Announcement

Collapse
No announcement yet.

hangover fra ultramicro noen erfaring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hangover fra ultramicro noen erfaring

    Var å fløy easyglider på hang igjen i dag. og begynner å få taket på og loope og rolle på hang. men begynner å få lyst på noe med litt mere fart i. er det noen som har prøvd hangover fra ultramicro.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Nei har ikke det desverre, men jeg er litt nyskjerrig på dette hanget ditt
    Lyst å gi litt info om med oss andre hangentusiaster?

    Om du har plass til flere så hadde det vært moro å tatt seg en tur utover å testa det litt
    Mvh
    Torbjørn Gustafson
    www.trmfk.no



    Will fly for food

    Comment


    • #3
      Hallo thorbjørn, velkommen skal du være når du vil. men nå er det vel ikke noe perfekt hang jeg har. er jo bare ett jorde som går litt bratt oppover og ender på en vei. som går på tvers. ikke er det så god plass heller men har ikke flydd hang noe annet sted så jeg vet jo ikke bedre kan jo ta ett bilde av det i morgen og legge her så får du se om det er noe intresant. for det ser ikke ut til at denne vinden har tenkt å gi seg med det første ellers så har jeg oppdaget en bedre plass nå men har ikke fått testet den enda. må bare spørre grunneier først men tror ikke det skulle være noe problem. han har vel drevet med modellfly selv for noen år siden. der tror jeg det kan være skikelig rått å fly.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Heyyy, det høres veldig bra ut
        Fint om du tar no bilder og legger ut ja. Alltid morsomt å prøve nye hang

        Jeg begynner nemlig å bli sånn passe frustrert nå siden det ikke fins noen plasser å fly på på sør vind i Tr.heim. Og jeg begynner å bli lei av å vente på bedre dager siden det stort sett har blåst sør så lenge jeg kan huske nå (hele vinteren ++)

        Ble faktisk så ille at jeg måtte kjøpe meg en sånn fuel-greie for å dekke absistensene til slutt. Den skal vel i lufta i løpet av et par uker den også, men om jeg finner en bra plass å fly på på sør-vind så kan det fort ta litt lenger tid

        Så forresten på videoen av hangover. Den så sprek ut den, og i 9 m/s så den ut til trives bra. Det lover godt det. Til den prisen ville jeg nok prøvd den om jeg var på utkikk etter noe sånt som du beskriver.
        Mvh
        Torbjørn Gustafson
        www.trmfk.no



        Will fly for food

        Comment


        • #5
          Ja tror kanskje jeg kommer til å prøve en slik. den koster jo ikke så mye heller. og ser for meg st det fort kan gå litt hardt for seg, det har easy glider´en fått erfare hehe. Drev faktisk å tenkte på om den egnet seg som plugg til å støpe ett nytt fly i glassfiber. skal prøve å få tatt noen bilder i morgen så får du se i hvertfall. er sør->sør/øst vind som er best der jeg flyr nå.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            RS driver og bygger Hangoveren. Han har ikke sagt noe stygt om kitet,
            Jeg regner med den er airborne snart, og ut fra videoen hos Ultramicro flyr den bra.
            Profilet (RG15) er et godt gammelt velprøvd og mye brukt profil for hangmodeller, så den flyr nok godt.
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Da blir det nok en slik som blir neste seilfy
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Originally posted by tyor
                og ser for meg st det fort kan gå litt hardt for seg, det har easy gliderŽen fått erfare hehe.
                Ikke ukjent problemstilling det der nei. Hadde min første tur på hang på over 6 mnd i forrige uke. Resultatet ble en nokså kjedelig "landing" som du kan se under


                Originally posted by tyor
                skal prøve å få tatt noen bilder i morgen så får du se i hvertfall. er sør->sør/øst vind som er best der jeg flyr nå.
                Gleder meg til å se bilder ja
                Sør/øst er råbra på Gråkallen også, men landingsplassen er heller dårlig. Busker, kratt, lyng og stein i nedoverbakke. Ikke lett å få ned ting på normal måte der nei. Der flyr vi kun vinger.
                Sør er skikkelig dårlig. Bare turbulens og ikke noe løft å hente.
                Attached Files
                Mvh
                Torbjørn Gustafson
                www.trmfk.no



                Will fly for food

                Comment


                • #9
                  prøvde å ta noen bilder i dag. men det kameraet mitt har det med å klikke noen ganger slik at alle bildene blir helt hvite fant derimot ett luftfoto fra kartsiden til komunen. er vel ikke så lett å se noe der men jeg pleier å stå på veien der jeg har laget ett rødt kryss å fly. huset der er ubebodd nå så det er ikke noe problem. skal prøve å ta noen nye bilder seinere i kveld. eller i morgen.

