Unconfigured Ad

Collapse

Seilflyging på sunnmøre..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lille_Thomas
    • Sep 2008
    • 364

kommer vel til å ligge på mellom 8 m/s å 12 m/s.. har du mulighet å komme deg avgård er du hjertelig velkommen
    Thomas Rongve

Comment

• morsan
      • Apr 2003
      • 373

Fikk meg termodress idag, men jeg fikk også besøk som varte hele kvelden. Det gjorde at ikke fikk gjort meg ferdig med Ellipsen Kontakten mellom kropp og vinge er ikke helt 100%. Får se om det har noe hensikt å begynne på det i morgen formiddag. Anyway, tar nok med Spirit Elite'n og EasyGlidern svikter aldri
      Last edited by morsan; 01-11-08, 01:28.

Comment

• Soarer
        • Mar 2005
        • 1856

Det var jo dumt at du ikke fikk ferdig ellipsen..

For de som skal ha det ultimate i varmedress, så bør de ta en titt på en dundress fra Bergans.
        5320 Down Suit heter den, samme type som de bruker på polene.
        Helt sikkert svindyr, men å la være å fryse, det kan vi betale mye for også.
        Mvh
        Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• Ja9
          • Dec 2002
          • 572

4400 kr, så kaldt tror jeg ikke det blit på sunnmøre en gang!
          Jan Eric Klausen
          Forus RC Klubb

Comment

• Soarer
            • Mar 2005
            • 1856

Å joda..
            Husk at du kan ha en lang dag på hanget da, istedet for å grue deg til å ta en tur seinere. Forlenge sesongen vettu..
            Mvh
            Gudmund

Comment

• Soarer
              • Mar 2005
              • 1856

Var det noe fres idag da? Hørte det kom to store fjærkre som minglet litt.
              Mvh
              Gudmund

Comment

• nybegunda
                • Jun 2003
                • 729

fres?
                Det freste som speilegg i gloheit stekepanne!
                Jeg har iallefall 3 fly mindre i hangaren min. (reiste opp på hanget med 3 fly og reiste hjem med tre vrak og ett helt ) det blåste friskt.
                Jeg må lære meg unnamanøvere for hensynsløse bat'er
                og jeg må lære meg å lande horisontalt i hastighet under 70 KM/T
                Tor Helseth
                Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• Soarer
                  • Mar 2005
                  • 1856

Høres ut som om lattermusklene vedlikeholdes iallefall Og det er jo omtrent hensikten...
                  Har du isoporvinge og flyr combat, bare legg en 1,5-2 mm pianotråd helt i forkanten med epoxy, så går du ikke ned med skrap iallefall (tips).

Regner med at jeg tar en tur med noen andre også neste helg, om dere vil ut da også, jobber hele den helga her sjø.
                  Tar med en fuggel og et annet rovdyr.
                  Last edited by Soarer; 01-11-08, 23:03.
                  Mvh
                  Gudmund

Comment

• morsan
                    • Apr 2003
                    • 373

Det ble sesongens største suksess hittil. Tydelig at interessen er tilstede, og økende. Har ikke nøyaktig tall på fremmøtte piloter/modeller her og nå, men det ble med sikkerhet en dobling siden forrige tur til Molnes. Lille_Thomas gjør en prima jobb som primus motor/innpisker

Ja, idag dukket tilogmed ørnene frem for å sjekke hva som foregikk!

Det var snakk om Haramsøya denne helgen, men nå som vi allerede er i november, ser det kanskje ut til at dette blir utsatt til våren. Men da er det nesten påkrevd med en tur dit.

Det ble tatt opp litt video denne helgen også, så det dukker vel opp noe til uken. Som vanlig skjedde de mest spektakulære hendelsene etter de fleste hadde forlatt hanget (nybegunda)

Gleder oss til å overvære alle slags fugler og rovfugler neste helg, om forholdene tillater det!

Comment

• Soarer
                      • Mar 2005
                      • 1856

Nyter det at ting ER PÅ GANG

Detta blir bra etterhvert det serru..
                      Mvh
                      Gudmund

Comment

• Eagle
                        • Jan 2006
                        • 1299

På Hareid var det vindstille i hele dag, frem til det ble mørkt. Dro på jakt og skjøt 4 hjorter i stedet, da jeg trodde det ikke ble noen hang forhold på Godøya. Håper noen gidder å SESSEMESSE meg neste gang dere drar.
                        Knut Erik
                        But it flies, so who cares??
                        www.torqueroller.com
                        Steikje galen
                        www.skalamodellflyklubb.no
                        www.teamflyingcircus.com

Comment

• morsan
                          • Apr 2003
                          • 373

Er ingen jeger, men det ikke mye som slår en skikkelig hjortestek. Så du kom iallefall ikke tomhendt hjem, selv om det ikke ble luft under vingene

Tilbake til temaet, så er det et bra utgangspunkt å følge denne tråden for å se om det brygger opp til noe. Med ujevne mellomrom legges det også ut lynmeldinger på denne siden:

Ellers er det sikreste å høre med Lille_Thomas når det nærmer seg. Om det er forhold, har folk vært flinke å dukke opp.

Comment

• morsan
                            • Apr 2003
                            • 373

Where Eagles Dare - Ny snutt

Da ligger det en videosnutt klar for avspilling. Dette er fra helgens (1ste november) seilflyutflukt til Molnes:

Comment

• Lille_Thomas
                              • Sep 2008
                              • 364

Nok en kjempe flott video ifra morsan sinsykt bra jobba Morten!

Var ganske bra oppmøte i helgen var 9 stk som møtte opp å der var vel tilsammen over 20 fly tror jeg. ikke gale det med det miljøet vi har her i disse tider.
                              Men hanget på molnes har vist seg at det blir for lite for fugler i 2-3 meter størrelse så det spørs om vi bare er nødt til å prøve å komme oss opp på haramsøya uansett, å etter å ha sett på naboøya (lepsøya) så ser det ut som at der vil være minimalt med snødekke på veien opp. Minuset er at det kommer til å bli veldig kaldt å man må veldig tidlig opp får å få noe skikkelig fly tid der ute. Vil nok prøve å komme meg på en ferge senest klokken 9 til haramsøya.

Hadde vært utrolig artig hvis det kom folk ifra Molde også for å fly, så vi får nå bare håpe på gode forhold da blir det riktig retning går det vel kanskje ann å møtes på midten å dra en tur på Kongen på ørskogfjellet?

Denne helgen som kommer håper jeg bare att jeg får slippe unna ett par timer.
                              Svigermor kommer på besøk ifra Trondheim men tror jeg skal kunne slippe unna hvis hu skal på shopping med fruen..

Morten jeg må bare få si at jeg er sykt glad for at du tar med deg kameraet på hanget å at du setter deg ned å lager en film ut av det vi gjør på. Du gjør enhelt utrolig god jobb med det synst jeg å håper du fortsetter med det hver gang vi er ute, jeg skal prøve å få med meg kamera jeg også så kan jeg sende matrielle til deg siden du har fått skikkelig dreisen på det med redigering
                              Thomas Rongve

Comment

• Soarer
                                • Mar 2005
                                • 1856

Vi skulle hatt en Spielberg i alle klubber ja
                                Og det ser ut som om kurva på Sunnmøre er bratt i riktig retning.
                                Bra det der karer!

Jeg satser på å komme meg utover på lørdagen, så sant jeg kommer meg fri til det, og venter på svar ifra noen andre om de blir med.
                                Attached Files
                                Mvh
                                Gudmund

Comment

Working...