Unconfigured Ad

Collapse

Blade® 350 QX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bjeff
    • Jul 2007
    • 2010

Virker som det bare er ebay-møkk å få av karbonpropeller i den størrelsen, men nå har jeg bestilt noen APC 8x3.8 SF/SFP så får vi se om det blir bra.
    Anders Eiebakke
    90078513

Comment

• bjeff
      • Jul 2007
      • 2010

Og nå ser det ut som om FPV-greiene jeg skal ha på den kommer på døra imorgen, så da blir det vel en liten test snart. Må innrømme at jeg ikke har giddet å vente på GPS de få gangene jeg har fløyet den, men jeg gleder meg til å slå av radioen og se hva som skjer ! Det virker som om mottakeren er den samme som i mQX, den har jeg i og for seg meget gode erfaringer med, men her er det betydelig flere og større potensielle forstyrrelser/skygger. Med en litt robust videolink er jeg redd jeg kjapt flyr lengre ut enn rc-linken setter pris på, det bør jo være omvendt.
      Anders Eiebakke
      90078513

Comment

• Razer
        • Aug 2006
        • 58

Vi har fått inn erstatningspropeller på Ensjø nå, ta med de gamle innom, så skal du nye!
        Martin Sørlie, 1985.

Comment

• Kyrre
          • Feb 2009
          • 2322

Erstatter dere reservepropellene også?

Comment

• kkalle
            • Mar 2012
            • 134

Fikk min i går

Negativt : Dårlig lager i en av motorene
            Positivt: Lett å sette opp. I forholdt til min DJI Naza er det en drøm, håper på mindre bugs og fly-aways.... Får aldri min naza til å kjøre RTH uten at den tar en laaaang sving av seg selv. Lander heller aldri på plass selv.

Comment

• bjeff
              • Jul 2007
              • 2010

Click image for larger version

Name:	QX.jpg
Views:	1
Size:	51.7 KB
ID:	604666

APC-propellene dukket opp i dag, og jeg er halvferdig med FPV-oppsettet. Skal teste ut med en bitteliten Hobbyking-OSD.
              Last edited by bjeff; 18-10-13, 20:39.
              Anders Eiebakke
              90078513

Comment

• Trulsen
                • Aug 2006
                • 3411

Ser faktisk litt kul ut den quadden der bjeff. Lykke til med FPV Maiden. Håper du finner propeller du er happy med.

Comment

• NF85
                  • Sep 2013
                  • 8

Originally posted by Kyrre
                  I SAFE mode kan alle fly 350 QX, og så lenge man mot står fristelsen til å fly som en tulling i agility mode så skal det veldig mye til for kræsje denne så lenge man går klar av trær osv, den kan tross alt ikke se Hvordan den er i forhold til Phantom'en kan jeg ikke si noe om.
                  vil det si att jeg som kun har ett par timer med micro quads i fingertuppene kan fint manøvrere en 350qx i safe mode?
                  N00B med Blade Nano QX
                  (lenge siden jeg har hatt det så morro med rc )

Comment

• bjeff
                    • Jul 2007
                    • 2010

Enkelt svar: Ja.
                    Anders Eiebakke
                    90078513

Comment

• Kyrre
                      • Feb 2009
                      • 2322

I Safe mode så er det nesten mer som at du forteller hvor den skal fly enn at du styrer den (om det ga noen mening). Selv i en god del vind er den helt trygg å fly. I stabil modus er den også ganske trygg å fly, den retter seg opp og holder posisjonen når du slipper stikka, så den er veldig trygg å fly. Og er man ute å kjøre i agility mode, kan man bare bytte til Safe mode for å få kontroll igjen, evt bruke "kom hjem" funksjonen om man mister orienteringen på den, men hold deg til Safe mode i starten, det er tross alt det tryggeste.

Comment

• NF85
                        • Sep 2013
                        • 8

nice.

har fått smaken på quads da nano qx`en min blir brukt nesten daglig under lunchpausen =)
                        har ikke tørt og bruke den utendørs da jeg frykter at den ikke liker vind, så jeg ser etter en litt større modell for utendørs bruk, som er like enkel og fly i safe modus som det nano`en er i safe modus.
                        Last edited by NF85; 21-10-13, 22:22.
                        N00B med Blade Nano QX

Comment

• bjeff
                          • Jul 2007
                          • 2010

Sønnen min på 3 flyr Nano QX og mQX, men han får ikke prøve 350QX. Men så er du bedre enn han til å fly; dersom du behersker Nano QX er det bare psykologi som skiller, det er det samme, bare mye mere. Når det er sagt, så er 350QX en bitteliten liten sak i forhold til det meste, unntatt nano-ting.
                          Anders Eiebakke
                          90078513

Comment

• NF85
                            • Sep 2013
                            • 8

hehe, for basis flyvning har jeg teken på nano`en i safe mode ja. har prøvd agillity mode men den går i veggen etter 5 sec grunnet att jeg ikke har evnen til og sentrere quaden selv, så holder meg i safe.
                            er vel trening, trening og atter trening som er tråden med alt som er luftdrevent?

har sette en youtube film av den og jeg likte størrelsen på den da jeg kan ha den i ryggsekken min.(har ikke lappen)
                            vil ikke ha noe større.(samt håper den har lenger fly tid på ett batteri enn hva nano`en har)

eneste jeg ikke syns var noe tess på filmene var støynivået, men det er vel grunnet 4 propeller og er således umulig og få redusert?
                            N00B med Blade Nano QX

Comment

• bjeff
                              • Jul 2007
                              • 2010

Støynivået er ikke noe problem (brukernavnet ditt spiller vel på "No Fear?!"), den lager bare litt lyd, ikke noe bråk. Vær forsiktig med å ha den i sekk, du vil ikke legge noe press på propellene (særlig ikke de originale). Kjøp heller en koffert der propellene ikke kommer under press.
                              Anders Eiebakke
                              90078513

Comment

• Kyrre
                                • Feb 2009
                                • 2322

Eller så kan man jo bare bruke esken den kommer i, den har jo et hendig lite håndtak, og har plass til radioen også.

Comment

Working...