Unconfigured Ad
Collapse
CH Panther restaurering
Collapse
X
-
-
-
Takk!
Hvordan ville dere koblet 4 tanker sammen som skal til headeren?____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.noComment
-
Jeg ville nok støpt meg en ny tank selv, plugg lager du av styropor for så å støpe 2 lag med duk og epoxy, dette gjorde jeg til men CH Panther som også hadde ett tankopplegg som lignet veldig på det du har bilde av, tanken jeg støpte ble ca 3,5 liter.
Skal du bruke 4 tanker som du har bilde av ville jeg ikke gått for noe annet enn å seriekoblet disse.... i tillegg ville jeg brukt stor diameter på slanger og gjennomføringer for best mulig gjennomstrømning... evt ville jeg vurdert å bruke 2 dubrotanker hver på 1,5 liter og på den måten få ett enklere fuelsystem ?
Forsøker du parallellkobler 4 tanker tror jeg du vil slite med å få fylt alle tankene likt....Last edited by Morten; 11-03-17, 17:56.- Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
- Skymaster Hawk m/ATJ220SV
- Krill Avanti S m/ATJ220SV
- Eurofighter m/Behotec 180 Gold
Comment
-
Tenkte i utgangspunktet 2 og 2 i paralell, fylle oppe og nede og skulle jeg slite med å fylle helt så er det uansett mye Fuel med. Tenkte i utgangspunktet minst mulig arbeid for å fly litt vintage jet____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.noComment
-
Har forsøkt dette uten særlig stor suksess.
Jeg hadde 1 sentertank som gikk over i 2 mindre tanker som var koblet i paralell... resultatet var at den ene alltid bare ble fylt litt under halvfull når den andre tanken var full.... selv om jeg var ekstremt nøye med lengde på slanger så motstanden skulle bli lik. Jeg likte ikke dette og bygget derfor om til seriekoblede tanker noe som løste problemet.
Jeg forstår heller ikke vitsen med å montere inn 4 tanker i flyet om du ikke trenger fuelen ? da kan du jo bare koble 3 i serie og du sparer vekt og motstanden som vil være i den 4 tanken ?- Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
- Skymaster Hawk m/ATJ220SV
- Krill Avanti S m/ATJ220SV
- Eurofighter m/Behotec 180 Gold
Comment
-
Tanken var ikke annet enn at de sto der så tenkte jeg skulle bruke det videre. Blir Simjet 3000 i den og aner ikke forbruket men den blir vel ganske sprek så regner med at det blir typisk halv thrust flyging. Vet ikke hvor mye Fuel jeg bør ha med da men 3L duger vel?____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.noComment
-
Jeg har heller ikke særlig tro på paralell koblede tanker, både for fylling og jeg har også en tanke om at den ene går tom før den andre og suger luft i systemet. Jeg har ikke erfart det selv, men uansett...
Min tank er selvstøpt og er på 3 liter. Og med en P80SE tror Hege det holder.
Når det gjelder Simjet 3000 har jeg 3,5 liters tank i F15, og det er nok til meg ihvertfall
Sent fra min SM-T815 via TapatalkComment
-
Hmmm den tanken der er helt identisk med den som jeg støpte til min CH Panther, jeg støpte 2 stk og solgte en videre.... kan det være denne samme ?- Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
- Skymaster Hawk m/ATJ220SV
- Krill Avanti S m/ATJ220SV
- Eurofighter m/Behotec 180 Gold
Comment
-
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment