Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hang i Oslo og Akershus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hang i Oslo og Akershus

    Jeg lurer på om det er noen som har gode tips for hang i Oslo og Akershus. Jeg bor selv i Ås så det hadde vært fint med noe i nærheten. Jeg skal i utgangspunktet fly flyvende vinge men en kamerat driver å bygger et skikkelig seilfly som også skal brukes.

    Alle tips mottas med stor takk.

    Hans Holmboe

  • #2
    Flyvende vinge og combat er hysterisk moro
    Her på andre siden av fjorden har vi et par hang, men jeg er ikke kjent på "din" side. Prøv å se på Cirrus sin utmerkede side: Cirrus RC Flyklubb – Norges største og mest aktive klubb, innen RC-seil og elektro. Klubben er medlem av Norges Luftsportsforbund (NLF) som igjen er medlem av Fèdèration Aèronautique Internationale, FAI. Gjennom NLF er Cirrus RC Flyklubb også medlem av Norges Idrettsforbund og Olympiske Komite. Gå f.eks inn på Flysteder.DB i headingen så kan det være du finner noe.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Hei
      Er desverre lite hang og fly på i det området der. Fløy ved noen annledninger Combatving på store sandunger ute på Fornebu når de hadde annleggstid der ute, men det er jo over nå!
      Så du må nok se deg nordover tror jeg, du får legge ferien til lofoten til sommeren og fly på et av verdens beste hang.
      Tor Henrik Hernes

      Comment


      • #4
        "du får legge ferien til lofoten til sommeren og fly på et av verdens beste hang."

        AMEN !!
        **********************
        Mvh
        Stig Olsen
        Lillehammer MFK


        Nan Xplorer FullCarbon X tail
        Pike Perfect X tail
        Pike Brio / Giant
        Alpina 4001
        DG 500/22 Elan under opppussing
        Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

        Futaba 12Fg Fasst

        Comment


        • #5
          Originally posted by Seiler`n
          "du får legge ferien til lofoten til sommeren og fly på et av verdens beste hang."

          AMEN !!
          Jasså det er den karen, funker Elipsen bra eller?
          Sees til sommeren på Haugheia, gleder meg allerede.
          Tor Henrik Hernes

          Comment


          • #6
            Jepp !

            Står til ?

            Elipsen funker som forventet...
            Ble foresten medlem av den forb... klubben med de som tester ror med nesen på modellen mot seg på første tur..

            Fløy 4 -5 minutter under serdeles dårlige forhold på steinhanget før jeg hadde høyde nokk til å lande. Liten brist i kroppen ved forkanten av vingen... ( ikke si det til noen !!! )

            PM Sendt.
            **********************
            Mvh
            Stig Olsen
            Lillehammer MFK


            Nan Xplorer FullCarbon X tail
            Pike Perfect X tail
            Pike Brio / Giant
            Alpina 4001
            DG 500/22 Elan under opppussing
            Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

            Futaba 12Fg Fasst

            Comment


            • #7
              Hvis du absolutt må fly i Oslo så er Grefsenkollen et ok alternativ. Ganske moro å stå der oppe og se utover byen mens flyet svever elegant i solgangsbrisen. Problemet er landing. Masse høye trær som er flinke til å hoppe opp og fange modellen og ellers veldig trangt, men en er jo der for å fly, ikke for å lande. Kan vel ikke anbefale å bruke noe annet enn combatvinge der.
              -----------
              Bengt

              Comment

              Working...
              X