Takk for det folkens, tror dette blir en knallgo kombo som ser greit ut(ikke noe for skalapolitiet, men de er opptatt med å sjekke korsene på fw til Kwik), forhåpentlig flyr bra og som høres bra ut også... Løsninger er laget for å være enkle å bruke men flyet skal jo brukes endel så det passer godt sammen. Brukervennlighet står høyt her på heia..
Unconfigured Ad
Collapse
TF Fw-190 med Saito 450r3 på bensin
Collapse
X
-
-
Den ble flydd på wbw men står ganske stille etter første tur hvor den nok har gått for varmt selv med baffling. Fløy den i Yak uten cowling og det funka knall. Tror ikke vi får nok varm luft ut av cowling foreløpig.
Jeg vurderer glow og tenning. Da kan man kjøre med lite olje, den kjøler bedre og yter også bedre
Prisen får du rett av Adrian hos CH Ignition, husker ikke hva jeg ga____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.noComment
-
Etter min erfaring fra diverse eksperimenter med dette vil det være mye og hente på ombygging til cdi tenning. Enklere start, lavere drivstofforbruk, lavere og sikrere tomgang.
Og kjøre disse glowmotorene på bensin derimot er ikke nødvendigvis noe sjaktrekk. Selv om en senker kompresjonsforholdet og monterer bensinforgasser får en: Dåligere efekt og høyere temperatur. Samt at en risikerer at veivlagret river seg.
Skall en kjøre på bensin er det nokk best og kjøpe en motor som er bygd for det. Disse har nålelagre istedenfor brongsjelagre som tåler mer varme og mindre smøring.Comment
-
-
Comment
-
Comment
-
Kjøpte min FG-84 her FS ENGINE SAITO FG-84 R3 GAS - Topmodel
Kom på ca. 10k + norsk mvaComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment