Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jim, du kan få rosa elefanter på lilla bakgrunn om du vil, du bestemmer fargene selv, så om man liker canopy i en annen farge er ikke det noe problem. Ser vel at utformingen er litt annerledes, men legger ikke merke til sånne detaljer må jeg innrømme.

    Men jeg selger jo ikke noe, så her er det selvsagt fritt frem for hva man selv liker best Gøy blir det nok uansett.
    Øystein T.

    EF Extra 300 70"
    Speedfire F5B
    Baudis Fosa F3B
    Ascot F3B
    Lynx Carbon
    EF Extra 300, 58" Electric
    T-Rex 700N

    www.artistic3d.net

    Comment


    • Fikk mail fra SM, Unilogen var sendt idag.. 150A regulator og Strega E er også bestilt... Lurer på om jeg ikke skal gå for en Mega 16/35/1 5,2:1 motor, veier ca.205gram, og bør holde meg under 250g i nesen for å få balansen sånn noen lunde rett...
      -Jim Johansen-
      Flyklart:
      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
      Under construction:
      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

      Comment


      • Originally posted by jijohans View Post
        Fikk mail fra SM, Unilogen var sendt idag.. ... bør holde meg under 250g i nesen for å få balansen sånn noen lunde rett...
        Alltid bedre med utfordringen du har med at nesa kan bli for tung - skal ikke mange grammene bak i halen for å kompensere for litt ekstra vekt i nesa...
        Det er definitivt verre motsatt vei

        Comment


        • Snakkes om over 100g i halen for å få den i balanse, så da går jeg får en letere motor/gir og får lavere totalvekt...
          -Jim Johansen-
          Flyklart:
          Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
          Under construction:
          Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

          Comment


          • Originally posted by jijohans View Post
            Fikk mail fra SM, Unilogen var sendt idag.. 150A regulator og Strega E er også bestilt... Lurer på om jeg ikke skal gå for en Mega 16/35/1 5,2:1 motor, veier ca.205gram, og bør holde meg under 250g i nesen for å få balansen sånn noen lunde rett...
            Den Megaen hadde passet fint i X'en din! Har du solgt den eller har du den fortsatt?
            I hangaren:

            SpeedFire F5B
            X-plane fra www.yuri-models.com
            Hawk F5B
            MiniHawk (2stk)
            3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
            UM Stryker Q 180
            FPV Raptor
            EPO Cessna (156cm)

            Comment


            • Originally posted by Arcteryxxx View Post
              Den Megaen hadde passet fint i X'en din! Har du solgt den eller har du den fortsatt?
              Solgt til en her på forumet.. Etter å ha sett Hurricane videoen, er jeg overbevist om at store modeller er det rette for meg...
              -Jim Johansen-
              Flyklart:
              Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
              Under construction:
              Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

              Comment


              • Originally posted by jijohans View Post
                Snakkes om over 100g i halen for å få den i balanse, så da går jeg får en letere motor/gir og får lavere totalvekt...
                hmmm - det var mye, 100g i halen skulle tilsi en 300-500g i nesa......
                Last edited by Quadrocopter; 24-07-12, 21:41.

                Comment


                • Får se når jeg får modellen... Noen som har testet nevnte Mega motor?
                  -Jim Johansen-
                  Flyklart:
                  Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                  Under construction:
                  Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                  Comment


                  • Har ikke akkurat den, men 16/25/2EC, 16/40/1.5SEC, 16/45/1.5SEC og 22/35/1.5RE. Alle er fabelaktige motorer! Noe av det beste med MEGA er at du kan få de skreddersydd. Gi meg mål på propell og batteri samt ønsket effekt så skal jeg pønske ut beste match Har kantakt med Dan Matijas som eier Mega....
                    I hangaren:

                    SpeedFire F5B
                    X-plane fra www.yuri-models.com
                    Hawk F5B
                    MiniHawk (2stk)
                    3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                    UM Stryker Q 180
                    FPV Raptor
                    EPO Cessna (156cm)

                    Comment


                    • Originally posted by Arcteryxxx View Post
                      Har ikke akkurat den, men 16/25/2EC, 16/40/1.5SEC, 16/45/1.5SEC og 22/35/1.5RE. Alle er fabelaktige motorer! Noe av det beste med MEGA er at du kan få de skreddersydd. Gi meg mål på propell og batteri samt ønsket effekt så skal jeg pønske ut beste match Har kantakt med Dan Matijas som eier Mega....
                      Planen er 2stk S2700mah 65c pakker i serie (4S), prop rundt 16/17" x 10/13 og ~2kw..
                      -Jim Johansen-
                      Flyklart:
                      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                      Under construction:
                      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                      Comment


                      • Med 16/35/1, KPG 5,2 på 4S med nevnte batteri vil du havne på rundt 1,5kW, omlag 100A og 5900rpm på en 17x13. Dette er vel muligens litt i slappeste laget?
                        I hangaren:

                        SpeedFire F5B
                        X-plane fra www.yuri-models.com
                        Hawk F5B
                        MiniHawk (2stk)
                        3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                        UM Stryker Q 180
                        FPV Raptor
                        EPO Cessna (156cm)

                        Comment


                        • Originally posted by Arcteryxxx View Post
                          Med 16/35/1, KPG 5,2 på 4S med nevnte batteri vil du havne på rundt 1,5kW, omlag 100A og 5900rpm på en 17x13. Dette er vel muligens litt i slappeste laget?
                          Kan det stemme? Her er et innlegg fra Rcgroups...
                          "Flew mine today with the new 15/13 prop and I'm happy with the setup.

                          I have a mega 16/35/1 with a 6.1 gear. Controller is a Castle Creations ICE lite100 and using a 4 cell 2650 Turnigy 40-50C.

                          Flying F3B style speed runs meaning all power ups start when the plane is just a couple meters of the ground. With this setup I can have 6 climbs using about 1600 mAh.

                          The log showed peak power at 1950W, peak amps at 136A and peak temperature 203 F. Had telemetry and know the motor didn't get above 130 F. Power ups are never more than 10 seconds to about 300 meters.

                          Glauco

                          ps. Thanks Andre Quadrado for all the help."
                          -Jim Johansen-
                          Flyklart:
                          Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                          Under construction:
                          Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                          Comment


                          • Vel. Jeg må innrømme at jeg stoler mer på ekte data fra de som har faktisk prøvd oppsettet enn eCalc'en jeg brukte. Kalkulatorene må tas med en stor klype salt, og jeg syntes tallene så ut til å være i minste laget.
                            Oppsettet flys forøvrig i flere X'er med 16x17 på 5S, som du sikkert vet. Strømtrekket sies å være rundt 225A med dette, så det bør være grunnlaget for videre beregninger.
                            I hangaren:

                            SpeedFire F5B
                            X-plane fra www.yuri-models.com
                            Hawk F5B
                            MiniHawk (2stk)
                            3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                            UM Stryker Q 180
                            FPV Raptor
                            EPO Cessna (156cm)

                            Comment


                            • Når det gjelder pwr/vekt så tror jeg det er vanskelig å slå denne kombinasjonen: Scorpion HK2221 og KPG 5,2. Veier 136g med gear! og klarer 2kW uten å bli svett. Her er min 6- turn (4400kv) som jeg bruker på 4S og 13x16 propell i min miniHawk med flyvekt på 990g. Ok, jeg brente en CC ICE100lite i går, men jeg er rimelig sikker på at regulatoren hadde en feil ved seg. Har fløyet flere flighter med Himodel ICE100A uten andre problemer enn elendig "brake". Statisk er oppsettet målt til 144A på 4S og gjennomsnitt i flight er 98A. Brake var grunnen til at jeg skiftet fra Himodel til CC. Blir spennende å se hvordan Elefun håndterer reklamasjonen Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1343250345.330336.jpg
Views:	1
Size:	74.1 KB
ID:	590762
                              I hangaren:

                              SpeedFire F5B
                              X-plane fra www.yuri-models.com
                              Hawk F5B
                              MiniHawk (2stk)
                              3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                              UM Stryker Q 180
                              FPV Raptor
                              EPO Cessna (156cm)

                              Comment


                              • Forvandlet en CC 180 til en sort karbon klump i dag.
                                Maken til griseri skal du lete lenge etter - har sittet i hele ettermiddag og plukket flyet i deler og håndrenset alt med isopropanol.
                                Hele flyet var fylt opp med et tjære lignende lag....
                                Last edited by Quadrocopter; 01-08-12, 21:27.

                                Comment

                                Working...
                                X