Ikke raskt nok? Hmmm... Den S14 på videoen gjør vel ~50m/s verticalt... Hva mer trenger du?
Unconfigured Ad
Collapse
Hotliner med futt??
Collapse
X
-
Hehe.Egentlig trenger eg ikke flere fly i det heletatt. Men kjøpte den Hotlineren eg har nå som eit impulskjøp. Det har nå sakte men sikkert gått opp for meg att det er nok en pylonracer eg må ha, om eg skal bli fornøyd. Orker ikke kjøpe enda eit fly som "går for tregt"
Det er denne lyden eg er ute etter
Alt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme.Comment
-
Hehe.Egentlig trenger eg ikke flere fly i det heletatt. Men kjøpte den Hotlineren eg har nå som eit impulskjøp. Det har nå sakte men sikkert gått opp for meg att det er nok en pylonracer eg må ha, om eg skal bli fornøyd. Orker ikke kjøpe enda eit fly som "går for tregt"
Det er denne lyden eg er ute etter
http://www.stratair.com/Blir utrolig smått og vanvittig raskt - noe for Playstation generasjonen ...
Comment
-
Jeg har en Voodoo på 84 cm i vingespenn. Den går styggfort. Med det oppsettet jeg har er den oppgitt til ca 250km/t. Har ikke målt selv men makan til adrenalinkikk har jeg aldri opplevd på stripa før
Har sikkert 20 turer med den og nå har vi begynnt og kjøre pylonrace med den. Vannvittig gøy. Vi har satt opp to pylons med 200 meter i mellom. Er helt svett i hodet etter 10 laps.
Går en lang tråd om den her.Comment
-
Viss den S14 går for tregt så er det oppsettet som er galt, ikke flyet..
Jeg kjører med kraftigere motor og friskere batterier..Og da har jeg 5S og 6S enda til gode....
Jeg tror nesten ikke du er helt klar over hvordan en ekte hotliner går, sammenlignet med Siren..
Jeg har flydd Demon som er en rendyrket pylon som varmt kan anbefales, men her skal du vite hva du holder på med.. DET er galskap....Mye skriverier om hvor stor skade FPV kan gjøre, men tenk hva en rakett som går over 300km\t på ville veier kan stelle i stand... Jeg bare nevner det...
Min erfaring med Demonen er at den går utrolig stabilt, som på skinner men ikke lett å ha med å gjør når du skal lande... Den glir og glir og glir og glir... og glir, stopper aldri....!
Jeg har mail adr til produsent hvor du kan bestille med flaps, noe som jeg ser på som en STOR fordel.. Uten ble det mye mikk og mekk husker jeg..
En annen som ifølge SoaringUSA er det råeste, uten flaps vel og merke er denne:
Lykke til på ferden!Svein Kjetil Litlehamar
Stavanger
Futaba 10C Fasst
-------------------
Demon F5DComment
-
Viss den S14 går for tregt så er det oppsettet som er galt, ikke flyet..
Jeg kjører med kraftigere motor og friskere batterier..Og da har jeg 5S og 6S enda til gode....
Jeg tror nesten ikke du er helt klar over hvordan en ekte hotliner går, sammenlignet med Siren..
Jeg har flydd Demon som er en rendyrket pylon som varmt kan anbefales, men her skal du vite hva du holder på med.. DET er galskap....Mye skriverier om hvor stor skade FPV kan gjøre, men tenk hva en rakett som går over 300km\t på ville veier kan stelle i stand... Jeg bare nevner det...
Min erfaring med Demonen er at den går utrolig stabilt, som på skinner men ikke lett å ha med å gjør når du skal lande... Den glir og glir og glir og glir... og glir, stopper aldri....!
Jeg har mail adr til produsent hvor du kan bestille med flaps, noe som jeg ser på som en STOR fordel.. Uten ble det mye mikk og mekk husker jeg..
En annen som ifølge SoaringUSA er det råeste, uten flaps vel og merke er denne:
Lykke til på ferden!Det du sier her er att Siren er for "pingler" og det har eg og funnet ut
Så da er eg tilbake til start. Må se litt mer på denne S14 da,og hvilket oppsett som er det råeste til den.
Så var det landinga da. Kan man ikke lage luftbrems med balanserora da på S14 slik som eg har gjort det på Siren? kjører balanserora opp,og kompenserer med 8% høyderor. Siren lander på 1/3 del av lengden med den mix'n.Alt som kan fjernstyres.
Steinar Kvarme.Comment
-
S14 er med flaps!
Jeg prøvde med spoilrons på Demonen, men følte ikke det hjalp noe særlig..
Oppsett på S 14 er det bare å klinke til med Neu 1512 1D med en gang.. 180A reg og noen gode batterier.
