Unconfigured Ad

Collapse

RaceM V-hale forsterkning

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarle
    • Feb 2005
    • 341

Bare for å ha det sagt, nevnte Viking fra Ronny ble testet i fjellene rundt Bergen på lørdag og det fungerte grisebra! Meget bra modell og en dag med flotte flyforhold på Salhusfjellet.
    Var uheldig på slutten av dagen og fikk en midair med en annen 3 meter men begge fløy videre og de skrammene som kom på mitt fly er snart ordnet opp i. Jeg er klar for mer vind og mer fart!

Jarle
    It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

Comment

• ronsand
      • May 2005
      • 114

Hei Jarle.

Godt å høre at du er fornøyd med modellen. Den var min trofaste førstemodell i mange F3F konkuranser.
      Synd med midair'en, men slikt skjer. Høres ut som om det lar seg rette opp greit.

Mvh Ronny

Comment

• Soarer
        • Mar 2005
        • 1856

[QUOTE=Soarer;186797] Men om du skal shimse halen, så hadde jeg villet polert området som skal ned i salen endel ganger.
        Og for å være helt sikker, avsluttet medett lag voks en ikke polerer (støpevok!). På med PVA-slipp, og mix til en dæsj epoxy (gjærne lim) og fortykk det med tixotropmiddel eller bommullsflock.
        Legg inn det shimmset du har trimment det til og støp i vei.
        QUOTE]

Eller ganske enkelt teip litt tykk plast stramt på det som skal "støpes" av, og bruk tokomponent bilsparkel. Tre minutter det, så er det i orden.
        Ingen voksing, og ta av teipinga slik at (her bakvingen) detter av. Så kan du ta av plasten og forme ytterkantene med en tapetkniv før det er ferdig herdet.
        Sånn til en annen gang ja
        Last edited by Soarer; 12-08-08, 13:44. Reason: legge til sånn til en annen gang.
        Mvh
        Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• Wiker
          • May 2003
          • 195

Takk for gode forslag og råd. Så vidt jeg greier å måle, så er det ganske så nøyaktig 0,0° mellom vinge og hale-finner. Så, hadde ikke lyst å tukle med dette. Flytta tyngdepuktet framover igjen, og endte opp på 104mm. Da er den rimelig nøytral ut at det trengs noe høyderorstrim.

Comment

• Soarer
            • Mar 2005
            • 1856

Min er på 107 mm uten trim... Bra fly
            Mvh
            Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

Working...