Unconfigured Ad
Collapse
Hvem selger DLGer her på bjerget?
Collapse
X
-
-
En kompis av meg handlet en DLG fra R2Hobbies i Kina.
Dette er en LS2 som de har klonet og bygger der borte. Det er ikke Horejsi kvalitet over dette men det blir spennende å se hvordan det flyr og hva totalvektet ender opp i.
Kommer tilbake med mer når han får den i lufta.Comment
-
Fireworks 4.2 carbon lite i hus
Da har Fireworks 4.2 carbon lite kommet i hus, som min første DLG
Førsteinntrykket er bra, bortsett fra at de amatørmessig har klart å lime leppa, som skal gå fra leading egde på balanseror og inn i trailing egde på vinge, oppå trailing egde på vingen. Roret sitter dermed fast.(Se bilder)
Jeg regner med at det er vanlig hengseltape som er brukt? Da er det i så fall en enkel sak å rette opp.
Stab og sideror er et materiale som jeg ikke har sett før, carbonfleece, som de kaller det. Jeg vet ikke helt hva jeg skal sammenligne det med men lett er.
Har kjøpt 4 Dymond D47 og kommer vel å bruke de, hvis ingen kommer med bedre tips.
Jeg bestilte opprinnelig denne med winglets men på direkte spørsmål om hva de anbefalte så sa de tradisjonell peg. Derfor ble det også det. De limte den forøvrig inn til meg før de sendte den.(pga. jeg betalte litt inn litt for mye for winglets og i stedet for å refundere noen få EURO så gjorde de det)Comment
-
Grattis med ny vinge
......Førsteinntrykket er bra, bortsett fra at de amatørmessig har klart å lime leppa, som skal gå fra leading egde på balanseror og inn i trailing egde på vinge, oppå trailing egde på vingen. Roret sitter dermed fast.Jeg regner med at det er vanlig hengseltape som er brukt? Da er det i så fall en enkel sak å rette opp.....
Har kjøpt 4 Dymond D47 og kommer vel å bruke de, hvis ingen kommer med bedre tips......
Hadde tenkt å bruke D60 men den ble for stor så jeg endte opp med Graupner C261.
Måtte file litt i bredden, men du må i alle tilfeller tilpasse servoplata for å få alt som skal inn på riktig plass uten at det subber + at servohornene får riktig lengde til å gi de ønskede ror-utslagene.
Har konsekvent gått for analoge servoer for å få ned strømforbruket og dermed vekten.
Skal ha maiden i morgen så det blir vel en god del fintrimming før helgen...
Lykke til med byggingen!Last edited by Quadrocopter; 16-09-09, 17:44.Comment
-
Da blir det vel 2 av de tenker jeg.Comment
-
Rens denne med sprit e.l. slik at det ikke er noe fett eller støv på den.
Finne en tape som er litt stiv og solid som for eksempel bra hengsle-tape.
Ta å fest tapen på glass plata slik at 1/2 bredden (eller så mye bredde som må til for at ikke tapen skal hoppe ut ved fult ror utslag) henger på utsiden av glasset.
Pass på at tapen limer ordentlig til glassplata slik at det ikke er noen åpning mellom tape og kanten av glassplata.
Snu glassplata slik at 1/2 parten av tapen ligger med limet opp.
Ta å strø MicroBaloons på lim siden og børst den utover til det ikke fester seg mer.
Rist vekk de overflødige restene av Microballonsene.
Snu plata igjen og tørk vekk eventuelt M.B. støv.
Løsn forsiktig tapen uten å "strekke" den for mye.
Du har nå en tape som har 50% lim og 50% M.B. og som er klar til å festes på vingen.
Du kan også stryke et tynt lag tynne epoksy over M.B. for å få leppa litt stivere før du løsner den fra plata.
Hvis det er noe som er uklart så gi meg en tilbakemeldingComment
-
Og denne metoden har du sugd fra eget bryst?
Takker.
Jeg får se om jeg får til dette, eller tar den enkle løsningen.Comment
-
Smart løsning. Jeg har tidligere brukt magnetbånd fra gamle kasetter festet på den ene siden av tapen, men dette virker som en mye greiere løsning!Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Steinar B Johansen
Lillehammer mfkComment
-
Fireworks er endelig på plass! Sekkenes og jeg har begge nye fly (Sirius og FW) og de ble flydd inn her om dagen. Vi skal ut å trene kasteteknikk i dag
.... det trengs iallefall for min del!
Flere bilder av FW4.2 herComment
-
Finn en glassplate, metall stav eller lignende som er lengre en roret som tapen skal festes på. Denne må være helt rett og plan!>.....................................:...... .............................................>
Du kan også stryke et tynt lag tynne epoksy over M.B. for å få leppa litt stivere før du løsner den fra plata.
Forøvrig, hvis noen kan peke meg i retning av 15mm klar hengsletape ville det vært fint.Comment
-
Videre blir det en del "søl" med M.B.
Jeg handler tapen fra Eprite models men det blir dyrt og tar lang tid å bestille kun dette.
Sjekk innom din lokale jernvare sjappe å sjekk om de har noe Scotch Tape som egner seg - ikke velg den som er for hjemme bruk å papir men finn en som er litt tykkere å lar seg strekke / tøye før den rives av.
Hvis ikke de har så finner du vel noe hos de lokale hobby butikkene eller Elefun.
Ikke bruk Blenderm tape da den er for tøyelig (nesten gummi) og deformeres for lett.
-Frank-Comment
-
-
Tok av balanseroret helt og tapet "leppa" som vist på nederste skisse. Brukte deretter microballons som Frank har forklart. Tapet deretter,hengslet, roret på plass med leppa innvendig.
Foreløpig er det bare en test da jeg ikke har passende hengsletape og den tapen jeg har synes jeg fester dårlig.Comment
-
i mens vi hadde en DLG tråd her inne benytter jeg den til og stille par spørsmål.
hvor kan jeg bestille meg ferdige batteripakker til DLG fly? er det 150mah nimh 4.8v pakke som gjelder? vil helst ungå og lodde batteriene mine selv.
og hva er absolutt maks vekt på en dlg 1.5m flyklar?
driver og susler litt i kjelleren og mekker meg en "hjemme snekra" variant.
Mimi kropp og hale (rcgroup) og 2 stk lette carbon yttervinger som er støpt sammen til en vinge med hele balanseror
vinge endene stammer fra en trinitus f3x modell.
så får vi se om dette er kan kastes og flygesMvH Marius LeirdalComment
-
Jeg bestilte ferdige pakker her.
Cellene er 345mah. Pakken veier 28 gram.
Jeg ser at de tar EUR 8.80 for 4 celler men om det var prisen jeg betalte for ferdige pakker vet jeg ikke da jeg kjøpte de med Steigeisen.
Men det er bare å maile Rainer og spørre.
SteinComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment