If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Hvis jeg har forstått alle de utallige trådene om GL der ute så burde jeg ikke være bekymret for motorkraften på denne
Spennende da det er veldig lenge siden jeg har flydd og tror ikke at det jeg har erfart på mcp x kan direkte overføres til denne.
Flyr Phoenixen som Electraen min så er det vel så fjernt fra en liten hissigpropp som mcpx'en man kan komme. Den glir sakte og grasiøst og trenger bare ørsmå input fra sideroret for å ta store, slake svinger. De turene jeg fikk i sommer er kanskje de mest avslappende flyturene jeg har hatt på mine snart 5 år i hobbyen. Den ble igjen på familiens sommersted, men jeg likte den så godt, så det er derfor jeg er ute etter noe lignende igjen jeg kan ha her hjemme.
Jeg brukte denne til å elektrifisere min Blue Phoenix. Bruker 9x5 foldepropell da og det skal bli helt OK tror jeg, dog ikke noe vertikale ytelser å skryte av da selv om jeg bruker 3s Lipo. Kanskje blir det prøvetur i helga.
Vekta på flyet mitt med 3s 2200 mAh Lipo kom på 917 gram. Thrust - vekt forhold på tilnærmet 1:1 bør få fuglen til himmels bedre enn den Speed 600 børstemotoren som var i med 7 sub C celler i hvertfall. Ikke for det, den ville oppover da også....såvidt det var.
Det er endel vind i dag så jeg venter nok til litt utpå kvelden for å se om det roer seg litt. Trenger ikke flere utfordringer enn nødvendig kjenner jeg.
Jeg tok turen ut for å teste forrige tirsdag. Alt ble ganske bra til slutt. Sjekket at alt gikk som det skulle og alt virket fint. Gikk over balanse, kabling og at alt satt fast og var sikret. Det så faktisk veldig bra ut. Her er bilde før:
Desverre var det litt ustabil vind den kvelden slik at under landing så kom et vindkast overraskende på meg slik at flyet fikk en uventet neselanding.......
Resultatet ser dere under.... Nesen brukket tvers av, vingen er knekt løs inni på flere plasser slik at den kan flexes og både sideror og høyderor er brukket helt løs. Henger bare etter roroverføringene.
Har prøvd å se om det lar seg gjøre å reparere men det er lite struktur igjen i kroppen til å få festet dette på en ordentlig måte så det blir nok å pensjonene restene og se seg om etter neste prosjekt. Jeg har en kompis som driver å pusher på meg noe epo greier som jeg kan ødelegge og så vi se om jeg kanskje bestiller noe annet moro i tillegg. Har tenkt på en Multiplex Easyglider bl.a.
Takk til alle tips og innspill med denne. Det setter jeg stor pris på. Det er godt å kunne spørre litt når man trår i ukjent farvann
Synd. Dette er den kjipe delen av hobbyen. Har bestilt meg denne: Reichard P 13 Special Electric ARF Har lyst på en god rolig og stødig glider. Surt hvis jeg gjør det samme på maiden.
Vennlig Hilsen
Arne Husby
Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment