Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by OTA View Post
    Veldig kjipt dette her, og det er den nest verste måten å "knekke" en modell på. Fryktelig kjedelig når en teknisk svikt fører til smellen. Man kan liksom leve med at man selv har gjort pilot tabbe, men så surt når man er uskyldig.
    Tilsynelatende ser modellen utrolig nok ut som den er innenfor det reparerbare, men du skal nok være nøye med å sjekke for "indre blødninger". Det kan nok være mye delamineringer og skader du ikke ser ved første kikk.
    Jeg foretrekker faktisk teknisk feil fremfor pilotfeil, men surt er det uansett.

    Kommer til å trenge noen råd når jeg starter restaureringen, og poster bilder når ser nærmere på skadeomfanget.

    Jeg er helt enig i at den ser forbausende reparerbar ut i forhold til hastigheten den traff bakken i. Heldigvis var det fuktig jord jeg "plantet" den i, og jeg bommet på alle steinene som var i nærheten.
    Det er håp...
    I hangaren:

    SpeedFire F5B
    X-plane fra www.yuri-models.com
    Hawk F5B
    MiniHawk (2stk)
    3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
    UM Stryker Q 180
    FPV Raptor
    EPO Cessna (156cm)

    Comment


    • Kjenner jeg blir dårlig av å se filmen. Veldig kjedelig. Flyet er/var fantastisk fint.

      Spørsmålet er om denne ender i pilot svikt kategorien eller som teknisk svikt. Sånn i ettertid så hadde det kanskje vært lurt å gransket problemene grundigere, og ikke tatt tur nummer to. Så den havner kanskje midt i mellom.
      Ørjan Pettersen
      Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

      Comment


      • Hmmm, jeg foretrekker at det er jeg selv som er ansvarlig for å plante kjerra i bakken fremfor bare å være publikum til at flyet gjør det helt på egenhånd uten at jeg har noe påvirkning. Dette gjelder spesielt hvis det skulle oppstå noe som kan være vanskelig å konkretisere eller i det hele tatt finne utav.......

        Forøvrig pulveriserte Surprisen seg i lufta idag under en legg med motorpådrag. Det er vanskelig å si nøyaktig hva som skjedde, men jeg tror det har skjedd et brudd i kroppen (sannsynligvis fra en kjerv fra endel tidligere landinger som har vært harde som plutselig revnet under ekstrem belastning). Ihvertfall jeinet flyet litt merkelig opp og ned og holdt ikke rett linje slik den pleier, så plutselig eksploderte det.

        Modellen er "way beyond repair" og bare å stappe i nærmeste søppeldunk. Innmaten er nok stort sett i brukelig stand og får ligge på hylla mens jeg klekker ut hva som blir neste modell
        Øystein T.

        EF Extra 300 70"
        Speedfire F5B
        Baudis Fosa F3B
        Ascot F3B
        Lynx Carbon
        EF Extra 300, 58" Electric
        T-Rex 700N

        www.artistic3d.net

        Comment


        • Oi! Det var skikkelig trist! Den fine RFM'en da...

          Min X virker mindre skadd enn fryktet, og jeg er veldig optimist
          I hangaren:

          SpeedFire F5B
          X-plane fra www.yuri-models.com
          Hawk F5B
          MiniHawk (2stk)
          3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
          UM Stryker Q 180
          FPV Raptor
          EPO Cessna (156cm)

          Comment


          • Dette er ikke sport for folk med svake nerver! Trist å se at du virkelig måtte ta i for å dra flyet opp fra bakken. Det må ha vært noen voldsomme krefter på gang. Håper du kommer deg i luften igjen, for den var virkelig flott før den traff moder jord.
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • Originally posted by ArneH View Post
              Dette er ikke sport for folk med svake nerver! Trist å se at du virkelig måtte ta i for å dra flyet opp fra bakken. Det må ha vært noen voldsomme krefter på gang. Håper du kommer deg i luften igjen, for den var virkelig flott før den traff moder jord.
              Takk! Den skal opp igjen. Må åpne vingen for å inspisere/reparere rundt midtpartiet og muligens må jeg støpe et lag med karbon for ekstra avstiving. Ellers så er kroppen forbausende uskadd - ikke en skramme, motor festet er på plass men festene for vingebolter må støpes inn på nytt. Porpell, gearboks, motor og mottaker er OK. Regulatoren trenger nye kondensatorer og batteriet var trekkspill.
              Klar til våren
              I hangaren:

              SpeedFire F5B
              X-plane fra www.yuri-models.com
              Hawk F5B
              MiniHawk (2stk)
              3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
              UM Stryker Q 180
              FPV Raptor
              EPO Cessna (156cm)

              Comment


              • Skal si uhellene rammet hardt denne helgen... Min dypeste medfølelse går til de pårørende :- (
                Etter mange år med denne type modeller har jeg jo opplevd en smell eller to selv og vet hvor kjedelig dette er.

