Unconfigured Ad

Collapse

Miraj

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jj
    • Nov 2002
    • 1327

    #46
    Originally posted by sjaa
    Har en god del 6 HS85 liggende til en Blizzard, så jeg får se om jeg kjører en liten sjekk på de jeg har for å se om det er akseptabelt.
    Det med mal var en god idé..

    Takker
    Husk at det skal være MG (metall gir) versjon. Plastdrev holder ikke til vanlig flyging engang.
    Nøtral problemer får du ikke testet. Det er for mange variabler. Temperatur, spenning osv
    Jo Grini
    http://vimeo.com/jojoen
    http://www.youtube.com/jojoenno
    http://www.jojoen.no/

    Comment

    • sjaa
      • Feb 2006
      • 601

      #47
      Klar over at de kun er MG som duger ja.
      Var ikke klar over alle de variablene, planen var å gjennomføre en lite vitenskapelig men indikerende test ala denne, men det beste er kanskje å teste det "in flght". Takk for tips JJ..
      Mvh
      JoE
      Agder Modellflyklubb

      Comment

      • jj
        • Nov 2002
        • 1327

        #48
        Originally posted by sjaa
        Klar over at de kun er MG som duger ja.
        Var ikke klar over alle de variablene, planen var å gjennomføre en lite vitenskapelig men indikerende test ala denne, men det beste er kanskje å teste det "in flght". Takk for tips JJ..
        Med den testen du viser til der vil du finne at servoen er veldig bra. Som sagt tidligere er det en rask, sterk og prisgunstig servo. Men både den og HS81 har ett problem med elektronikken over tid. Nullpunktet flytter seg, gjerne i forhold til temperatur. Volz hadde samme problemet for lenge siden (de gamle analoge). Dette fordi de kjøpte printbrett fra nettopp Hitec....
        Jo Grini
        http://vimeo.com/jojoen
        http://www.youtube.com/jojoenno
        http://www.jojoen.no/

        Comment

        • sjaa
          • Feb 2006
          • 601

          #49
          Tar det til etteretning.

          Regner med jeg virker gnien her, men det skyldes at denne modellen er handlet inn for de få gode hangturene jeg får her på Sørlandet. Ser helt klart poenget i å ha skikkelig utstyr, men vurdert opp mot bruksfrekvens og hva jeg har gitt for flyet synes jeg det blir i overkant å bikke 2 lapper.

          Med mindre det er noen gode og noe rimeligere alternativer enn de digitale Graupner/JR servoene som nevnes tidligere tror jeg at jeg får stole på at HS85MG duger til mitt bruk.
          Mvh
          JoE
          Agder Modellflyklubb

          Comment

          • jj
            • Nov 2002
            • 1327

            #50
            Overhode ikke. Det er naturlig å finne ett billig alternativ når man ikke skal fly annet enn noen ganger i året. Problemet er vel egentlig at dette er en bra modell med såpass prestanda OG store ror at man må tenke litt når man kjøper inn utstyr. Man kan feks godt bruke mye dårligere servoer i en diger storseiler fordi rorene er så mye mindre.
            Løp å kjøp. Og få maskina i været snart
            Jo Grini
            http://vimeo.com/jojoen
            http://www.youtube.com/jojoenno
            http://www.jojoen.no/

            Comment

            • sjaa
              • Feb 2006
              • 601

              #51
              Jomfrutur i Hanstholm i mai; får satse på det funker greit; hvis ikke kommer det alltids en modell servoene kan få et nytt liv i

              Sier takk for tipsene, man lærer litt hver dag..
              Mvh
              JoE
              Agder Modellflyklubb

              Comment

              • sjaa
                • Feb 2006
                • 601

                #52
                Vel, når jeg allerede nærmest har kuppet denne tråden (håper det er OK caramba) skader det vel ikke å poste noen erfaringer med Mirajen etter at jeg endelig har fått flydd den.

                I rolig vind(antatt 5+ ms) på lørdag sendte jeg den ut over fyrhanget i Hanstholm for noen rolige tureruten ballast. Modellen fløy fint og hadde ingen problemer med å pusle langs kanten i denne vinden, dog uten at det var noe fart å snakke om.

                Neste dag blåste det betrakelig mer (antatt 10ms middelvind) i retning bunkershanget. Modellen ble først testet uten ballast, det funket fint det og farten tok seg betraktelig opp i forhold til dagen før. Nysgjerrigheten og ønske om å få mer trøkk gjennom svingene på høyre side der løftet var svakest fikk meg til å teste med ca 480 gram bly, og det ble mer fart i sakene. Har aldri flydd denne typen modeller før, men synes selv jeg fikk til noen svinger med skikkelig drag i.

                Detta var skikkelig moro, og etterhvert som vinden økte på en liten smule til ble den fylt til randen med bly, ca 720 gram med AUW på ca 2400g.
                Etter min mening er det slik den er ment til å brukes, det var skikkelig fart på saken og med min begrensede erfaring fikk jeg nå til en del legger der farten bare bygde seg opp, for en følelse!!

                Landingene med denne modellen er en sann fryd, den "hovrer"stabilt og fint med full crow, og det er bare å slippe den sakte ned i sakte fart fremover med halv brems.. Helt utrolig fornøyd med denne saken her. Mye nytt og mer hårete som har kommet etter denne modellen, men til mitt bruk er den helt perfekt...
                Jeg er frelst..
                Mvh
                JoE
                Agder Modellflyklubb

                Comment

                Working...