Unconfigured Ad

Collapse

Seilflyging på sunnmøre..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • morsan
    • Apr 2003
    • 373

He, he, Spielberg, akkurat ja. Synes ikke at det smaker spesielt mye av Oscar eller Gullpalmen av dette her akkurat Men for all del, jeg håper jo at noen finner noe underholdende (frivillig eller ufrivillig) i disse klippene. Om ikke annet, er det kjekt å ha litt dokumentasjon å se tilbake på. Meningen er bare å vise at vi har det moro med det vi holder på med.

Det er forsåvidt ikke meningen at jeg skal stå og filme hele tiden heller. Men siden jeg er litt kjapp til å gjøre mine modeller uflybare , har det bare blitt slik til nå.

De ørnene på Bud, Soarer, de gjelds ikke Er sikker på at de er dresserte medlemmer i MOMFK, og dukker opp når du ønsker det

Comment

• Soarer
      • Mar 2005
      • 1856

Utsente medarbeidere..

Har ørn på hanget sikkert åtte av ti turer i Bud, men de er jo overalt på kysten.
      En må bare passe på å ikke jage de, for det kan gå forferdelig galt..
      Da har vi fort VG på døra.

På bildet her var det ikke mi skyld, den lå spiss mot spiss med Condoren.
      Da jag la inn en slakk sving så var den ikke helt med, og lå opp ned mellom vingene på flyet.
      Den datt 5 meter, rista litt på seg og kom tilbake, som om den skjønte at den hadde dumma seg ut.. Men de unge ørnene var helt gær`n, var med på alt som måtte til for å vri oss unna. 1/2 cuban eight, spit-S og reale stup.
      Om du enda ikke har hatt ei ørn med vingene inne og klørne ute etter deg, med fire meters klaring bak, så bare gled deg til våren Det er da de blir våryre de også, og skal selvfølgelig vise seg litt for mamma og pappa.
      Men enda til gode å høre at de virkelig setter i klørne her i Norge.

Da satser vi på lørdag
      Attached Files
      Mvh
      Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• morsan
        • Apr 2003
        • 373

Zoom Zoom - Video

Da er det dags for nok et videoklipp fra Molnes, denne gangen fra nordhanget. Foruten at Sigmund tok opp sin flotte F-16 PSS modell, ble det foretatt 2 jomfruturer denne dagen.

Lille_Thomas hadde en god dag på hanget med sin flotte Zoom, mens undertegnede fikk det litt mer trøblete med Ellipse 1. Heldigvis blir vi spart for de verste scenene, de ble ikke filmet

Har med et par ørner denne gangen også, og det dreier seg ikke om gjenbruk av gammel film om noen skulle tro det Ser ut som de rett og slett er selskapsjuk, og dukker nesten bestandig opp!!

Last edited by morsan; 18-11-08, 09:32.

Comment

• Lille_Thomas
          • Sep 2008
          • 364

Nydelig film Morten
          Det var skikkelig synd det som skjedde med ellipsen men det er vel fort gjort å fikse vil jeg tro?
          Bare ringe hvis du har en kveld ledig så kan jeg komme ut med glassduk å zpoxy.
          Thomas Rongve

Comment

• morsan
            • Apr 2003
            • 373

Originally posted by Lille_Thomas
            Nydelig film Morten
            Det var skikkelig synd det som skjedde med ellipsen men det er vel fort gjort å fikse vil jeg tro?
            Bare ringe hvis du har en kveld ledig så kan jeg komme ut med glassduk å zpoxy.
            Takk for moralsk støtte, har kommet over det verste nå Har skaffet meg et glassfiber rep-sett, men vet ikke når jeg går igang. Trenger et par hvileskjær først. Men i og med at dette er noe jeg garantert for bruk for senere, er det bare å lære seg kunsten først som sist!!

Comment

• Soarer
              • Mar 2005
              • 1856

Tøft
              Grattis med jomfruturer, begge to! Ser ut til at det ga mersmak for Thomas iallefall.
              Morten bør legge i 100 gram i den Ellipsen, det var ikke bare nøytralfeil der..
              Og så flott hang da gitt.. Grattis igjen, en husker sånt!
              Mvh
              Gudmund

Comment

• Lille_Thomas
                • Sep 2008
                • 364

Ja det var nok en dag jeg sent vil glemme det der. Men det der var bare 1. tur, men langt ifra siste

Men er veldig spent på hvordan det blir med ballast nå. Skal se en dag nå om jeg får tak på noen plater med pipe bly så jeg får smeltet opp litt. Fikk også bestefaren min til å lage med noen "ghost" slugs i balsa tre siden han har dreie benk i kjelleren.
                Har også nå ett lite prosjekt på si som jeg begynner på i løpet av helgen eller neste uke.
                Skal komme ut mere om det etterhvert.

Hvordan går det i molde da Gudmund? Noe flyging der eller er det bare jobb å dritvær?
                Thomas Rongve

Comment

• morsan
                  • Apr 2003
                  • 373

Originally posted by Soarer
                  Tøft
                  Grattis med jomfruturer, begge to! Ser ut til at det ga mersmak for Thomas iallefall.
                  Morten bør legge i 100 gram i den Ellipsen, det var ikke bare nøytralfeil der..
                  Og så flott hang da gitt.. Grattis igjen, en husker sånt!
                  Hmm, du har så rett, hadde ikke ballast i ballastkammeret. Hvordan så du det? Får vurdere å slutte å legge ut avslørende videoer som dette!!

Det hadde absolutt vært en fordel å hatt en objektiv person der oppe som kunne sagt at: Nå er det ikke helt tilrådelig å sette utfor. Men det er lett å tenke at dette skal gå bra.

Burde selvsagt ikke pushet på å få den ut på hanget når jeg var usikker på høyderoret, ballast, vindforholdene (mellom 15 og 20m/s), og regn/hagl/sluddbyger ca 2min unna. Men som sagt, spist er spist. Det kunne gått så mye værre, men Molnes er heldigvis dekket av gress og myk jord. Takk for det!

Comment

• Soarer
                    • Mar 2005
                    • 1856

Jeg meinte ikke 100 gram i kammeret, men i nesa..

Men en lærer så lenge en har lever, blir så bra det der skal du se.
                    Skal si Thomas boltra seg fint med nytt fly, det var kjekt å se det gikk så rett hjem

Han sa han var gift, hadde bare ikke ringen..
                    Mvh
                    Gudmund

Comment

• morsan
                      • Apr 2003
                      • 373

Kjente at den balanserte på håret med 100gr i nesa, og la i 100gr ekstra, men det var tydeligvis ikke nok.

Comment

• Lille_Thomas
                        • Sep 2008
                        • 364

Rett hjem skal jeg love deg det gikk.
                        Flyet gikk rett hjem å fruen gikk rett ute:P
                        Jeg har forlovet meg med flyet å gifte ringen blir en frekvens klype.
                        Bryllupet har vi bestemt at skal holdes på Bud under Vårlige vinder -09.
                        Jeg inviterer flere piloter til å komme dit for å gifte seg med sine fly, for etter ryktene å bitte litt erfaring ifra bud så vil jeg tro det blir en ganske heftig bryllupsnatt

Filmen viser jomfruturen med flyet, å jeg vet ikke om dere legger merke til det men jeg var like nervøs for å kaste ut flyet som jeg var da jeg kom hjem til mamma for første gang med rimelig høy promille:P
                        Jeg hadde jo null erfaring med slike fly, å iallefall ikke med helroterende høyderorsflate:S
                        stilte det inn mest etter feeling å øyemål å kjente litt etter når jeg sto å holdt det før første kastet.
                        Men jeg hadde lært litt av å se på den beste seilfly piloten jeg har møtt så langt, Mr. Gudmund "The Eagel" å fått sett litt hvordan han gjorde dette.
                        Så var det bare til å samle nervene å kaste i vei, å det er jeg glad for.
                        Første svingen var beroligende å fikk roet nervene litt. Den andre svingen da gikk det for meg, deretter bare det i en fly tur med en endeløs orgasmisk opplevelse som jeg aldri kommer til å glemme.

2. turen min ble enda mer spennende etter som jeg fikk litt mere bly i snuten å fikk trimmet litt mere riktig høyderoret.
                        Etter det fikk jeg litt mere fart mye mere aggresive svinger å noen orgasmer fra en annen verden.
                        Dette var bare rett å slett en drøm gå i oppfyllelse:P

For alle dere som tenkt at det ikke er noen invistering med en slik 3m kompsit modell har virkelig gått glipp av noe helt fantastisk.

Alt dette skylder jeg en kjempe stor takk til Gudmund!
                        Thomas Rongve

Comment

• Soarer
                          • Mar 2005
                          • 1856

Den var nok for jumpy ja.. Men har ei løsning på det, Morten Men det veit du vel nå.. Hehe (internt).
                          Last edited by Soarer; 19-11-08, 00:35.
                          Mvh
                          Gudmund

Comment

• Soarer
                            • Mar 2005
                            • 1856

Thomas, da har du ikke møtt mange seilflypiloter LOL!

Du får ta et race imot Morten om et par uker, og lær av hverandre
                            Og så møtes vi til F3F når Morten har timet seg inn på det med konkurranselyst og sånt.
                            Er ikke det en bra ide det da?..
                            I Bud blir det bare kos, der er sånt ikke det rette emnet nemlig.

Ting gror oppunder føttene våre nå, så jeg ser fram til aktiviteten på hangene fra våren av ja
                            Mvh
                            Gudmund

Comment

• Lille_Thomas
                              • Sep 2008
                              • 364

JAA, F3F skal testes ut å læres å forhåpentligvis konkureres litt i ut over neste sesong.

Gleder meg til våren kommer ja, da blir det nok flyging hver enste dag på dem nærmeste hangene å i helgene blir det vel til Bud.
                              Jeg har fått en smake bit av Bud så langt men jeg vil ha ett helt stykke.

I løpet av høsten nå så har det kommet frem mange nye seilflygere som enten har gjemt seg vekk eller ikke selv visste at dem var intressert idet.
                              så på vårligevinder -09 så kommer det nok til å bli mange nye ansikt vil jeg tro
                              skal bli en artig seson i 2009 vil jeg tro.
                              Thomas Rongve

Comment

• Soarer
                                • Mar 2005
                                • 1856

Det tror jeg også.
                                Jaggu på tide ting våkner til det det fortjener, så mye fint som vi har her.
                                Vi på møre er nok de med de fleste hangene iallefall.
                                Sammen kan vi være dynamitt vettu, dekker opp hverandre med det ene etter det andre.
                                Så et lite regnestykke på det sier jo at det tar litt tid, men venter en lenge nok, så kommer det igjen Ser sånn ut..
                                Mvh
                                Gudmund

Comment

Working...