Unconfigured Ad
Collapse
Ny Phantom 2
Collapse
X
-
Comment
-
Fine filmer hele veien. Ser jo at du har peil i alle fall
Hvor mye justering gjør du på materialet? Fargejustering osv?
on a sidenote:
Jeg merker at jeg liker bildene pyttelitt mindre så fort det blir endring i yaw-aksen.
Det er sikkert bare i hodet mitt, men det er liksom 100% majestetisk en god stund,
så rudderinput og jeg mister godfølelsen. Ikke bare dine filmer da Knupps, men alle.
Vet ikke hvorfor, men får den følelsen i alle fallTom I. ArntsenComment
-
Fine filmer hele veien. Ser jo at du har peil i alle fall
Hvor mye justering gjør du på materialet? Fargejustering osv?
on a sidenote:
Jeg merker at jeg liker bildene pyttelitt mindre så fort det blir endring i yaw-aksen.
Det er sikkert bare i hodet mitt, men det er liksom 100% majestetisk en god stund,
så rudderinput og jeg mister godfølelsen. Ikke bare dine filmer da Knupps, men alle.
Vet ikke hvorfor, men får den følelsen i alle fall
Nr.1 Brukte "Lenscorrection" i Photoshop CS6. Jeg har en super rask PC, men det går laaaaang tid, men resultatet blir bra. GoPro Studio gjør denne jobben mye raskere og jeg kan ikke se forskjell på dem. Blir GoPro Studio i fremtiden.
Nr2 Bruker "Warp stab." på alle scenene da jeg bare har en 2 akse gimbal. Warp gjør en utrolig god jobb synes jeg.
Nr3 Brukte også "Fast color correcter" i Premiere da jeg hadde film fra to kamera og de var litt ulike i fargetemperaturen. La også inn en liten "Sharpen" for å fuske frem litt mer skarphet.
Nr4 Eksporterer filmen i 20Mbps selv om det ikke er anbefalt mer enn 5Mbps på Vimeo. Videoen blir bedre og har mindre komprimerings artifakter. Bruker også ALLTID CBR, Constant Bit Rate, da komprimeringen holder seg konstant hele veien. Filene blir større, men det blir bedre. Vimeo gir automatisk 1280x720 video og må konverteres opp til 1920x1080 manuellt.
Du må ha Plus eller større medlemskap for å få den muligheten og det koster penger, ikke mye, men litt.
Kan si meg enig i at endring i yaw kan bryte litt av flyten. Den skal jeg notere meg
Ellers er video bare en biting av det jeg egentlig er interessert i, fotografering. Kjører alltid video og et bilde pr. 5sek.
Får bare 7Mp bilde da, men sier som Ole Brumm: "Jatakk, begge deler".
Panorama fra Brokke i Setesdalen. Et med 5 bilder
og ett med 7 bilder.Last edited by knupps; 18-07-14, 14:10.Comment
-
Bra greier dette knut, er vel dette du har vært på jakt etter fra begynnelsen avhadde vel spart noen kroner om dji hadde fått denne på markedet når du begynte
Comment
-
På en annen side får man utrolig mye erfaring når man prøver \ feiler gjentatte ganger.
Blir spent på når jeg får mitt opp i lufta.
Knupps: Bra film lengre opp i tråden forresten.. en av få filmer som faktisk fyller ut hele skjermbildet her.. (Har 21:9 skjerm..)Last edited by Merko; 21-07-14, 23:45.Comment
-
De som starter opp i dag med en phantom de prøver og feiler inke, de prøver og det funkerComment
-
Ja, jeg hadde spart mye penger, men hadde vært fattig på erfaring.
Har bygget oktakopter, hexakopter og kvadkopter fra bunnen av. Bit for bit.
Kan sette opp radioer osv. Har flydd uten stabilisering og GPS.
Kommet hjem med farkosten i en Rimi pose flere gangerFrem med loddebolten og satte i gang igjen.
Det kalles læring.
MEN med Phantomen har jeg fått det ultimate verktøyet jeg alltid har ønsket meg.
Siden jeg har vært med en stund kjenner jeg på gleden med det og tar det ikke som en selvfølge.
Merko: Har eksperimentert en del med Panavision format, et format jeg alltid har likt..
Har eksportert videoene i 1920x 800px. Hva er oppløsningen på 21:9 skjermen din?Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment