Unconfigured Ad

Collapse

Miraj

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jj
    • Nov 2002
    • 1327

    #31
    Ja det er mulig det. Men å kaste den nye modellen i bakken fordi høyderors-servoene ikke står i senter er dumt...
    Eller at flapsen ikke kommer ned fordi vindpresset er for hardt (full brems ved litt hastighet når du kommer inn for landing på hanget) er også dumt. Det resulterer i at nedkompensasjonen på høyderoret ikke står i forhold til flaps og dermed går modellen kraftig ned...

    Jeg har ikke satt opp dyre servoer her. Men servoer som er gode og som står i forhold til modell/pilot.
    Jo Grini
    http://vimeo.com/jojoen
    http://www.youtube.com/jojoenno
    http://www.jojoen.no/

    Comment

    • Caramba
      • Feb 2006
      • 135

      #32
      Originally posted by jj
      Ja det er mulig det. Men å kaste den nye modellen i bakken fordi høyderors-servoene ikke står i senter er dumt...
      Eller at flapsen ikke kommer ned fordi vindpresset er for hardt (full brems ved litt hastighet når du kommer inn for landing på hanget) er også dumt. Det resulterer i at nedkompensasjonen på høyderoret ikke står i forhold til flaps og dermed går modellen kraftig ned...

      Jeg har ikke satt opp dyre servoer her. Men servoer som er gode og som står i forhold til modell/pilot.
      Nå ville jeg sjekket om servoene er i senter før jeg kastet modellen utfor kanten,og tviler på at jeg vil få problemer med å se om ror er i posisjon eller ei.
      Dette ville vært slurv av værste sort...men i så tilfelle så er hanget ca 340m høyt,og viss jeg ikke greier å reagere på høyderoret,så tror jeg denne hobbyen hadde blitt vel dyr for meg
      Servoen til flaps skal dra rundt 6-7 kg(med metalldrev),så tviler på at det ikke skulle holde...er også vant til å fly med butterfly uten mix til nedkompresjon,men har i det siste lært meg å bruke nedkompresjon på høyderor.
      MEN...er helt enig at jeg burde satse på kvalitetservoer.
      Last edited by Caramba; 24-07-06, 11:59.
      Mvh

      Ragnar Bye

      DG 300/17 Multiplex
      Caramba Krause
      Legend Airtronics
      Miraj Aeromod

      Comment

      • jj
        • Nov 2002
        • 1327

        #33
        På Miraj'n er det ikke så lett å se om V-halen står i senter fordi den ikke har flipper ytterst. Men med litt trening går nok det bra.
        HS85 drar absolutt ikke 6-7 kilo hvis det var den du skulle ha til flaps.

        Lykke til. Du vil ha mye glede av den modellen.
        Jo Grini
        http://vimeo.com/jojoen
        http://www.youtube.com/jojoenno
        http://www.jojoen.no/

        Comment

        • Caramba
          • Feb 2006
          • 135

          #34
          Originally posted by jj
          På Miraj'n er det ikke så lett å se om V-halen står i senter fordi den ikke har flipper ytterst. Men med litt trening går nok det bra.
          HS85 drar absolutt ikke 6-7 kilo hvis det var den du skulle ha til flaps.

          Lykke til. Du vil ha mye glede av den modellen.
          Hvis HS85 tåler 9v så kansje... hehe.
          Nei det blir litt mere seriøst enn som så jj.

          Takker jj...Ja regner med det vil bli mye morro med den.
          Mvh

          Ragnar Bye

          DG 300/17 Multiplex
          Caramba Krause
          Legend Airtronics
          Miraj Aeromod

          Comment

          • Caramba
            • Feb 2006
            • 135

            #35
            ...

            Originally posted by x-pilot
            Griserått fly!! Gratulerer! Hvis du hadde vært en engel... Kan du komme med jevne oppdateringer (Gjerne med bilder) over vurdringer av byggesettet, selve bygingen, valg av utstyr, egenskaper i lufta etc??


            MVH T
            Du finner mye info om Miraj hær--- http://www.rcgroups.com/forums/showt...ighlight=Miraj

            Mange hær som var meget fornøyd med modellen.
            Mvh

            Ragnar Bye

            DG 300/17 Multiplex
            Caramba Krause
            Legend Airtronics
            Miraj Aeromod

            Comment

            • Caramba
              • Feb 2006
              • 135

              #36
              Fikk mail fra Alexis i dag,dær han skriver at modellen er færdig denne uken.
              Gleder meg som en unge nå jeg..hehe.
              Mvh

              Ragnar Bye

              DG 300/17 Multiplex
              Caramba Krause
              Legend Airtronics
              Miraj Aeromod

              Comment

              • joo
                MFN Skribent
                • Nov 2002
                • 6936

                #37
                Må innrømme jeg også gleder meg stort til å få lese om dine erfaringer med saken!!! Virkelig en snacksy tingest.
                Har selv ventet på at bestilte saker skal komme gjennom byggeprosessen på fabrikk, "nå er kroppen støpt..." osv. Ventetida blir grusom
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment

                • Caramba
                  • Feb 2006
                  • 135

                  #38
                  ...

