Unconfigured Ad

Collapse

Hvem selger DLGer her på bjerget?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bad scientist
    • Oct 2006
    • 1506

Originally posted by Ja9
    Liten oppdatering på Fireworksen min. Alt i alt så er kvaliteten bra men jeg er mildt sagt skuffet over høyde og siderorsoppsettet på den. Først av alt så leveres den med balsaflak som en selv må pusse til profiler på.Dette synes jeg er litt dårlig på en såpass dyr modell. I tillegg så var det lett å pusse litt for mye slik at tuppene ble veldig tynne og svake. Det gjelder spesielt høyderoret.
    Resultatet for min del ble bestilling av carbon-hale
    PCM kunne ikke levere carbon hale før en gang ut i juli, så intil videre så forblir min FW4.2 på hylla.
    Hvis tuppene blir litt vel tynne, så funker det fint å mette de med tynn CA. Så tar du den nederste delen av staben og glasser den, det er uansett den eneste delen som er i kontakt med terra firma. Eventuelt, så kopierer du flatene over på noe 3 mm depron, kutter, pusser og glasser hele skiten med fin lett glassfiber duk. Så kan du heller bytte til blingbling når det kommer i posten! Tro meg... Du kommer til å angre på hver eneste flytur du gikk glipp av i mellomtiden .DLG er det beste av det beste, og det er masse små termikkbobler som bare venter på deg.
    Fikk en syv minutters tur på et dårlig kast i går
    Mvh Steinar. Nyfrelst.
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

Comment

• Ja9
      • Dec 2002
      • 572

Har tenkt litt på å forsterke balsa halene på noe vis, men det blir til at jeg venter på carbonhalen. For å montere balsahøyderoret må det kuttes ett spor i bommen men carbonhalen er montert på ett rør som tres utenpå bommen. Så for å ikke svekke bomme så venter jeg. Har jo en operativ Longshot2 så flyging blir det uansett.
      Attached Files
      Last edited by Ja9; 24-06-09, 06:06.
      Jan Eric Klausen
      Forus RC Klubb

Comment

• bad scientist
        • Oct 2006
        • 1506

Originally posted by Ja9
        Har tenkt litt på å forsterke balsa halene på noe vis, men det blir til at jeg venter på carbonhalen. For å montere balsahøyderoret må det kuttes ett spor i bommen men carbonhalen er montert på ett rør som tres utenpå bommen. Så for å ikke svekke bomme så venter jeg. Har jo en operativ Longshot2 så flyging blir det uansett.
        Så lenge du har et fly, så går det jo..
        Det er uansett bedre å kutte i finna, o la bommen være like hel synes jeg. Så slipper man å sage i karbon også.

Steinar B Johansen
        Lillehammer mfk

Comment

• Ja9
          • Dec 2002
          • 572

Endelig kom den nye halen til min FW4.2 i posten
          Her brukes det pull/spring på både høyderor og sideror.
          Her trenger jeg noen gode råd. Hvordan feste snoren til servoen??
          Bruker Dymond D47 på høyde å sideror.
          Har forsøkt å tre tråden gjennom to hull i servoarmen og så ett par runder rundt skruen . Dette funker hvertfall på litt større servoer, men D47`en har en mikroskopisk skrue på servoarmen.
          God tips mottas med stor takknemlighet
          Jan Eric Klausen
          Forus RC Klubb

Comment

• sekkenes
            • Sep 2005
            • 342

Jeg har også den samme halen. Jeg knyttet tråden fast i servohornet og to dråper tynn ca.
            Det funker.
            Yngve Sekkenes

http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

Comment

• Ja9
              • Dec 2002
              • 572

tenkte litt på å bruke ca, men det vil vel gåt ut over justeringmulighetene.
              Brukte du den medfølgende pianotråden til fjør i sideroret? synes denne virker ganske svak.
              Jan Eric Klausen
              Forus RC Klubb

