Da er ventetida over.
Nesten ett år sia den ble bestillt gjennom Bob på Soaring usa.
Den jeg har er en "kappet" versjon av Ascoten.
Jeg veit ikke helt hvordan den ble slik, men antar at det er fordi at en 3,05 meter er bedre egnet enn en 3,2 meter på F3F iallefall. Hadde vært moro å høre med noen som veit hvorfor den ble redusert.
Flateinnholdet er allikevel ganske stort enda, 62,3 dm.
Det var ikke med ballast i min, men mener at det skal være det.
Den har også innmontert justerbar krok, så den skal vel egne seg til F3B også.
Nå i disse vinsjtider så er jo det kjekt at den er på plass
Servoledninger ligger klar i vingen, men en må selv tilpasse servocover. 2,5 mm linker er også med.
2,5 mm karbon stenger i rør til halen ligger ferdig og i riktig høyde fremme i radiorommet som er helt av glass.
Altså en2,4 vennlig konstruksjon.
En elegant og funksjonsmessig fin løsning i halen med firkant karbon, og bare 2mm styrepinner av den grunn.
Vingen er veldig stiv på denne modellen, men det må en kunne forvente at den er til denne prisen også. Noen bilder:
Nesten ett år sia den ble bestillt gjennom Bob på Soaring usa.
Den jeg har er en "kappet" versjon av Ascoten.
Jeg veit ikke helt hvordan den ble slik, men antar at det er fordi at en 3,05 meter er bedre egnet enn en 3,2 meter på F3F iallefall. Hadde vært moro å høre med noen som veit hvorfor den ble redusert.
Flateinnholdet er allikevel ganske stort enda, 62,3 dm.
Det var ikke med ballast i min, men mener at det skal være det.
Den har også innmontert justerbar krok, så den skal vel egne seg til F3B også.
Nå i disse vinsjtider så er jo det kjekt at den er på plass

Servoledninger ligger klar i vingen, men en må selv tilpasse servocover. 2,5 mm linker er også med.
2,5 mm karbon stenger i rør til halen ligger ferdig og i riktig høyde fremme i radiorommet som er helt av glass.
Altså en2,4 vennlig konstruksjon.
En elegant og funksjonsmessig fin løsning i halen med firkant karbon, og bare 2mm styrepinner av den grunn.
Vingen er veldig stiv på denne modellen, men det må en kunne forvente at den er til denne prisen også. Noen bilder:
Comment