Unconfigured Ad

Collapse

Seilflyging på sunnmøre..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • per.oines
    • Aug 2009
    • 296

Originally posted by Soarer
    Har lagd en snutt som viser Haramsøya.
    http://vimeo.com/12466383
    Kanskje burde jeg stikke oftere dit, siden jeg bare har 5 min kjøring! Sist jeg fløy der var i 1990 tenker jeg og da moste jeg en Trico 2002 i myra. Dermed begravde jeg flyginga helt til i fjor sommer. var en snartur innom og så på i fjorhøst da var samling der.
    -63.
    Graupner MC
    JR
    Multiplex
    Turnigy.
    Fly, alt for mange.

Comment

• morsan
      • Apr 2003
      • 373

Høsttur - Video

Vi var en liten gjeng fra Ålesund og omegn Modellflyklubb som besøkte Haramsøya i slutten av august. Var veldig heldig med vær og forhold denne gangen. Dagen begynte med laber bris fra nordøst, og det økte på utover dagen til rundt 20m/s på slutten av dagen. Moro! Desidert beste Haramsøytur sålangt

Comment

• Quadrocopter
        Moderator
        • Aug 2007
        • 6357

Ååååå...... ikke post slike ting rett før vi går inn i mørketiden.......

Hadde det ikke vært så fordømt langt opp dit for oss sør-østlendinger så hadde det vært kø der hver ettermiddag

Håper jeg får med noen i klubben på en "ekspedisjon" til neste år!

Comment

• morsan
          • Apr 2003
          • 373

He, he, skal skjerpe meg, men med det €$##@været vi har hatt her i det siste, kan jeg dessverre ikke utelukke flere flashbacks i tiden fremover Regner heller ikke med at sesongen er over riktig ennå. I fjor stoppet seilflysesongen først 6te desember.

Ja, dette er sikkert ikke det første hanget en tenker på når en starter fra østlandet. Vi som bor her oppe er dessverre ikke flinke nok til å benytte oss av øya heller. Noe som er synd, for det er vanskelig å toppe nordøstveggen på Haramsøya.

Skulle dere få en ubendig trang til hangflyvning på Sunnmøre, så er det bare å hive seg på flyet! Dere har muligheten til å stå på Knusern (om det blåser vestlig) halvannen time etter takeoff på Gardermoen! Vanskelig å finne 'værre' løft, bare spør Soarer

Knusern: http://kart.gulesider.no/m/IV910

Haramsøya: http://kart.gulesider.no/m/IV9q0

Comment

• ArneH
            • Dec 2009
            • 1562

For et sted! Det må jo være drømmehanget! Til og med myk landingsplass! Kan absolutt tenke med å dra på ekspedisjon dit neste sesong.
            Last edited by ArneH; 21-09-10, 20:09.
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

• per.oines
              • Aug 2009
              • 296

Originally posted by morsan
              Vi var en liten gjeng fra Ålesund og omegn Modellflyklubb som besøkte Haramsøya i slutten av august.
              Hmm...Betenkt over å ikke få beskjed om slikt, var hjemme fra 19 august til 14 sept. Send meg en PM neste gang dere kommer ut.
              -63.
              Graupner MC
              JR
              Multiplex
              Turnigy.
              Fly, alt for mange.

Comment

• morsan
                • Apr 2003
                • 373

Dette var ikke en helgatur ala Høsttreffet i fjor, derfor var ikke utflukten annonsert andre steder enn på klubbens forum (du kan sjekke www.aamfk.net om du er medlem der). Hadde ikke vært meg imot om flere hadde kommet, for det er forunderlig få seilflyinteresserte i klubben. Men, men, smaken er som baken

Comment

• per.oines
                  • Aug 2009
                  • 296

Visst er jeg medlem
                  Er jo innom forumet engang iblant...men ikke så ofte.
                  Vi er jo nokre her ute som driver med litt motorseilere og seilere, dro igang litt bygging sist vinter med EasyGlider Pro.
                  Men så er det jo det med tiden da, for å dra på flyging andre steder.
                  -63.
                  Graupner MC
                  JR
                  Multiplex
                  Turnigy.
                  Fly, alt for mange.

