Unconfigured Ad

Collapse

Fly mer seilfly i 2005?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Ken, it`s nearly possible at Storsand. Removing some dumped trees and you are at the front of the ridge mentioned above.
    The attached image shows the top of this ridge, but farther to the right it is all flat, but someone have dumped old trees.
    Attached Files
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• widowmaker
      • Mar 2004
      • 317

Hei Ken! Ikke noe problem for deg å fly fra det hanget Joo nevner. Du kan kjøre helt frem, og med litt hjelp fra oss, så får vi deg rigga til hvis du er interessert. Er jo bare å ta rv23 igjennom tunnelen, så er du der! Bare send joo eller undertegnede en mail først, så fikser vi detta.
      Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

Comment

• Celtic-Griffin
        • Oct 2004
        • 873

THANKS CHAPS - JUST GOT SOME OF THE FAAAAANTASTIC MODELS FROM LET MODEL - JUST THE THING FOR THE RIDGE...

Ken Bates
        Never Mind the Label

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

May I ask which of the LET-models you have received?
          At last I have found some ridges, and have flown my first el-thermal glider so I think there will be few flights on glow this summer
          You know which thermal-glider, review will come. A beauty!

Comment

• Celtic-Griffin
            • Oct 2004
            • 873

My two demonstrators...

Firstly the little open class Nimbus 2, Fitted nose mounted release for aero-towing and scale u/c - coming out of the box, those long open class wings just keep coming and coming until finally those beautiful little winglets appear...eat your heart out Joo...

The other, the ASW 24 with scale air brakes, u/c, nose release, forward and up scale canopy and the most fantastic cockpit detail I have ever seen on such a small model - hope to install a scale Rotax in the fus...

Impeccable quality, they take an old fart like me back to many happy hours over Notodden in my faithful LS3A...Lima Hotel...

Take your pick...https://<a href="http://www.letmodel.../index.htm</a>

And what about Jochen Haas's Taborca, eh!

Ken Bates
            Never Mind the Label

Comment

• joo
              MFN Skribent
              • Nov 2002
              • 6936

I`m impressed just from the photos from LET. When May is gone I maybe have some few hours and the holiday payment to spend starting at a new, big beautiful bird from CZ...
              Man am I a weak person

Comment

• widowmaker
                • Mar 2004
                • 317

If Joo gets one, I have to get one too!!! Can't let him get a bigger and more beautiful plane than myself. The only problem I can see sofar, is that he is a wellpaid aviation engineer, while I'm and underpaid copper working the grave yard shifts

See you on the ridge soon Ken
                Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

Comment

• widowmaker
                  • Mar 2004
                  • 317

Og forøvrig, etter å ha testa Joo sin Last Down XL i noen minutter på hanget, ble jeg selvfølgelig drit misunnelig, og da gikk det som det ofte har gått før. Hjem på nettet og klapre inn en bestilling. RS hobbyimport var tom for XL utgaven, så her ble det storfugl iform av XXL Her har jeg bare en ting å si: SIZE DOES MATTER!
                  Forøvrig en stor takk til joo for et lite utlegg han gjorde.........

Comment

• joo
                    MFN Skribent
                    • Nov 2002
                    • 6936

Klart det wm, må ha selskap på hanget! Men det med at du skal ha større enn meg likte jeg ikke... Taborca neste kanskje???

Comment

• widowmaker
                      • Mar 2004
                      • 317

Ser jo nesten ikke hva som er bak og fram på den modellen..... Blir det flere fly nå, trenger jeg større bil

Comment

• Celtic-Griffin
                        • Oct 2004
                        • 873

Originally posted by joo
                        I`m impressed just from the photos from LET. When May is gone I maybe have some few hours and the holiday payment to spend starting at a new, big beautiful bird from CZ...
                        Man am I a weak person

Jeg har en CD med mange detaljebilder av LET modeller - e-mail for kopier...

Ken Bates
                        Never Mind the Label

Comment

• Celtic-Griffin
                          • Oct 2004
                          • 873

Originally posted by widowmaker
                          Ser jo nesten ikke hva som er bak og fram på den modellen..... Blir det flere fly nå, trenger jeg større bil

The pointy bit is the front, wm....and you could try mounting it on the back of your car inverted....

Ken Bates
                          Never Mind the Label

Comment

• william123
                            • May 2005
                            • 2330

heisann!
                            all denne seilflypraten har fått meg til å tenke på om at jeg kanskje skylle ha skaffet med et slikt et jeg å, ikke i "mega klassen" da, men en liten kaste glider. har lurt veldig mye på en Fling fra Great Planes

Shop Great Planes RC hobby products online at Horizon Hobby. We are the leader in radio control products and accessories and carry the best names in the RC hobby.

noen som har noen positive/negative invendinger om denne lille HLG`en

en venn av meg har også en Blue Phoenix. det er et kjempefint fly syns jeg da, og kanskje det blir et sånt et i stedet, men hvem vet

høres virkelig artig ut å fly rundt på hang
                            eller kaste den fra bakken for å lete etter termik.

har en liten gresslagt fotballbane like ved siden av huset mitt. tror dere det er mulig å fly dette flyet der?
                            William Jul Ringkjøb
                            Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• joo
                              MFN Skribent
                              • Nov 2002
                              • 6936

Har ikke prøvd Fling, men den ser i alle fall bra ut. Ikke ulik denne: http://www.modellflynytt.no/articles.php?articleId=114
                              Du bor i Bodø jo, tatt kontakt med klubben der? Det var et stort seilflymiljø der før om åran, men jeg vet ikke hvordan det er nå... Gode hangmuligheter er der så.
                              Flamengoen min fikk kosa seg en masse i Hanstholm da vi var der nylig, et av noen fly jeg hadde med meg. Man må ha noen for å dekke alle forhold...
                              Attached Files

Comment

• Extra 300s
                                • Mar 2004
                                • 274

Jeg har sett litt på den Quatro modellen fra Reichard som Celtic Griffin har, jeg har og en JP 400 motor og et 2S 1500Li-Po batteri liggende. Er denne motoren og batteriet noe jeg kan bruke i dette flyet??? Er forresten helt nybegynner på seilfly.....
                                Align T-Rex 450
                                Fizza elektrofly
                                JR 9xII

Comment

Working...