Unconfigured Ad

Collapse

Hvem selger DLGer her på bjerget?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bad scientist
    • Oct 2006
    • 1506

Hvem selger DLGer her på bjerget?

Skattepengene sier at jeg må ha en dlg til sommeren.
    Er det bare www.rc-seilfly.no som har noe brukbart her i norge?
    Ikke noe galt med modellen de har, men det hadde jo vært fint å ha litt mere å velge i mellom... Trenger input på hvilke modeller folk er fornøyd med, og hvor de er kjøpt.
    Flingen til GP er ikke det jeg er ute etter, men det er heller ikke en top notch konkurranse modell jeg skal ha. Innlands-termikk og lite hang. Alle forslag mottas med takk.
    Vi snakker 1,5 meter-ish.
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Originally posted by bad scientist
    Skattepengene sier at jeg må ha en dlg til sommeren.
    Er det bare www.rc-seilfly.no som har noe brukbart her i norge?
    Ikke noe galt med modellen de har, men det hadde jo vært fint å ha litt mere å velge i mellom... Trenger input på hvilke modeller folk er fornøyd med, og hvor de er kjøpt.
    Flingen til GP er ikke det jeg er ute etter, men det er heller ikke en top notch konkurranse modell jeg skal ha. Innlands-termikk og lite hang. Alle forslag mottas med takk.
    Vi snakker 1,5 meter-ish.
    Noen er mer heldige enn andre...... $-(

Snakk med Thorbjørn hos T&K - han har DLG'ere bl.annet LongShot3, etter som jeg har hør så har han på vei inn noen "billigmodeller" også!

Hvis jeg ikke tar helt feil så har Elefun fått inn en modell eller to.

Hvis du ikke finner noe her så er det ut å lete i den store verden - det vrimler av forhandlere og produsenter der ute.
    Last edited by Quadrocopter; 29-04-09, 22:42.

Comment

• Margarus
      • Aug 2008
      • 322

er det komt eller på gang?
      har snoket runt på elefun nå har kun funneg GP fling dlgen.

thorbjørn og kåre har fortsatt di di altid har hatt
      ikke sett noe billig modeller der.
      MvH Marius Leirdal

Comment

• Quadrocopter
        Moderator
        • Aug 2007
        • 6357

Originally posted by Margarus
        er det komt eller på gang?
        har snoket runt på elefun nå har kun funneg GP fling dlgen.

thorbjørn og kåre har fortsatt di di altid har hatt
        ikke sett noe billig modeller der.
        Som sagt ryktene går at T&K har noen på vei inn så jeg ville ha tatt kontakt med ham på telefon og hørt om dette stemmer!

En LS3 til 2 lapper er ikke avskrekkende det heller!

Comment

• bad scientist
          • Oct 2006
          • 1506

Har vurdert longshoten ja. 2k er ikke avskrekkende. Omtrent det prisnivået jeg leter etter.
          Hvor mye dyrere blir det å handle slikt fra utlandet med porto og slikt?
          Men det er altså bare thorbjørn&kåre som fører DLG her i norge? Skulle tro at de andre "store" hadde innsett at dette er en del av markedet som kommer til å ta av de neste årene. Synd at det bare sates på isopor og plastleketøy her til lands...
          Synes www.arthobby.com har noen inmari sexy modeller, men jeg er ikke sikker på hvor bra de konkurrerer mot karbon, glassfiber og kevlar.
          Vil ha noe lett som tåler å kastes med full styrke.

Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

Comment

• ChristianAustenå
            • Feb 2006
            • 257

Det meste tåler å kastes med full styrke om teknikken din er god, men er teknikken feil, dvs at du vrir vingen opp/ned i kastete eller rykker i den eller slikt går det meste i stykker. Så øv teknikk rolig først, før du pælmer til så går det nok greit uansett.

Comment

• bad scientist
              • Oct 2006
              • 1506

Shopping!

Originally posted by ChristianAustenå
              Det meste tåler å kastes med full styrke om teknikken din er god, men er teknikken feil, dvs at du vrir vingen opp/ned i kastete eller rykker i den eller slikt går det meste i stykker. Så øv teknikk rolig først, før du pælmer til så går det nok greit uansett.
              Jeg har selvsagt bygget et to timers, 50 kroners treningsfly som jeg har kastet i filler et par tre ganger
              Nå som jeg er overbevist om at kasteteknikken min suger pingpongballer gjennom hageslanger, så har jeg, etter en hyggelig telefonsamtale med Thorbjørn (eller var det Kåre?) på rc-seilfly.no bestilt en Longshot 3. Den blir sendt i morgen, og jeg gleder meg, som vanlig, som en liten unge. Lover ingen byggeblog, for når jeg monterer så blir jeg alt for oppslukt til å fotografere, Men fokuset kommer til å være mer på lav vekt og luftmotstand enn at den skal bli skuddsikker.
              Fopreløpig så vurderer jeg å bruke en 460mah2c lipo på 21 gr til servoene, med en liten bec som får det ned til 4,8V
              Hvis noen har noen tips på en lettere batteripakke, så si ifra.
              Dette blir gøy!

Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

Comment

• Soarer
                • Mar 2005
                • 1856

Bra saker. Jeg for min del tenker tilbake til guttedagene da jeg hadde fly i den størrelsen, og fantaserte om å kunne styre de. DLG flya idag er jo en feberdrøm i forhold, og det er mye av grunnen til at jeg sa ja til en Nemo. 30 kg eller 90 gram er like mye moro for meg Kunne tenkt meg en skikkelig en jeg også, så det blir det helt sikkert..
                Mvh
                Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• Ja9
                  • Dec 2002
                  • 572

Ny DLG er på vei i posten til meg også
                  Har bestilt meg en Fireworks 4.2.
                  Har nesten alt utstyr på plass, Dymond D47 til høyde og sideror og Hyperion Atlas DS09-SCD til balanserorene. Dette blir også mitt første fly på 2.4Ghz.
                  FASST modul til min Futaba 12z er bestilt samt en R617FS mottaker.
                  Eneste som mangler er batteri. Her mottas alle tips med, klarer ikke å finne noen her til lands som selger bittesmå batteriseller.
                  Jan Eric Klausen
                  Forus RC Klubb

Comment

• bad scientist
                    • Oct 2006
                    • 1506

Originally posted by Ja9
                    Ny DLG er på vei i posten til meg også
                    Har bestilt meg en Fireworks 4.2.
                    Har nesten alt utstyr på plass, Dymond D47 til høyde og sideror og Hyperion Atlas DS09-SCD til balanserorene. Dette blir også mitt første fly på 2.4Ghz.
                    FASST modul til min Futaba 12z er bestilt samt en R617FS mottaker.
                    Eneste som mangler er batteri. Her mottas alle tips med, klarer ikke å finne noen her til lands som selger bittesmå batteriseller.
                    Gratulerer!
                    Jeg kommer til å gjøre som jeg alltid gjør når det kommer til batteri. Montere alt, veie opp og finne ut av hvor mye vekt som trengs for å balansere, også forsøke å finne et batteri som passer med vekt og dimensjon. Lite vits i et bittelite batteri på 5 g hvis man uansett må dytte inn 20 g bly i nesa.
                    Last edited by bad scientist; 02-06-09, 22:11. Reason: Gratulasjon.

Steinar B Johansen
                    Lillehammer mfk

Comment

• sekkenes
                      • Sep 2005
                      • 342

Hei, vi er en gjeng som holder på med F3K her på sørlandet. Når det gjelder batteri så har vi tatt i bruk Hyperion G3 240 mah. Det er faktisk veldig mye mindre enn forrige generasjon Lipo. Det er helst størrelsen som teller. Blir fort trangt i disse små herlighetene.

Ellers minner jeg om NC hos oss 28 juni.
                      Yngve Sekkenes

http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

Comment

• Ja9
                        • Dec 2002
                        • 572

Har sett litt på lipoer som mottagerbatteri, men finner ikke noen regulatorer som ser ok ut
                        Jan Eric Klausen
                        Forus RC Klubb

Comment

• bad scientist
                          • Oct 2006
                          • 1506

Originally posted by Ja9
                          Har sett litt på lipoer som mottagerbatteri, men finner ikke noen regulatorer som ser ok ut
                          Samme her. Har en bitteliten speedcontroller som jeg vurderer å bruke, men jeg er ikke sikker på om den takler strømtrekket til fire servoer...

Steinar B Johansen
                          Lillehammer mfk

Comment

• sekkenes
                            • Sep 2005
                            • 342

Jeg har brukt den minste fra GWS i et år. Fungerer helt topp. Bare klipp av ledningene som er til motor. Veier 2 gram og er på størrelse med et kronestykke.
                            Yngve Sekkenes

http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

Comment

• bad scientist
                              • Oct 2006
                              • 1506

Originally posted by sekkenes
                              Jeg har brukt den minste fra GWS i et år. Fungerer helt topp. Bare klipp av ledningene som er til motor. Veier 2 gram og er på størrelse med et kronestykke.
                              Og den takler fire servoer?

Steinar B Johansen
                              Lillehammer mfk

Comment

Working...