                  Det har vært noen knalldharde uker,men nå er den like om hjørnet iallefall.
                  Lurer på hvor lang tid det går å sende dette til Norge??
                  Er skikkelig spendt på hva jeg har gitt meg ut på nå,men frykter at dette blir morro...
                  Mvh

                  Ragnar Bye

                  DG 300/17 Multiplex
                  Caramba Krause
                  Legend Airtronics
                  Miraj Aeromod

                  Comment

                  • Caramba
                    • Feb 2006
                    • 135

                    #39
                    Kommet

                    I dag fikk jeg Miraj`en min. Mere kommer.....
                    Mvh

                    Ragnar Bye

                    DG 300/17 Multiplex
                    Caramba Krause
                    Legend Airtronics
                    Miraj Aeromod

                    Comment

                    • joo
                      MFN Skribent
                      • Nov 2002
                      • 6936

                      #40
                      Bilder og feeling-tilbakemelding snarest takk! Få se fargevalg!
                      (Regner med du sikler og koser deg )
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment

                      • Caramba
                        • Feb 2006
                        • 135

                        #41
                        Førsteinntrykk...

                        Første som slår oss er at skjøter på kroppen er ganske dårlig finish på...vil si at lakken ikke dekker skjøt+at den er ujevn og litt grov. MEN....FYTTIKATTA for et leketøy!!!!!!! Den skal jo tross allt brukes

                        Tross små ting ang finish,så ser den bare helt rå ut.
                        Attached Files
                        Last edited by Caramba; 05-09-06, 15:31.
                        Mvh

                        Ragnar Bye

                        DG 300/17 Multiplex
                        Caramba Krause
                        Legend Airtronics
                        Miraj Aeromod

                        Comment

                        • sjaa
                          • Feb 2006
                          • 601

                          #42
                          Hei folkens..

                          Gårsdagen brakte en ny modell inn i hangaren, handlet meg en brukt Miraj til vårens Hanstholmtur. Gleder meg som en unge til å teste denne kjerra.

                          Hadde vært moro å høre litt mer om dine erfaringer Caramba.. Servovalg, utslag på crow/butterfly etc.

                          Hvis det er noen som har noen gode tips til støping av ballast mottas de med takk

                          Måtte det snart bli vår!!
                          Mvh
                          JoE
                          Agder Modellflyklubb

                          Comment

                          • sjaa
                            • Feb 2006
                            • 601

                            #43
                            Hei igjen..

                            Jeg har vurdert servodiskusjonen i denne tråden nøye, men klarer ikke helt å bli komfortabel med å legge så mye penger i servoer som det JJ mener må til (mer enn jeg ga for modellen ).

                            Jeg har lest mange innlegg på bl.a RcGroups om folk som synes å ha brukt HS-85BB MG med hell i sine Mirajer. Er det galskap å kjøre denne linjen (MG alle veier), eller er det mer enn godt nok for en som ikke skal konkurrere eller presse modellen til det ytterste med DS?

                            Hvis noen har noen gode tips til en (forholdsvis) økonomisk tilnærming til foring av modellen min mottas det med takk.

                            Jeg skal naturligvis ikke ha HS-85 på flaps

                            På forhånd takk!
                            Mvh
                            JoE
                            Agder Modellflyklubb

                            Comment

                            • jj
                              • Nov 2002
                              • 1327

                              #44
                              Originally posted by sjaa
                              Hei igjen..

                              Jeg har vurdert servodiskusjonen i denne tråden nøye, men klarer ikke helt å bli komfortabel med å legge så mye penger i servoer som det JJ mener må til (mer enn jeg ga for modellen ).

                              Jeg har lest mange innlegg på bl.a RcGroups om folk som synes å ha brukt HS-85BB MG med hell i sine Mirajer. Er det galskap å kjøre denne linjen (MG alle veier), eller er det mer enn godt nok for en som ikke skal konkurrere eller presse modellen til det ytterste med DS?

                              Hvis noen har noen gode tips til en (forholdsvis) økonomisk tilnærming til foring av modellen min mottas det med takk.

                              Jeg skal naturligvis ikke ha HS-85 på flaps

                              På forhånd takk!
                              Du kan godt kjøre HS-85MG på alle ror inkludert flaps. Hadde de blitt kvitt nøytralproblemene hadde det vært en ganske god servo. Men lag deg en mal slik at du får sjekket nøytral før du flyr modellen hver gang.
                              Jo Grini
                              http://vimeo.com/jojoen
                              http://www.youtube.com/jojoenno
                              http://www.jojoen.no/

                              Comment

                              • sjaa
                                • Feb 2006
                                • 601

                                #45
                                Har en god del 6 HS85 liggende til en Blizzard, så jeg får se om jeg kjører en liten sjekk på de jeg har for å se om det er akseptabelt.
                                Det med mal var en god idé..

                                Takker
                                Mvh
                                JoE
                                Agder Modellflyklubb

                                Comment

                                Working...