Announcement
Collapse
No announcement yet.
ESM Bf109G 50cc
Collapse
X
-
Spennende prosjekt...
Alternativet er større ME og Kolm____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no
-
Hvis dere får til noe der, vil det være en fantastisk utvikling for de som vil ha større fly, men gjerne fortsetter med 4-takt glow.
Merkelig at leverandørene ikke skjønner at
-Folk vil ha store 4-taktere
-De må gå inn i ikke-radial-fly-cowlinger
-De må drive store propellere
Og da er det singel med gir, eller som her, det beste; V med gir.....
50 cc serien til ESM er en bra test-case.....Dont expect, inspect.
Fun Police everywhere!
Comment
-
Originally posted by P-51D_OLD_CROW View PostDet der så jo rått ut! Det oppsettet hadde nok funka bra i en 50cc spit eller mustang også!
Eller hva med en stor Ju-88 eller Mosquito?
Da hadde det nok blitt to Laser160V tenker jegBalsa
Comment
-
Har testet ut giret med svinghjul i dag, og det virker lovende. Fin tomgang og ikke noe rykking i reima.
Testpropellen i dag var i overkant stor, og vi oppnådde kun 3500 omdreininger med 26x12" trebladet. Med 300V tenker jeg oppsettet blir perfekt.
Merket også at det var svært lite vibrasjoner tross giret.
Logg inn eller registrer deg for å se innholdetLast edited by Wulf; 24-04-12, 21:41.Balsa
Comment
-
Jøye meg, det ser ut for at dere har løst problemet med å få en stor nok motor inni den smekre 109-G nesa, PLUSS å få fin lyd! (Ja, nesa til en 109 er mere kompakt enn spitfire'n....)
Nobelprisen i Bf-109 går til dere!
Hatten av til til Team-109 som har både støpt deler i aluminium, maskinert og borret, hatt ideen til å bruke Mick Reeves' G-62 gear, og allt dette inn i en Laser V-twin.Last edited by kwik; 25-04-12, 16:51.Dont expect, inspect.
Fun Police everywhere!
Comment
-
Comment