Neu 1509 er for lite etter min mening.
Det finnes jo andre motorer også men de kjenner ikke jeg..
Fordelen med Neu, er at det er mye å lese seg frem til på rc-groups, det er verre å lese om plettenberger på tysk..
Vi har og etterhvert mye erfaring med Neu, så det er mulig å få litt hjelp..Svein Kjetil Litlehamar
Stavanger
Futaba 10C Fasst
-------------------
Demon F5DComment
-
Det blir jo en voldsom pris på den da totalt,sammenlignet med en pylonracer med 30-40 cm v.s mindre.Hva kommer man i totalt på den S14 da? 15-16000? kanskje.
Kjøper man f.eks en pylon viper med 1.4m v.s med Mega 16/25/2 og 6s batterier så får man vertfall samme fart,til under halve prisenAlt som kan fjernstyres.
Steinar Kvarme.Comment
-
Det blir jo en voldsom pris på den da totalt,sammenlignet med en pylonracer med 30-40 cm v.s mindre.Hva kommer man i totalt på den S14 da? 15-16000? kanskje.
Kjøper man f.eks en pylon viper med 1.4m v.s med Mega 16/25/2 og 6s batterier så får man vertfall samme fart,til under halve prisen
Troe du greier å få vingen din til å gå*så fort at blodpumpa skifter et par gir......Last edited by Quadrocopter; 14-07-09, 20:29.Comment
-
Regnestykke må du nesten ta selv, men du har også Enigma som er noe rimeligere. Det skal et trent øye til for å se noen forskjell på farten!
S14 ligger på ca 10000,-
Motor, reg ca 3800,-
Batteri ca 1500,- pr stk
Prop og spinner ca 1000,-
Men min erfaring er at flyet er utrolig holdbart, så lenge du ikke krysser noen grenser...
De tingene har jeg allerede testet, så jeg har lært mye på den harde måten..
Det som og er med en hotliner er at du har så stort spekter med måter å fly på. Du kan ta det veldig rolig og bare seile rundt, eller sette i stup og bare la det stå til! Var ute nå og det er utrolig hvor fort de 1,8kg raser nedover..
Jeg fløy i dag 10-12 min på 35sek motor..!
Når det kommer til pris som du startet tråden med, snakket du om det råeste uten tanke på pris. Og der er nok Surprisen noe av det dyreste, men som beskrevet over finnes også Enigma til ca 4000,- da uten servoer. Surprisen har de jo montert.
Jeg er ganske sikker på at du ikke kommer til å angre på hverken S14 eller Enigma!Svein Kjetil Litlehamar
Stavanger
Futaba 10C Fasst
-------------------
Demon F5DComment
-
Ser at du har en spinner med luftinntak på Enigma'en - har du fått plass til hull i FW og luftgjennomstrømning rundt NEU motoren?
Sliter med dette på Hacker B50'en fordi gearbox'en går nesten helt ut til ytterkant på FW og den er 100% dekkende.Last edited by Quadrocopter; 14-07-09, 22:29.Comment
-
Det er fire små lufte hull i fw men tviler egentlig på om det kommer så mye luft inn her.. I utgangspunktet tror jeg ikke det er så mye vits da det er regulatoren som trenger kjøling. Motoren blir ikke så veldig varm faktisk..
Det ligger 2 luftinntak i kroppen over\bak motoren og ut enten før eller bak batt..Svein Kjetil Litlehamar
Stavanger
Futaba 10C Fasst
-------------------
Demon F5DComment
-
Det er fire små lufte hull i fw men tviler egentlig på om det kommer så mye luft inn her.. I utgangspunktet tror jeg ikke det er så mye vits da det er regulatoren som trenger kjøling. Motoren blir ikke så veldig varm faktisk..
Det ligger 2 luftinntak i kroppen over\bak motoren og ut enten før eller bak batt..
Jeg har en Fimex Zhair som skal være en re-brandet Mibo Enigma, denne har ingen hull men jeg har sett at det er enkelte på nettet som har laget noen for å få litt luft gjennomstrømning, så jeg regner med det er det samme dere har gjort.
Har kjørt B50'en med 16x16 i testbenken i intervaller av 6 sek på og 30-40 sek av (130A - 1800W) - dette gir en temperatur på motoren som er akseptabel i fri luft men når den blir pakket inn er jeg redd for at på intervallet må ned eller alternativt ned en tomme på stigningen for å holde tempen nede.
Phoenix 180 ESC'en sliter ikke.
Alternativt så blir det en NEU 1512 nD.Last edited by Quadrocopter; 14-07-09, 23:24.Comment
-
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment