Unconfigured Ad

Collapse

3D på hanget; Madslide.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hangman
    • Feb 2009
    • 339

Originally posted by joo
    Er flere som leter. Trodde ei stund at det skulle komme GulpII, men vi får se hva som blir alternativet. Vil ikke være nybegynner på DS med RaceM, Ocelot eller Shooting Star! De skal være på framsida av hanget foreløpig
    Om noen finner kandidat til Gulp eller en slags epp-versjon av han som mekker "PlankeII" ville det vært bra.

Så jepp, Highlight Speed, Typhoon og Wasabi er vel aktuelle kanditater her etterhvert -men først lære moroa med emballasjefly, ellers blir det fort dyrt og leit

Jo
    Jo Skavhaug

..sånn ca..

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

Sjekk denne tråden hangman: http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=27274
      Q lager liste for samlet bestilling.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• ArneH
        • Dec 2009
        • 1562

Originally posted by kapia
        blir bra med video og bilder!såg jo så absolutt ut som en artig modell! uten tvil. etter å ha vært på besøk hos joo, så må jeg si jeg blei litt nyfiken på dette med seilfly! og tror det skal bli et etter hvert! om ikke jeg får mer tilslag på tråden min, så kansje jeg bygger en enkel en. men det var dette med hang da, slik jeg forstår så trenger det ikke å være store hanget for at en skal ha det gøyt.
        her jeg bor er det jo fjell over alt, må bare komme meg ut litt til. har allerede funnet en del plasser jeg kan fly, men! hvor mye vind må en ha? og hva vind skal jeg se etter? det er jo litt snakk om gode forhold og ikke gode forhold. på hanget, skal vindet komme rett på, eller kan den også kommefra siden. kansje jeg når den tid er inne bare lage meg en vindsokk så ta den med for å se?
        på vestlandet er det jo mye vind hele året. dette er jo ikke ideelt for motor fly, så har altid tenkt på dette med hang, det kan en jo da fly til alle tider på året når allt annet ikke går. om noen med gode kunnskaper kan fortelle litt om "hang" kansje komme med en howto for en newbie så er jo det alle tiders!
        Har dere sjekket Windrider i HK? http://windrider.com.hk/product.asp?id=165 han har flere modeller i EPP som egner seg på hang. Jeg har Fox, en for hang og en med motor. Billig moro, som tåler mye, og spretter når jeg krasjlander.
        Ser at Elefun er utsolgt, men Ming sender gjerne. Og han er rask på labben. Fox konstruerte han i samarbeid med brukerne på RCG, jeg har prøvd den både på lett hang, og med strikk. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=740034
        Attached Files
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

• hangman
          • Feb 2009
          • 339

Foxen er vel utprøvd på holm, men er ikke egna for DS uten den fulltrekkes i carbon, glasser hele skiten 3 ganger og stapper i carbrør og lister over absolutt alt. Den tåler ikke den voldsomme belastninga som DS gir med de tynne lange vingene. Men forsiktig pyse-DS kan vel hende, men et møte med moder jord = fatalt for Foxen under DS. En kompis hadde med en han hadde trukket på holm i år, men ikke f om den ble forsøkt på DS. Må ha noe mer kompakt og solid. Ellers er den knall -på den "riktige" sida av henget

Om noen har fløyet denne på DS så er det veldig interresant med info om åssen det gikk -seriøst. Kan ikke utelukke noe bombastisk, men jeg og flere med meg velger tro Foxen ikke tåler akkurat denne typen flyvning uten max forsterkning rund baug.

Jo
          Jo Skavhaug

..sånn ca..

Comment

• jeeeeeeright
            • Mar 2008
            • 1052

Har småtestet Windrider Bat med DS, men på grunn av manglende seilflygen i kroppen ble det bare så-som-så resultat. Tror allikevel ikke det var redskapen som var begrensningen.
            Remi A. Sørensen - 94877903
            Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• hangman
              • Feb 2009
              • 339

..jave, da får du noen go'runder vil jeg tro vinga flagrer, men nå skal ikke jeg være veldig påstålig uten å ha testa det sjøl..

da får jeg prøve overtale en kompis til å se om foxen hans tåler noen runder på H.H. el Verket.

Hadde jo vært kult om den holdt

EDIT:

Du skreiv BAT, ja! Ja, fanden splitte, det er jo en deltavinge som tåler DS. Må nok få meg briller...
              Last edited by hangman; 07-12-10, 03:00.
              Jo Skavhaug

..sånn ca..

Comment

• ArneH
                • Dec 2009
                • 1562

Tror nok ikke Fox er den beste for DS. Kanskje en av de vingene de har kan egne seg bedre. Han har litt spesielle modeller,jeg ser også at han har en Alula! Da rykket det i kredittkortet! Selv om byggekøen er lang akkurat nå!
                Last edited by ArneH; 21-10-10, 19:42.
                Vennlig Hilsen
                Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

• hangman
                  • Feb 2009
                  • 339

Har både Alula Evo og Weasel Evo. Har fløyet DS med Weaselen på H.H i år, den er best av de to. Bra vindspenn på Waeselen generelt, fra 3s.m og opptil 16-18s.m flyr den fint "vanlig", mens Alulan duger fra 1 til max 6,ca.. Weaselen min er forsterka masse men den er ikke perfekt for DS, akkurat, selv om både Tiny D, Doogledee og jeg DS'a (fikk til litt, heter det vel ) med Weasel.

Går for den Q har funnet, det er ei skikkelig emballasje DS-kjærre

Men nå kupper vi tråden til MADSLIDEN her, det er ikke pent! Får lage en egen tråd om skumalternativer..

Sorry, Madsliders -setter meg i skammekroken for 2.gang på 1mnd...

Jo
                  Jo Skavhaug

..sånn ca..

Comment

Working...