Comment

• sekkenes
                • Sep 2005
                • 342

Den er sterk nok den. Bruker du en stivere pianotråd vil servoen jobbe hardere for og holde roret i null.
                Jeg kobler alltid av siderorlinken når jeg ikke bruker modellen. Gir også fult dykkror for at ikke fjøra skal stå så mye i spenn. Blir den slakk vil du få flutter i launchen.
                Yngve Sekkenes

http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

Comment

• Ja9
                  • Dec 2002
                  • 572

Da er det vel ingen vei tilbake, får gjøre flyet ferdig i morgen.
                  Hvor mye utslag buker du på høyderoret, med oppsettet slik det er nå får jeg ikke stort mer enn 8mm opp og ned. Skal jeg klare mer må jeg begynne å flytte på servoer for å få på ett lengre servororhorn.
                  Jan Eric Klausen
                  Forus RC Klubb

Comment

• bad scientist
                    • Oct 2006
                    • 1506

Originally posted by Ja9
                    Da er det vel ingen vei tilbake, får gjøre flyet ferdig i morgen.
                    Hvor mye utslag buker du på høyderoret, med oppsettet slik det er nå får jeg ikke stort mer enn 8mm opp og ned. Skal jeg klare mer må jeg begynne å flytte på servoer for å få på ett lengre servororhorn.
                    Hei! Jeg bruker en dubro micro ezconnector og en ca 2 cm lang 0.8 mm pianotråd med en sløyfe i enden. Ez-connectoren på servohornet. Knytter snora i sløyfa, og kan justere lengden på dubroen... Kan legge ut et bilde hvis det låter litt uklart
                    Hvis du sliter med å få nok utslag på høyderor, så kan du mixe inn snapflap på balanseror, så balanserorene går ned når du gir opp-ror, og omvendt. Det funker fint for meg. Bonusen er automatisk camber i svinger..

Steinar B Johansen
                    Lillehammer mfk

Comment

• Ja9
                      • Dec 2002
                      • 572

må sjekke om jeg har noen slike connectorsaker liggende i en skuff.
                      Du har ingen problemer med at pianotråden flytter seg eller at sett-skruen i connectoren løsner?
                      Jan Eric Klausen
                      Forus RC Klubb

Comment

• bad scientist
                        • Oct 2006
                        • 1506

Originally posted by Ja9
                        må sjekke om jeg har noen slike connectorsaker liggende i en skuff.
                        Du har ingen problemer med at pianotråden flytter seg eller at sett-skruen i connectoren løsner?
                        Har ikke hatt det nei Hvis du vil være heeelt sikker, så kan du jo slippe en liten dråpe medium CA nedi før du strammer til. Jeg har ikke gjort det.

Steinar B Johansen
                        Lillehammer mfk

Comment

• Ja9
                          • Dec 2002
                          • 572

Da er min FW4.2 klar for jomfruturen. Den var rett å slett en stor utfordring å montere, da spesielt servoplaseringen. Men vekta stoppet på 288g med tyngdepunkt mot fremste anbefaling, så det er mulighet for å ta av ett par gram til.
                          Jan Eric Klausen
                          Forus RC Klubb

Comment

• bad scientist
                            • Oct 2006
                            • 1506

Alt under 300g er supert! Kan til og med hende at du ønsker litt mere vekt etterhvert, men det pleier å komme av seg selv med småreparasjoner og forfallende arbeid
                            Lykke til på maiden!!!

Steinar B Johansen
                            Lillehammer mfk

Comment

• Quadrocopter
                              Moderator
                              • Aug 2007
                              • 6357

Originally posted by Ja9
                              ......Har bestilt meg en Fireworks 4.2......
                              Hvilken vinge type har du bestill til FW4.2'en?

Comment

• Ja9
                                • Dec 2002
                                • 572

Min er en Disser vinge med winglets og carbonfleece hale
                                Attached Files
                                Jan Eric Klausen
                                Forus RC Klubb

Comment

Working...