Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ørn på anabole steroider...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Begynner snart på en seriøs ombygging.
    Det gjelder rollaksen.
    Skal da sette inn to 100 kg`s Seiko servoer for å gjøre den om til rotowing.
    Fordi reflexen i profilet lager for mye rot i luftstrømmen til ballanserorene.
    Det viser seg i rollrate da jeg må ha stikka 30% ut for å få en reaksjon, og skal bruke ballanserorene i tillegg, både som ror og brems (begge opp 70 grader).

    Klørne gror enda, men kommer vel på plass til slutt vil jeg tro...
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

    Comment


    • Gleder meg til å følge oppdateringen av denne Gudmund. Og ikke minst se den i lufta igjen når du blir ferdig. Regner med du holder oss oppdatert på hva som skjer ?
      __________________________________________________ ___
      Jørn Kaasbøll
      Scale Warbirds of Norway

      Comment


      • Ideen er jo det. Noen liker jo å se på det her har jeg skjønt. Planlegger å legge stålaksling i de fremre karbon-joinerne, slik at de bakre er bare for bevegelse. Dvs at de fremre skal tåle ALT. Da blir det enten stål eller massiv alu 7075 der.
        Men det er forsåvidt en lett mod, i forhold til virkning..
        Mvh
        Gudmund

        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

        Comment


        • Beste plassen å bestille Seiko-servoer er?
          Mvh
          Gudmund

          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

          Comment


          • Vil du virkelig trenge sånne servoer? Du skal vel sikkert ikke ha rare utslaget?
            Uansett tror jeg du er inne på noe. Har du prøvd mindre modeller med styring av hele vingen? Husker jeg så det på en av Stensbøls "mygg", men det er jo ikke helt i samme klasse

            Comment


            • Ja, jeg tror så absolutt at det lønner seg å ha noe virkelig kraftfullt for å kontrollere de vingene.. Og så har jeg jo landinger å ta hensyn til, ei fin landig utøver allikevel ganske store påkjenninger som går rett i servoene ved ei slik løsning.. Ei dårlig landing er jo desto verre..

              Det er ikke store utslaget som skal til for å få ting mye bedre her, og alt utslag er kun opp. Da møter ballanseroret den rene lufta det skal ha også, pluss virkninga av selve utslaget med rotowing, så jeg snakker kun om ca tre cm opp i bakkant på en vinge som er over 60 cm brei.
              For jeg ser iallefall ikke alternativet i servoer på det her.. Noen som gjør det, så er jeg glad for tips
              Last edited by Soarer; 01-12-09, 00:44.
              Mvh
              Gudmund

              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

              Comment


              • Originally posted by Soarer View Post
                Beste plassen å bestille Seiko-servoer er?
                Siden du går inn i kategorien "utvikler" så har du muligheten å gå rett på kilden for å høre om du kan få noen "samples" til reduser pris.

                Ellers har du:
                Last edited by Quadrocopter; 01-12-09, 06:30.

                Comment


                • Utvikler blir vel heller innvikler... Men takk ja
                  Ting starter smått, så blir det liksom aldri bra nok. (liksom
                  Mvh
                  Gudmund

                  Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                  Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                  Comment


                  • Troybuilt models 194USD
                    Account Suspended
                    Jo Grini
                    http://vimeo.com/jojoen
                    http://www.youtube.com/jojoenno
                    http://www.jojoen.no/

                    Comment


                    • Knall!
                      Da blir det to slike. Men ser de er med plast rorhorn.(?) Det må nok mere styrke i de jeg må ha.
                      Det der har jeg trua på gitt!...
                      Mvh
                      Gudmund

                      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                      Comment


                      • ja, plastikk, men såpass heftig tykkelse at de tåler det..
                        Jo Grini
                        http://vimeo.com/jojoen
                        http://www.youtube.com/jojoenno
                        http://www.jojoen.no/

                        Comment


                        • Ok. Da får jeg jo termikk og speedsetting også..
                          Flypotensialet blir større med rotowing...
                          Mvh
                          Gudmund

                          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                          Comment


                          • Tenkte kanskje denne videosnutten hørte hjemme her.. Må advare på forhånd mot litt "utfordrende" bilder. Når det er sagt; dette er enkelt og greit det råeste jeg har sett hittil som naturen har å by på!




                            PS: Imponerende ørn du har soarer!
                            Last edited by Kristian Sætervik; 08-05-12, 20:50.

                            Comment


                            • Originally posted by chewbaca View Post
                              Gleder meg til å følge oppdateringen av denne Gudmund. Og ikke minst se den i lufta igjen når du blir ferdig. Regner med du holder oss oppdatert på hva som skjer ?
                              Da er det vel på tide å forsøke HLR (Hjerte og lungeredning) på ørna, få den i live igjen..
                              Har nettopp bestillt to råkraftige servoer som jeg skal ha på rotowing, ikke mye ombygging som skal til for at det blir bra.
                              Bør vel forsterke carbonrøra som da blir to i stedet for fire med stålaksel, vingen skal jo dreie rundt ett punkt. Og de bør ha to lagringspunkt i form av kulelager.
                              De bakerste blir "rorhorna" om en kan si det slik.

                              Tanken er å ta filminga litt lengre, fra et ørneperspektiv..
                              Om ikke lenge så er ørnene spesielt "lekne", dvs aggressive pga av inndeling av territorier og hormoner generelt, og vår erfaring her er at en aldri veit hva som kan skje da. Til nå har vi klart å komme oss unna, men det har jammen vært nære på og å fått knørva bakvingene av klør.

                              Så oppgraderinga er kjærkommen da rollrate er lang som et vondt år, det kan ikke bli feil med rotowing ( hele vingen som ballanseror), men skal fremdeles ha ballanseror, om enn ikke til noe annet enn spoiler for landing, kanskje i kombinasjon med roto.
                              Skal også løse problemet med den nervøse servoen, bytte faststøpt servoledning..

                              Med egen styring på kameraet (les egen kameramann) som er en halvmeter foran utpå ene vingen, og med 360 grader kameraservo, så har jeg stor tro på at det kan bli noe bra film her . Det er iallefall målet..
                              Her er servoen: BLS-31A High Voltage (7.4V) Brushless Digital Alloy Gear Servo - 31kg / 0.14s / 74g
                              Last edited by Soarer; 11-01-13, 21:57.
                              Mvh
                              Gudmund

                              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                              Comment


                              • Fint å se at begge "ørnene" er aktive igjen, har vært stille fra den fronten lenge nå
                                Følger tråden med spenning - ser frem til bilder og film!
                                Last edited by Quadrocopter; 11-01-13, 22:06.

                                Comment

                                Working...
                                X