Announcement

Collapse
No announcement yet.

symetrisk delta vinge på hang`

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    hei! blei ikke noe gliding i dag ;( når jeg kom ut og gjorde meg klar, slutta det å blåse! heheheh, hele uken har det vært vind og elendighet! deltavinge på kanten, 0ms, til og med dei største flaggene hang rett ned. men ny dag i morgen, har sjeldent vært så glad for vind som dem siste dagene!

    jepp den er trekkt og klar ser du, jeg tok enkelt å skar gjennom det ene laget med gråpapir, så kuttet jeg grovt vekk 45grader med kniv fra roret, og avslutta med pussekloss (som dere ser på bildet) etterpå dro jeg over tape i foamy style! hefta på noen wingletts med dobbel sidig tape! den siden som jeg har referert til tidligere, den rekna ut CG til meg, samt hvor jeg skulle sette strekene osv.
    den blei trekkt med utvanna lim, tørket i 2 dager, og i dag brukte jeg strykejern på den, uuuuuuuuber-heft.no slite sterkt blei det. men dog litt tungt. jeg har ikke vekt så jeg vet ikke eksakt, men under halv kiloen på gefyllen kan jeg si

    Comment


    • #32
      Bra at metoden med tørket trelim funker ennå Men kanskje du hadde på for mye siden det ble så dyrisk tungt? Du får tynne det ut mer neste gang.
      Det med at vinden glimrer med sitt fravær blir du nok dus med når du skal fly seilfly! Jeg skulle fly noen foamsaker i dag, så da blåste det selvsagt hatter og høy og var turbulens på stripa... hadde jeg tatt en seiler og dratt på et hang hadde det vært dørge stille! Murphy.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #33
        den vekten jeg snakker om, er ready to fly vekt, og da med et stort batteri i snuten. neste gang blir det trelim (utvanna) og klar bred tape som blir strøket på- tror da blir snop mtp vekt, kansje og slik grå allround tape på LE den er jo seig og fin. i morgen er det meldt 1ms vanligvis så pleier det å blåse friskbris når yr melder, men ja murfy stikker innom, og det blir sikkert ikke et vindkast over sjøen engaang

        Comment

        Working...
        X