Unconfigured Ad

Collapse

Short Ascot

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soarer
    • Mar 2005
    • 1856

Short Ascot

Da er ventetida over.
    Nesten ett år sia den ble bestillt gjennom Bob på Soaring usa.
    Den jeg har er en "kappet" versjon av Ascoten.
    Jeg veit ikke helt hvordan den ble slik, men antar at det er fordi at en 3,05 meter er bedre egnet enn en 3,2 meter på F3F iallefall. Hadde vært moro å høre med noen som veit hvorfor den ble redusert.
    Flateinnholdet er allikevel ganske stort enda, 62,3 dm.
    Det var ikke med ballast i min, men mener at det skal være det.

Den har også innmontert justerbar krok, så den skal vel egne seg til F3B også.
    Nå i disse vinsjtider så er jo det kjekt at den er på plass

Servoledninger ligger klar i vingen, men en må selv tilpasse servocover. 2,5 mm linker er også med.
    2,5 mm karbon stenger i rør til halen ligger ferdig og i riktig høyde fremme i radiorommet som er helt av glass.
    Altså en2,4 vennlig konstruksjon.
    En elegant og funksjonsmessig fin løsning i halen med firkant karbon, og bare 2mm styrepinner av den grunn.

Vingen er veldig stiv på denne modellen, men det må en kunne forvente at den er til denne prisen også. Noen bilder:
    Attached Files
    Mvh
    Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.
  • Soarer
    • Mar 2005
    • 1856

Tre til. Om noen lurer på noe/tenkt på samme flyet, så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan.
    Attached Files
    Mvh
    Gudmund

Comment

• jijohans
      • Dec 2005
      • 1169

Hva ble frakten på denne? Måtte jo bli en lang pakke...
      -Jim Johansen-
      Flyklart:
      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
      Under construction:
      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

Comment

• Soarer
        • Mar 2005
        • 1856

Pakka var jo ikke så lang 1,7 m, men det var vel 300 usd å sende den med FedEx.
        Forrige gang jeg pakket ut fly fra de, så datt det ut en ganske så stor edderkopp foran beina mine, så jeg var litt mere påpasselig nå

Heldigvis så betalte jeg alt før dollaren begynte å stige.
        Mvh
        Gudmund

Comment

• jijohans
          • Dec 2005
          • 1169

Akkurat, ja mente jeg fikk en pris på rundt det når jeg så på en Experience Pro...
          Har ikke hatt problemer med "uønskede" gjester i mine pakker fra de,heldigvis...
          -Jim Johansen-
          Flyklart:
          Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
          Under construction:
          Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

Comment

• jørgen123
            • Jul 2005
            • 706

det er to ascot'er her i byen, men da 319cm versjonen. flyet går som et lokomotiv med full ballast! tror de får inn 1800g totalt, hvis jeg ikke husker helt feil.
            Bjørn Tore fikk vel speedmaster tiden på NM F3F i år med den. virker som et kanonfly til både F3F / F3B!

hva kommer modellen til å havne på i vekt ferdig? husker ikke hva de kom på totalt, men mener det var rundt 2200g
            Jørgen Wake Stensen
            Bodø MFK
            Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

Comment

• Soarer
              • Mar 2005
              • 1856

Vektene er som følger:
              Kropp 290 gram
              Joiner 89 gram
              H. vinge 730 gram
              V. vinge 711 gram
              Bakvinger 40 gram hver.
              Pose med linker og servocover 15 gram

Det skulle bli 1916 gram, så jeg tviler på at den er flyklar på 2,2 kg. Forresten så er ingen av mine fly er det. Men flyet ser velkomponert ut, der bjelken i haleflatene går helt ut i forma for å få maks tykkelse på bjelken.
              Cockpit deksel er veldig fint tilpasset også. Nå hadde jeg kanskje forventet med et bedre servobrett, for det er av x-finer, og ikke av beste kvalitet heller.
              Servoledninger ligger ferdig i vingen og er av tynn type, men det går greit.
              Em må enten bestille ballast separat, eller lage den selv.
              Det sto det ikke noe om som tilleggsopplysninger, og kunne like godt ha vært inkludert i settet.
              Ingen som har en Ascot flyr den bare tom, så det synes jeg var unødvendig når en tenker på prisen på flyet.. Men men, skal vel klare å lage ballast så det holder.

Den har en justerbart krok innmontert, og det var et pluss.
              Ellers så er flyet stivt og fint, og har en finish som kanskje ikke er helt i toppsjiktet, men ikke langt ifra. Men litt polish så blir det nok bra der også.

På dette flyet bestemte jeg meg for å vente på servorammer før jeg setter igang.
              Og sia snøen laver ned her, så får en vel vente til det roer seg før det blir så mye mer hang i år.
              Mvh
              Gudmund

Comment

Working...