                  gikk inn på det vanlige kartet på komunen og det så da ut til at høydeforskjellen mellom de to veien du ser på bildet er omtrent 50meter så det er ganske bratt der
                  Attached Files
                  Last edited by tyor; 02-05-06, 18:32.
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    fikk tatt noen bilder nå Thorbjørn. det første er tatt fra der jeg står og flyr. det andre er tatt fra litt lengre ned i veien (jeg står midt mellom der og husene og flyr) og det tredje er tatt fra sør/øst . og da står jeg midt ned i bakken.
                    Attached Files
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      Hei igjen Tom

                      Dette så bra ut det. Bakken er kanskje ikke så bratt som en skulle ønske. Men den ser jevn ut, noe er det viktigste for å få et rent løft.
                      Ser ut som om man skulle kunne fly bra her med riktige forhold.
                      Det ser ut som en typisk vingeplass. Hvor lander du når du flyr her da?

                      Hadde vært morsomt og tatt med vingen min kommet utover en tur en dag
                      Meldt mye sør, sør-øst vind fremover. Som du sier så ser det ut til at denne vinden ikke har tenkt å gi seg med det første
                      Mvh
                      Torbjørn Gustafson
                      www.trmfk.no



                      Will fly for food

                      Comment


                      • #12
                        jeg pleier faktisk å lande nedi bakken og det har fungert fint. for på oversiden av veien er det bare skog. Det gir i hvertfall mer en nok løft til en easyglider der når det blåser sånn som det har gjordt nå. trenger ikke tenke så mye på hvilken retning man flyr det løfter uansett. så lenge man ikke kommer bak kanten tok bla. tre kontiunerlige looper i dag og det gikk så det suste. nesten rart at vingene holder på den isopor fulen. de flekser opp og ned omtrent som den ventusen som gikk ned på fagernes forige år. Nå er jeg stort sett opptatt denne uken og til helgen er det sjøfly stevne her lørdag og søndag. men neste uke har jeg vel fri for det meste tror jeg. så vi kan se hvordan vinden blir. du er i hvertfall hjertelig velkommen. er alene med hangflyginga her da de andre jeg flyr med ikke gidder å være med å prøve en gang, og ja jeg har prøvd å overtale de mange ganger Vet om ett par plasser til i nerheten som jeg kanskje tror er bedre men her ikke fått sjekket dem ut enda.

                        tror bakken ser litt slakkere ut på bildene jeg tok en i virkeligheten.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by tyor
                          er alene med hangflyginga her da de andre jeg flyr med ikke gidder å være med å prøve en gang, og ja jeg har prøvd å overtale de mange ganger
                          Det _må_ jo være fordi de ikke vet hva de svarer på

                          Originally posted by tyor
                          Vet om ett par plasser til i nerheten som jeg kanskje tror er bedre men her ikke fått sjekket dem ut enda.

                          tror bakken ser litt slakkere ut på bildene jeg tok en i virkeligheten.
                          Blir gjerne med å tester nye plasser jeg. Det er alltid moro

                          Har sett litt mer på bildene og tror nok kanskje du har rett i at det er litt brattere enn jeg først trodde.

                          Jeg er også opptatt resten uka og i helga. Overtid på jobb hele denne uken og helgen, samt et unormalt trykk på ekstrajobben min så vi får satse på at vinden holder seg til over helga da.
                          Om den skulle snu så har vi bra hang på nord og nord-vest inne i byen som du kan komme inn og fly på om du vil
                          Mvh
                          Torbjørn Gustafson
                          www.trmfk.no



                          Will fly for food

                          Comment


                          • #14
                            ja vi får satse på at vinden holder. Takker for tilbudet har tenkt mye på å prøve inne i byen også. svigerforeldrene mine bor like ved gråkallen faktisk. hvis du kjører opp vestoppfarten fra ila så kommer du til en vei som heter Schiøtz' vei som går av til høyre nesten på toppen midt i en sving. forstsetter du inn der så kommer du til en bunnpris butikk. de bor i Schiøtz' vei. Nå er jeg ikke fra trondheim så jeg er nesten ikke kjent der. men har skjønt det som det ikke blir så langt fra. så får vi snakkes over helga.
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #15
                              Jeg har nå bestillt inn en Hangover fra Elefun (var litt billigere enn hos Ultramicro). Kan noen komme med noen tips på bygging? Bestillte også litt Profilm (oracover).

                              Jeg er jo ganske fersk i dette med seilfly så hva er lurt når jeg bygger denne? Jeg er vant med innenførs modeller hvor vekt er meget viktig, men jeg må kanskje legge det fra meg? Har heller aldri trukket modeller med slikt materiale så mye spørsmål må dere nok regne med...
                              Cheers,
                              Tore, Alta

                              Comment

                              Working...
                              X