Unconfigured Ad

Collapse

Seilflyging på sunnmøre..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lille_Thomas
    • Sep 2008
    • 364

ja jeg er klar jeg! venter på dere andre jeg

blir dem bygget å hvis dem skulle komme i veien så får vi vel bare ta å fly ut med ett par EZ glidere med C4 styrt via FPV så er det jo veldig enkelt å lage seg ett alebi siden vi ikke trenger være i nærheten

(pga mye oppstyr av FPV så legger jeg til at dette bare var en spøk)

Men i Mars er det sopass lyst at da blir det noen dager p tilbringe der ute.
    Vil ikke prøve veiene opp på fjellet nå når det er snø å jeg ikke kjenner til hvor bratte bakkene er.

Hvis flere er intressert i å komme å fly men har litt langt å reise så er der muligheter for overnatting på Ulla fyr.

Dette er ett fjell som i teorien skal ha rått spekter av vind retninger å man skal være ganske uheldig for å kunne komme ut dit å der ikke er forhold til å fly.
    Der skal nok være utrolig flott å fly ganske store fly også, med tanke på landing så er det slått marker over hele fjellet med en vei som går tvers over fjellet så det er ikke lange veien å gå ifra bil til hang kant så ser ikke for meg at man får noen særlig begrensninger i forhold til fly str. eller fly type.

Sikkert en idiell plass å arrangere F3F også vil jeg tro

Alt skal prøves å dokumenteres så snart turen byr seg.
    Thomas Rongve

Comment

• morsan
      • Apr 2003
      • 373

Ja, det blir garantert noen turer til Haramsøya i år, særlig om hangene viser seg å være like gode som de ser innbydende ut. Det er alt for mye snø nå desverre, og mer er på vei. Det spørs hvor det blir flyving til helgen.

Tenkte jeg skulle sjekke tråden om hangene i Norge, men den har 'ramlet' ut av forumet og den må hentes frem ved å velge tråder som er inntil 100 dager gammel. Bør ikke en slik tråd gjøres sticky?
      Last edited by morsan; 12-02-09, 14:04. Reason: leif

Comment

• Lille_Thomas
        • Sep 2008
        • 364

jo hadde vært greit det

Vi skal vel innover på sortevannet i morra å brøyte stripe. Hvis vi rekker det blir det ganske stor stripe også så flyging til helga blir det

Har fått request på Youtube om å lage flere filmer så tenkte jeg skulle lage en liten leke film med Extraen å så en generel film for sortvannet igjennom helgen
        Thomas Rongve

Comment

• Lille_Thomas
          • Sep 2008
          • 364

Da har jeg fått vinsj hus! så nå blir det enda mere seilflyging her med oss
          Thomas Rongve

Comment

• Lille_Thomas
            • Sep 2008
            • 364

Tenkte jeg skulle legge ut ett bilde av min "nye" vinsj

Gleder meg som en unge da jeg skal ha min aller første tur med vinsj i morra
            Attached Files
            Thomas Rongve

Comment

• morsan
              • Apr 2003
              • 373

Molnes 2009-04-12

Tråden her har vært litt laber i det siste, så det er på tide med litt påfyll. Det går mot slutten for årets påske, og endelig ble det anledning til litt seiling igjen. Lille_Thomas var selvsagt tilstede med sin Predator, og Sigmund fikk bla testet sin nye Windrider BeEvolution vinge.

Selv fikk jeg gleden av endelig å fly Gudmunds gode gamle Ellipse1. Hadde en heller turbulent start med den i fjor høst, men etter litt oppstramming i kroppen var den flyklar igjen idag! Med riktig CG (trengte mye vekt i nesen - se bilde), og riktig rorinnstillinger (kilent høydror), ble det en ren nytelse å fly den.

Etterhvert som jeg ble kjent med responsen, fikk jeg nok et stort glis om munnen. Dette var skikkelig moro! Den fikk god fart langs hangkanten, og det var imponerende over hvor godt den klatret på det løftet vi hadde til rådighet. Håper Gudmund er litt fornøyd med at den atter fikk luft under vingene!
              Attached Files
              Last edited by morsan; 13-04-09, 01:33.