                Da passer det kanskje å røpe at jeg regner med å legge ut en modell eller to i klasse F5(x) på markedet før året er omme. Detaljene har jeg ikke helt klarlagt ennå, men bedre julegave enn slips blir det i hvert fall ;- )
                Last edited by voltz; 14-11-11, 19:23.
                Hangar:
                Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

                "In thrust I believe"

                Comment


                • Originally posted by voltz View Post
                  Skal si uhellene rammet hardt denne helgen... Min dypeste medfølelse går til de pårørende :- (
                  Etter mange år med denne type modeller har jeg jo opplevd en smell eller to selv og vet hvor kjedelig dette er.

                  Da passer det kanskje å røpe at jeg regner med å legge ut en modell eller to i klasse F5(x) på markedet før året er omme. Detaljene har jeg ikke helt klarlagt ennå, men bedre julegave enn slips blir det i hvert fall ;- )
                  Har du en Viper med flaps så kan du sende meg mail direkte, Thomas!
                  I hangaren:

                  SpeedFire F5B
                  X-plane fra www.yuri-models.com
                  Hawk F5B
                  MiniHawk (2stk)
                  3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                  UM Stryker Q 180
                  FPV Raptor
                  EPO Cessna (156cm)

                  Comment


                  • Synd med uhellene her, men som vi alle vet så er det en del av pakka...

                    Originally posted by Arcteryxxx View Post
                    Har du en Viper med flaps så kan du sende meg mail direkte, Thomas!
                    Jeg går og lurer på hva jeg skal ha om dagen. Valget står i mellom Viper og Excite fra Stratair. De skal settes opp med F5D oppsett. Blir det Excite så har jeg jo muligheten til både hotliner og pylon. Følger med 3 forskjellige neser.

                    Fikk noen turer med Voodoo'n i helga og det ga mersmak.
                    Last edited by sekkenes; 14-11-11, 20:06.
                    Yngve Sekkenes

                    http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

                    Comment


                    • Mr Sekkenes, tror du vil sette pris på en Viper med "F5B" oppsett. En ting er fart, en helt annen ting er den eksteme akselrasjon et F5B oppsett vil gi deg. Minst like gøy, sannsynligvis mye gøyere enn de siste få km på telleren
                      Last edited by OTA; 15-11-11, 07:24.
                      Øystein T.

                      EF Extra 300 70"
                      Speedfire F5B
                      Baudis Fosa F3B
                      Ascot F3B
                      Lynx Carbon
                      EF Extra 300, 58" Electric
                      T-Rex 700N

                      www.artistic3d.net

                      Comment


                      • ^+1 (Helt enig)
                        I hangaren:

                        SpeedFire F5B
                        X-plane fra www.yuri-models.com
                        Hawk F5B
                        MiniHawk (2stk)
                        3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                        UM Stryker Q 180
                        FPV Raptor
                        EPO Cessna (156cm)

                        Comment


                        • Originally posted by OTA View Post
                          Mr Sekkenes, tror du vil sette pris på en Viper med "F5B" oppsett. En ting er fart, en helt annen ting er den eksteme akselrasjon et F5B oppsett vil gi deg. Minst like gøy, sannsynligvis mye gøyere enn de siste få km på telleren
                          Ser den. Får gå litt i tenkeboksen. Syns jo det er genialt med valgmulighetene du har med Excite da.
                          Yngve Sekkenes

                          http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

                          Comment


                          • Viper kan jo også settes opp som hotliner:
                            I hangaren:

                            SpeedFire F5B
                            X-plane fra www.yuri-models.com
                            Hawk F5B
                            MiniHawk (2stk)
                            3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                            UM Stryker Q 180
                            FPV Raptor
                            EPO Cessna (156cm)

                            Comment


                            • Da ser det ut til at X-plane er tilbake i produksjon .

                              Løp og kjøp!
                              I hangaren:

                              SpeedFire F5B
                              X-plane fra www.yuri-models.com
                              Hawk F5B
                              MiniHawk (2stk)
                              3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                              UM Stryker Q 180
                              FPV Raptor
                              EPO Cessna (156cm)

                              Comment


                              • Hyggelig at X`en er tilbake

                                Hvordan går det din egen, er den flyklar igjen ?

                                Merker jeg savner Surprisen, selv om den sannsynligvis hadde hatt en pause for tiden.......

                                Men gleder meg stort til å få Big Ceres E i hus et stykke utpå nyåret.
                                Det skal bli gøy med en rask og stor seiler, selv om akselrasjonen ikke vil være i nærheten av F5B
                                Øystein T.

                                EF Extra 300 70"
                                Speedfire F5B
                                Baudis Fosa F3B
                                Ascot F3B
                                Lynx Carbon
                                EF Extra 300, 58" Electric
                                T-Rex 700N

                                www.artistic3d.net

                                Comment

                                Working...
                                X