Announcement

Collapse
No announcement yet.

Predator 2 low wing. Første inntrykk.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Følger opp denne.
    Er nå meget fornøyd med min modell. Har fortsatt noen småting jeg skal endre / forbedre, men som sagt, er meget fornøyd.
    I dag var det ekstreme forhold på Spydeberg. Hadde mange flukter mellom 3 og 5 minutter og slo eget pers med en flukt på 8min 15s.
    Knallgøy!
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK

    Comment


    • #47
      Jeg holder på å montere en Predator II men blir litt i tvil om en D47 (bruker "kopien" Tahmazo 1002) er sterk nok til ballanserorene eller om jeg burde gå opp en størrelse. Jeg tenker evt på noen Vigor VS12M jeg har liggende. Planen er å bruke 2S Lipo og regulere ned til 5V.

      Noen DLG-piloter som har formening om D47 vil være sterk nok med denne montasjen?
      Click image for larger version

Name:	Predator II_1.jpg
Views:	1
Size:	89.7 KB
ID:	583313
      Click image for larger version

Name:	Predator II_2.jpg
Views:	1
Size:	54.7 KB
ID:	583314

      Comment


      • #48
        Så lenge du ikke har noe slark i linkene dine, så tror jeg det oppsettet der kommer til å funke helt utmerket. En kompis av meg brukte det systemet der, med d47 på en Topsky2 til vingen sviktet, og det var aldri noe problem med servoene.
        Gratulerer med flott Dlg!!!
        Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

        Steinar B Johansen
        Lillehammer mfk

        Comment


        • #49
          Originally posted by bad scientist View Post
          Så lenge du ikke har noe slark i linkene dine, så tror jeg det oppsettet der kommer til å funke helt utmerket. En kompis av meg brukte det systemet der, med d47 på en Topsky2 til vingen sviktet, og det var aldri noe problem med servoene.
          Gratulerer med flott Dlg!!!
          Jo takk for det!

          Jeg er førstereisgutt mht DLG så jeg har ikke sett hvilke krefter som virker på disse flyene. Jeg oppfatter det slik at endel av de som har D47 også kjører 2S uregulert noe som trolig gjør servoen en god del sterkere enn ved 5V... Samtidig ser jeg at servoen kjører rorene med god "autoritet" på byggebordet, så jeg tror jeg satser på å bruke de med 5V.

          Comment


          • #50
            Hej.

            Jeg kan kun tillsutte mig BSŽs kommentar.

            Jeg har brugt D47 i Predator II (5 stk), SALpeter, Akcent 2, BartBird 3-4-5 og Mystress.
            På trods af mange skeptiske kommentare på RC-groups har jeg aldrig haft problemer, som har skyldtes D47 servoen. Den passer perfekt i vingen på en Predator og kan skules helt om du laver "top-drive"

            Ruben
            Alle former for modelflyvning dyrkes med største førnøjelse...!
            Husk 4.th Swinging Denmark F3K: www.swdk.dk

            Comment


            • #51
              Hei

              Predatoren har ligget å støvet ned en stund men nå er det vel på tide å bygge bli ferdig før sesongen er over...

              Hva er det som brukes som "skive" for å holde tråden fast? Jeg ser ikke helt hvordan jeg skal klare dette med de mikroskopiske skruene på D47...?

              Click image for larger version

Name:	101.jpg
Views:	1
Size:	49.8 KB
ID:	589253

              Comment


              • #52
                Ordnet seg. Lagde skiver av blikk-kassa fra et 9V-batteri.

                Comment


                • #53
                  Har selv ikke brukt denne løsningen, men har hørt at man har tatt små biter av "colabokser" til dette formål.

                  Peter
                  Peter Rahm
                  Siggerud
                  Cirrus RCFK

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by Propepperell View Post
                    Har selv ikke brukt denne løsningen, men har hørt at man har tatt små biter av "colabokser" til dette formål.

                    Peter
                    Ok! Har ikke satt meg inn i løsning med returfjærer og ikke har jeg skaffet lette støtstenger så her blir det "the Chinese way".

                    Comment


                    • #55
                      Pull spring is da shit. Knallenkelt, lett og funkis.
                      Gi beskjed dersom du ombestemmer deg. Jeg konverterte tidlig etter grundig opplæring av de store gutta her på MFN.
                      Mange som kan gi råd her.

                      Peter
                      Peter Rahm
                      Siggerud
                      Cirrus RCFK

                      Comment

                      Working...
                      X