Comment

• Lille_Thomas
                • Sep 2008
                • 364

Steike flotte bilder Morte

Du blir med på aksla i dag så vi får ta noen flere å få noen timer med flott flyging der også
                Thomas Rongve

Comment

• Soarer
                  • Mar 2005
                  • 1856

Originally posted by morsan
                  Håper Gudmund er litt fornøyd med at den atter fikk luft under vingene!
                  Det var så absolutt meininga med det. Jeg visste at du kom imål med den
                  Mvh
                  Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                  Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• morsan
                    • Apr 2003
                    • 373

DS (Det Skjer) i Ålesund

Originally posted by Soarer
                    Det var så absolutt meininga med det. Jeg visste at du kom imål med den
                    He, he, kom i mål tilslutt - omtrent like raskt som trekkfuglene på en runde fra Norge til Afrika og tilbake!

Det ble en liten tur på byfjellet Aksla idag. Det hadde vært bra forhold tidligere på dagen, men selv kom jeg desverre når løftet var på vei til å gi seg. Men magert løft stoppet tydeligvis ikke Lille_Thomas som bestemte seg for å fly DS med Zoom'en på en klynge trær bak hangkanten!! Et syn som absolutt burde vært filmet, men det får vi garantert anledning til en annen gang. Fløy DS-looper til han ble småør, men det ga tydeligvis mersmak!

Comment

• Soarer
                      • Mar 2005
                      • 1856

Var liksom en lyd som lå i lufta idag. I retning sunnmøre liksom..
                      Det har ikke vært DS idag vel?
                      Mvh
                      Gudmund

Comment

• nybegunda
                        • Jun 2003
                        • 729

Du har gode og korrekte ører du Gudmund!
                        LilleThomas Ds'et til vi som filmet ble både ør og svimmel. Synes ikke det fristet tidligere, men etter å ha sett (og hørt) ham i aksjon ble jeg fristet til å prøve litt også...Men jeg tror ikke du hørte min modell så godt da den bare visket litt innimellom.
                        Videoen da Thomas...er den ikke klar snart?
                        ( PS. Thomas... jeg mente det seriøst når jeg fortalte deg at du skulle droppe ideen du hadde med å legge Top-Gun melodien på den snutten)
                        Last edited by nybegunda; 16-04-09, 21:54.
                        Tor Helseth
                        Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• Lille_Thomas
                          • Sep 2008
                          • 364

Da er filmen ferdig å lagt ut på youtube

Youtube er sikkert ikke ferdig med sin "behandling" av filmen men får bare vente å se.

Var satan så artig å stå forann kameraet på den filmen å håper dere liker det.

Fløy DS for andre gang i dag å må bare få si "SSAAATAN hvor artig"!!!!!
                          Thomas Rongve

Comment

• Minibønna
                            Administrator
                            • Oct 2005
                            • 390

Ser morsomt ut, bra å se at det skjer ting i nærmiljøet.
                            Tor Henrik Hernes

Comment

• Soarer
                              • Mar 2005
                              • 1856

Sjå på den Tore
                              Sånn skal du gjøre det, ikke sånn som det her! Harr harr harr

Mvh
                              Gudmund

Comment

• Eagle
                                • Jan 2006
                                • 1299

Tenkte jeg måtte legge ut et bilde fra forrige helg, da vi var og fløy litt på et av hanga våre her på øya. Det var fin vind, opp i 12m/s, og da storkoste jeg meg med DG 600. Ellers fløy vi mye med EasyGlider og Ridge Runt.

Med 5 celler 2400 Sanyo pakke støpt inn i kroppen, blir EasyGlideren min (orange) 1450 gram, og klarer seg fint i 10 sek/m. Men vingene flexa såpass mye at servoene løsna etterhvert. Har nå lagt inn forsterkninger. DS med Easyglider går oxo, helt til vingene trekkes ut av kroppen, og blir enorme balanseror Men det gikk helt fint.

Denne plassen er utrolig godt egna for DS, den er nord/sør vendt, og selve fjellet er ikke mer enn 25 meter bredt, og stuper rett ned på begge sider. Bare ta kontakt, så stikker vi og seiler.
                                Attached Files
                                Knut Erik
                                But it flies, so who cares??
                                www.torqueroller.com
                                Steikje galen
                                www.skalamodellflyklubb.no
                                www.teamflyingcircus.com

Comment

Working...