Announcement

Collapse
No announcement yet.

En nydelig video fra Molnes Slugfest - mars 2011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • En nydelig video fra Molnes Slugfest - mars 2011

    Obs! Redigert tekst:

    Ikke så mye å fortelle egentlig. Høst/vinter er det normalt bare forhold på sørvest, og med den værtypen følger som regel nedbøren hakk i hel. Men avogtil må en bare trosse vær og vind for å få bukt med abstinensene

    Denne helgen opptakene er fra (19-20de mars), var det ganske bra lørdagen, men søndagen blåste det noe så avsindig, så vi var litt skeptisk til å lempe ut modellene. I lufta går det stort seg greit, men det kan være verre med landingene, spesielt med modellene lastet med blyslugs. Men fristelsen ble for stor - heldigvis. Har vel aldri vært så forsiktig med høyderoret før

    Last edited by morsan; 29-03-11, 09:27. Reason: Innlegg flyttet...

  • #2
    Morsan,
    videoen din var så nydelig at jeg bare måtte lage en kopi av innlegget ditt inn i "seilfly på hengkanten" tråden (håper ikke du har noe i mot dette )

    Teksten blir litt OT i denne sammenheng men har du mulighet til å editere den å legge inn litt info om flyvingen så hadde det blitt prikken over i'en

    Comment


    • #3
      Originally posted by Quadrocopter View Post
      O.T.
      Når ble denne videoen tatt opp - så ut som greie forhold som lover bra for V.V. i sener i april
      Opptaket er ganske nytt (19-20de mars). Det var greie forhold i første del av klippet (Fokaen), og litt i overkant greie forhold i siste delen Det endte iallfall med en litt hard landing med Typhoonen.

      Ja, forholdene har jo vært ganske ok til nå, men jammen har det ikke lavet ned snø her også de siste dagene. Det er bare å håpe at det setter inn en sørvest som vasker vekk snøen asap!

      Som en kuriositet, så ser en nesten til Bud-kysten i starten på videoen (15-20s inn videoen). En ser fjorden som går til Molde.

      Comment


      • #4
        Hmmm - ikke akkurat vår stemning innover den fjorden.......

        Men det er greit å se at det er noe synlig gress litt sydover, virket som en herlig plass å fly men ligger ikke det det fly-stedet "litt" nærme Vigra flyplass?

        Må prøve å få med meg mest mulig av fly stedene når jeg dra oppover i april så jeg regner med at det blir en tur innom Ålesund området også.
        Last edited by Quadrocopter; 29-03-11, 22:03.

        Comment


        • #5
          Nei, våren er litt unna foreløbig. Men det er håp! Mot helgen er det meldt sørvest, regn og 10+ Om meldingen slår til, blir det ikke mye sne igjen til uka

          Ja, det er forsåvidt nært flyplassen, men det er overhode ingen konflikt mht innflyging etc. Sjekk kartet:

          Gule Sider® Kart

          Kan glede seg, den som evt får anledning til å teste Knusern

          Comment

          Working...
          X