Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggetråd: Pitts S1S skala 1:2,1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Dette blir ett bra prosjekt! Stå på! Og jeg forventer herved at du legger ut bilder minst en gang i uka
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

    Comment


    • #17
      Originally posted by Tom Erik View Post
      Dette blir ett bra prosjekt! Stå på! Og jeg forventer herved at du legger ut bilder minst en gang i uka

      Hei

      Skal gjøre så godt jeg kan Tom Erik. Var kjempe bra at du hadde de bildene jeg fikk av deg for en stund tilbake, de er til god hjelp nå. Takk for det!

      Mvh OJ
      Olav Jørgensen
      Low & fast

      Comment


      • #18
        Originally posted by Olavjoergensen View Post
        De så jo riktig flotte ut også. Takk!
        Finne og sideror er nå ferdig laminert på leading edge og trailing edge med 4 stk 2,5 mm balsa. Høyderorene er også ferdig på trailing edge, men leading edge gjenstår. Jeg satte balsa listene i en bøtte med vann og lot de trekke et par timer før jeg forsiktig bøyde de rundt det ene dekket som fulgte med i settet. De fikk da ganske så fin form før jeg limte de på.

        Mvh OJ
        Nydelig forarbeide!

        Mvh Einar -

        Comment


        • #19
          Originally posted by Eureka View Post
          Hjulene funker utmerket, ihvertfall så lenge du flyr på gress.
          Flyr du mye på asfalt vil de nok slites.

          Kjell
          Hjula som følger med er totalt ubruklige. Mine punkterte under frakt mellom Arendal til Larvik og var rimelig irritert når jeg ankom flystripa med to flate dekk. Det er ikke bra å måtte pumpe inn luft mellom hver tur. I ettertid har jeg monterte inn nye ventiler, fra en liten fotball.... og etter det har de fungert fint. Mic V. (Danmark) punkterte sine under taxing med resultat av at flyet vippet over og fikk ødelagt propell og knukket sideror.

          (edit) Linken som Nils viser til er fine, men litt tunge. Jeg har satt på tilsvarende hjul, men det kreves litt tilpassing da de har ett rart tomme-mål til akslingen.
          Last edited by Tom Erik; 16-01-08, 10:02.
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

          Comment


          • #20
            Originally posted by Mk.V View Post
            Nydelig forarbeide!

            Mvh Einar -
            Hehe... Ja det fungerte veldig bra å gjøre det slik. Balsa`n var ganske så bøye vennlig etter noen timer i vann bøtta

            Mvh OJ
            Olav Jørgensen
            Low & fast

            Comment


            • #21
              Tok meg tid til å sortere all hardware i dag(se bilde), er ganske kjedelig å lete etter alt oppi en pose eller isboks etterhvert . Har limt sammen noen spant i fremre og bakre del av kroppen men det aller meste er "dry fit" så det ser kanskje ut som at det er gjort mer enn det egentlig er gjort. Er ganske genial byggemetode på kroppen, alle spantene bakover i kroppen har 2 ben som skal settes ned i en finerplate som ligger på bordet. Finerplaten sørger for korrekt avstand mellom spantene da det er ferdig utfreste hull i den som kun passer det riktige spantet og de 2 bena som er på selve spantet sørger for korrekt høyde. Bena skjæres vekk etter at det meste på kroppen er ferdig bygget. Det ene bildet av tegningen viser C.G plassering som jeg selv har tegnet på. Jeg kommer til å bygge inn bensin og røyk tank så det havner i senter på C.G, de er tross alt på 1 liter hver seg så det er veldig greit at de ligger der. Man kan også tydelig se på ene bildet at det er lagt inn ganske mye høyre trekk på motor domen. Ca 3,5 grader høyre trekk og 1 grad nedover er anbefalt i manualen.

              Mvh OJ
              Attached Files
              Last edited by Olavjoergensen; 16-01-08, 16:31.
              Olav Jørgensen
              Low & fast

              Comment


              • #22
                En liten rettelse på røyk anlegget, det er Power Box systems sitt som skal inn i modellen og ikke 3w som tidligere nevnt.

                Mvh OJ
                Olav Jørgensen
                Low & fast

                Comment


                • #23
                  Skal bli artig å følge prosjektet ditt, regner med at du holder oss oppdatert på alle lure løsninger. Veldig bra med litt inspirasjon for oss som ligger litt etter på byggefronten om dagen.
                  http://www.phoenix-rc.org/
                  http://www.glamdalrck.net
                  http://www.scalewarbird.org/
                  ---------------------------------------------------
                  Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Jan_Petter View Post
                    Skal bli artig å følge prosjektet ditt, regner med at du holder oss oppdatert på alle lure løsninger. Veldig bra med litt inspirasjon for oss som ligger litt etter på byggefronten om dagen.
                    Er artig å få bygget litt, er en stund siden jeg hadde motivasjon til å gå på et slikt prosjekt. Men flyr man litt både nå og da med noen bygge timer innimellom så er motivasjon på topp.
                    Har noen tanker om et par lure løsniger på forskjellige ting, får se om jeg får til alt jeg tenker.

                    Mvh OJ
                    Olav Jørgensen
                    Low & fast

                    Comment


                    • #25
                      Det skjer stadig litt. Motor domen er festet til modellen men er langt fra ferdig, skal forsterke den med glassfiber duk og carbon duk etterhvert. Har også fått limt på noen stringers både på venstre og høyre side.

                      Mvh OJ
                      Attached Files
                      Olav Jørgensen
                      Low & fast

                      Comment


                      • #26
                        hmmmm. er nok litt mer jobb på din enn det er på python min ser jeg blir imponert av sånne som dere.dette tar noen timer,men skal bli morro å se resultatet.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by anders e View Post
                          hmmmm. er nok litt mer jobb på din enn det er på python min ser jeg blir imponert av sånne som dere.dette tar noen timer,men skal bli morro å se resultatet.
                          Hei

                          Hvor stor er Python din? har du fått flydd den enda?
                          Det blir fort vekk noen timer på byggerommet med en slik modell ja, og ikke minst så blir det en del timer med litt grubling på saker og ting ellers også...

                          Mvh OJ
                          Olav Jørgensen
                          Low & fast

                          Comment


                          • #28
                            vs 180cm med da-50. er vel ca 1/3 da. har akkurat lagt ut en byggetråd.(fun & 3d)
                            dette er en QB(quick build)fikk flyet i dag.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by anders e View Post
                              vs 180cm med da-50. er vel ca 1/3 da. har akkurat lagt ut en byggetråd.(fun & 3d)
                              dette er en QB(quick build)fikk flyet i dag.

                              Den er ganske så tøff den. Skal følge med på tråden din, blir spennende å høre hvordan den er i lufta.

                              Er det noen som kan komme med gode tips på en brukbar killswitch til Pitts`n??

                              Mvh OJ
                              Olav Jørgensen
                              Low & fast

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Olavjoergensen View Post
                                Den er ganske så tøff den. Skal følge med på tråden din, blir spennende å høre hvordan den er i lufta.

                                Er det noen som kan komme med gode tips på en brukbar killswitch til Pitts`n??

                                Mvh OJ
                                Siden finnes ikke

                                Smart Fly sin er helt grei, men der lønner seg å vibrasjonsdempe utstyret, samt å feste
                                den optiske kabelen, slik at den ikke slenger rundt.
                                Elefun skal få inn ny forsyning i slutten av måneden, ble det sagt.
                                Last edited by Karl H.; 17-01-08, 11:38.
                                Karl Hans Glommen.
                                Mjøsa Modellflyklubb

                                Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                                Comment

                                Working...
                                X