Comment

• morsan
                    • Apr 2003
                    • 373

Det er ganske stille på forumet vårt, ja. Men vi prøver å iallefall å holde interessen oppe om seilfly da... Ja, la merke til at det var bra interesse hos dere. Skulle bare mangle med de forholdene dere har! Hadde satt opp telt på hangkanten om jeg bodde der ute Dere får pushe på oss litt, når dere skal avgårde.

Ser forresten av meldingene at dere kan få en kanondag på nordøsten førstkommende søndag. Kan godt tenke meg en tur en gang det er forhold på sørvesthanget (toppen av Mannen) også, for det er om mulig et enda råere hang. Men i det siste har det vært lite aktivitet på hanget, men desto mer aktivitet på Ørskogfjellet. Vi er en liten gjeng som har begynt å teste elektroseilere på leting etter termikk, noe som er nytt for oss. Temmelig annerledes enn hanget, men det gir et kick det også. Anbefales

Comment

• Quadrocopter
                      Moderator
                      • Aug 2007
                      • 6357

.......Vi er en liten gjeng som har begynt å teste elektroseilere på leting etter termikk, noe som er nytt for oss. Temmelig annerledes enn hanget, men det gir et kick det også. Anbefales
                      Ta en tur syd-østover så får dere mer av dette

Comment

• per.oines
                        • Aug 2009
                        • 296

Ser forresten av meldingene at dere kan få en kanondag på nordøsten førstkommende søndag. Kan godt tenke meg en tur en gang det er forhold på sørvesthanget (toppen av Mannen) også, for det er om mulig et enda råere hang. Men i det siste har det vært lite aktivitet på hanget, men desto mer aktivitet på Ørskogfjellet. Vi er en liten gjeng som har begynt å teste elektroseilere på leting etter termikk, noe som er nytt for oss. Temmelig annerledes enn hanget, men det gir et kick det også. Anbefales
                        Skulle gjerne vært der da, men er for tiden et stykke fra land (Kanada )
                        Dersom været er greit nok når jeg kommer hjem så blir det nok å ta seg en tur opp på H-fjellet. Driver mest på med el-seilere i dyrkamyrene på andre holmen. Prøver litt med vanlige el-fly også, men dårlig asfalt på veien blir greiere når snøen kommer og vi får ha ski på.
                        -63.
                        Graupner MC
                        JR
                        Multiplex
                        Turnigy.
                        Fly, alt for mange.

Comment

• joo
                          MFN Skribent
                          • Nov 2002
                          • 6936

Fantastisk fint hang morsan
                          Enig med Q, man har ikke godt av å se slikt. Deprimerende å gå på hobbyrommet og se hangaren av hangmodeller som får lufta seg så alt for sjelden når man bor på flate skogdekte Østlandet... Flytting bør vel vurderes? Kanskje nordover igjen, til et sted nær Hornheia!
                          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• ArneH
                            • Dec 2009
                            • 1562

Tenker litt på det samme. Bygger innimellom på en Sig Ninja. Men finner ikke noe hang sånn i nærheten av Bærum eller Oslo. Litt frustrerende da Ninja er et kult fly.
                            Har hørt om noe som kalles Fossum Hanget rett ved meg, men lurer på om ikke det er overtatt av golferne.
                            Vennlig Hilsen
                            Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

• joo
                              MFN Skribent
                              • Nov 2002
                              • 6936

Der er et OK hang for nordavind i Drammensfjorden, på Verket. Og så har vi et trangt lite søravindshang like ved Storsand. OK hang faktisk, men landingsmulighetene blir stadig dårligere.
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...