
                        70 mod. fra sunnmøre
                        Mi nettside: multiprop.no (vil prøve å samle prosjekta mine her)

                        Comment


                        • Den neste delen av hexa prosjektet vert eit passande kameraoppheng. Nokon som har dxf filer for kameraoppheng, eller link til side med slike?
                          Kan tenke meg å ha fleire variantar å velge mellom før eg bestemmer meg.
                          Mvh
                          Øyvind Amundsen
                          70 mod. fra sunnmøre
                          Mi nettside: multiprop.no (vil prøve å samle prosjekta mine her)

                          Comment


                          • Slik blir min nye vocto bygget
                            Har fått frest ut alt av deler til den .
                            Blir mk kontroller i den,

                            Jago.se bruker jeg


                            ---
                            I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.429643,5.276005
                            Sent from my iPhone using Tapatalk
                            Attached Files
                            Min Hjemmeside..

                            http://sveininge.iflogg.com

                            Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                            Comment


                            • hmm de va en merkelig kreasjon
                              med hilsen Arvid

                              Comment


                              • Originally posted by sveininge View Post
                                Slik blir min nye vocto bygget
                                Har fått frest ut alt av deler til den .
                                Blir mk kontroller i den,
                                Denne ser fantastisk spennende ut. Hvilke motorer, ESC`er og ikke minst, hvilke batterier skal du bruke?
                                Ser at Jago har en forkjærlighet til AXI motorer. Skal du ha det eller kanskje Avroto?

                                Gleder meg til denne er i luften.

                                Comment

                                Working...
                                X