Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESM Bf109G 50cc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ESM Bf109G 50cc

    Jaja. Da var sagkarrieren min over

    Klarer ikke å bli fortrolig med noe som ikke ser og høres ut som en motor.

    Så nå blir det en Laser300V, og utvikling av eget gir til Laser. Prøvde meg frem litt med gearet til Mick Reeves og har lagt noen planer Click image for larger version

Name:	IMAG0393.jpg
Views:	1
Size:	58.1 KB
ID:	631189Click image for larger version

Name:	IMAG0394.jpg
Views:	1
Size:	66.9 KB
ID:	631190
    Balsa

  • #2
    Spennende prosjekt...

    Alternativet er større ME og Kolm
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Hvis dere får til noe der, vil det være en fantastisk utvikling for de som vil ha større fly, men gjerne fortsetter med 4-takt glow.

      Merkelig at leverandørene ikke skjønner at

      -Folk vil ha store 4-taktere
      -De må gå inn i ikke-radial-fly-cowlinger
      -De må drive store propellere

      Og da er det singel med gir, eller som her, det beste; V med gir.....

      50 cc serien til ESM er en bra test-case.....
      Dont expect, inspect.
      Fun Police everywhere!

      Comment


      • #4
        Originally posted by affa View Post
        Spennende prosjekt...

        Alternativet er større ME og Kolm
        Hjelper ikke, Kolm stikker milevis ut av 1/4 skala også. En gearet Kolm hadde gått.
        Attached Files
        Balsa

        Comment


        • #5
          Skal bli morsomt å følge denne.. Ikke minst se hva og hvor du får tak i deler og hva herligheten til slutt vil koste.
          __________________________________________________ ___
          Jørn Kaasbøll
          Scale Warbirds of Norway

          Comment


          • #6
            Click image for larger version

Name:	IMAG0482.jpg
Views:	1
Size:	86.6 KB
ID:	587506Click image for larger version

Name:	IMAG0464.jpg
Views:	1
Size:	86.4 KB
ID:	587507itt oppgradring. Motorløsningen nærmer seg, men jeg venter på en Laser300V. Forløpig har en 200V vært testmotor.
            Understell har kommet fra Sierra og servoer er klare.
            Attached Files
            Last edited by Wulf; 09-04-12, 20:41.
            Balsa

            Comment


            • #7
              Ja denne motorløsningen kommer nok til å bli bra, ser frem til fortsettelsen.

              Comment


              • #8
                Det der så jo rått ut! Det oppsettet hadde nok funka bra i en 50cc spit eller mustang også!
                Eller hva med en stor Ju-88 eller Mosquito?
                Stig-Arne Isaksen

                Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                Comment


                • #9
                  Her er motoren live .
                  Balsa

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by P-51D_OLD_CROW View Post
                    Det der så jo rått ut! Det oppsettet hadde nok funka bra i en 50cc spit eller mustang også!
                    Eller hva med en stor Ju-88 eller Mosquito?
                    Jeg går å drømmer om en JU88 fra ESM i 1/6 skala, men det er vel ikke noe sånt i planene til fabrikken.
                    Da hadde det nok blitt to Laser160V tenker jeg
                    Balsa

                    Comment


                    • #11
                      Når starter produksjonen, og hva blir prisen?
                      Dette må det jo være et marked for.

                      Viggo

                      Comment


                      • #12
                        Det blir nok bare lagd dette. Altfor arbeidskrevende, men jeg har vært i kontakt med Laserfabrikken.
                        Balsa

                        Comment


                        • #13
                          Har testet ut giret med svinghjul i dag, og det virker lovende. Fin tomgang og ikke noe rykking i reima.
                          Testpropellen i dag var i overkant stor, og vi oppnådde kun 3500 omdreininger med 26x12" trebladet. Med 300V tenker jeg oppsettet blir perfekt.
                          Merket også at det var svært lite vibrasjoner tross giret.

                          Logg inn eller registrer deg for å se innholdet
                          Last edited by Wulf; 24-04-12, 21:41.
                          Balsa

                          Comment


                          • #14
                            Jøye meg, det ser ut for at dere har løst problemet med å få en stor nok motor inni den smekre 109-G nesa, PLUSS å få fin lyd! (Ja, nesa til en 109 er mere kompakt enn spitfire'n....)

                            Nobelprisen i Bf-109 går til dere!

                            Hatten av til til Team-109 som har både støpt deler i aluminium, maskinert og borret, hatt ideen til å bruke Mick Reeves' G-62 gear, og allt dette inn i en Laser V-twin.
                            Last edited by kwik; 25-04-12, 16:51.
                            Dont expect, inspect.
                            Fun Police everywhere!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by kwik View Post
                              .." støpt deler i aluminium, maskinert og borret, hatt ideen til å bruke Mick Reeves' G-62 gear, og allt dette inn i en Laser V-twin."
                              Støpt selv ??
                              __________________________________________________ ___
                              Jørn Kaasbøll
                              Scale Warbirds of Norway

                              Comment

                              Working...
                              X