Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggetråd: Pitts S1S skala 1:2,1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vingen er oppe fra bordet for første gang. Sheeting, capstrips, d-box og leading edge er neste trinn på denne halvdelen.

    Mvh OJ
    Attached Files
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • Det skjer da litt inni mellom. Legger ved bilder fra gårdsdagen så de er ikke helt oppdatert i forhold til fremdriften. Øvre vesntre vinge halvdel er så si klar og høyre del er på god vei etter. Monterte sammen noe av modellen i går for å få litt inntrykk av størrelsen, den er nokså stor. Tror ikke dette syntes helt på bildene. Så snart siste vinge halvdel er ferdig skal jeg montere alt utendørs å sjekke at alt er rett med tanke på vingene, og kanskje få tilpasset noe wire. Skal passe på å få tatt noen bilder...

      Mvh OJ
      Attached Files
      Olav Jørgensen
      Low & fast

      Comment


      • Skulle tro du driver rene flyfabrikken med den fremdriften din Olav!

        Mvh Einar - flott arbeide gjør du også!

        Comment


        • Originally posted by Mk.V View Post
          Skulle tro du driver rene flyfabrikken med den fremdriften din Olav!

          Mvh Einar - flott arbeide gjør du også!

          Takk for det!
          Samboer`n tror også til tider at jeg driver flyfabrikk eller lignende, mon tro hvorfor???

          Mvh OJ
          Olav Jørgensen
          Low & fast

          Comment


          • Foreløpig progresjon på siste vinge halvdel. Med unntak av 4 srk balanseror som er de siste delene igjen i esken som tilhører vingen. Etter hvert som jeg får sjekket at alle vingene er rette når de er montert på kroppen kommer jeg til å begynne arbeidet med å ferdigstille kroppen, grunnen til at jeg har ventet litt med kroppen er fordi jeg ville ha muligheten til å rette opp noe i fall det var skjevheter der.
            Det er hvertfall ingen tvil om at det er mystisk lite deler igjen i pappesken som flyet kom i

            Mvh OJ
            Attached Files
            Olav Jørgensen
            Low & fast

            Comment


            • Jammen ligner det ikke på 4 stk vinge halvdeler gitt! Gjenstår kun noen capstrips og finpuss nå så er det klart for balanserors bygging!

              Mvh OJ
              Attached Files
              Olav Jørgensen
              Low & fast

              Comment


              • Det går dessverre sakte med byggingen om dagen, har mer enn nok med jobb og skolearbeid om dagen Har begyndt på balanserors byggingen og er snrt ferdig med 1 ror og noe mer enn det har det ikke skjedd på 14 dager nesten.... Håper jeg får til noen gode byggedager i påsken!

                Mvh OJ
                Olav Jørgensen
                Low & fast

                Comment


                • Hadde modellen med ut i dag for å sjekke vinkelen mellom øvre og nedre ving. Har endelig fått satt fast festet til øvre ving å kledd rundt dette med balsa(tålmodighets prøve).
                  Lillebror med Pitts!

                  Mvh OJ
                  Attached Files
                  Olav Jørgensen
                  Low & fast

                  Comment


                  • Lenge siden sist nå, men bedre sent enn aldri!
                    Har begyndt å gjøre modellen trekkeklar i rekkefølgen jeg har bygget den i. Høyderorene er nå ferdig med finpussen og kuttet spor til hengsler og rorhorn!

                    Mvh OJ
                    Attached Files
                    Olav Jørgensen
                    Low & fast

                    Comment


                    • Stå på Olav, vi følger interessert med på det flotte arbeidet ditt.
                      http://www.phoenix-rc.org/
                      http://www.glamdalrck.net
                      http://www.scalewarbird.org/
                      ---------------------------------------------------
                      Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                      Comment


                      • Originally posted by Jan_Petter View Post
                        Stå på Olav, vi følger interessert med på det flotte arbeidet ditt.
                        Takk!
                        Det som er litt tungvint med hengslingen i halen er at materialene er ganske harde, og selve hengslene er tynnere på tuppen enn innerst. Så hvis man kun snitter ett spor så presser man treverket utover når hengselen er helt inne. Det er derfor nødvendig å lage et spor på nesten 2mm for å få det strøkent, og det tar litt tid!

                        Mvh OJ
                        Olav Jørgensen
                        Low & fast

                        Comment


                        • Sideroret har også gått igjennom samme prosess, finpuss, kuttet spor til hengsler og rorhorn. Trekkeklart!

                          Mvh OJ
                          Attached Files
                          Olav Jørgensen
                          Low & fast

                          Comment


                          • Hei Olav,
                            Hva skal du trekke med?

                            På sådanne seriøse store fly burde du trekke med det de store gutta trekker "ordentlige" fly med:
                            http://www.aircraftcoverings.co.uk/main.htm

                            Sjekk unde Stits Poly Fiber, der finner du de samme produktene som er omtalt her:
                            Home for Poly-fiber Aircraft Covering System

                            Stits er den eneste duken jeg har prøvd, som ikke slakker seg under noen omstendighet.

                            Kjell

                            Comment


                            • Originally posted by Eureka View Post
                              Hei Olav,
                              Hva skal du trekke med?

                              På sådanne seriøse store fly burde du trekke med det de store gutta trekker "ordentlige" fly med:
                              http://www.aircraftcoverings.co.uk/main.htm

                              Sjekk unde Stits Poly Fiber, der finner du de samme produktene som er omtalt her:
                              Home for Poly-fiber Aircraft Covering System

                              Stits er den eneste duken jeg har prøvd, som ikke slakker seg under noen omstendighet.

                              Kjell
                              Hva jeg skal trekke med er faktisk det eneste jeg ikke har bestemt meg for. Heller litt flere veier her. Duk + lakk blir definitivt et bra slutt resultat som varer i maaaange år uten problemer mens vanlig trekk er lett med tanke på vekt og en del mindre arbeid med å få det på. Er uansett er stund til trekking så jeg tenker ikke så mye på det enda heller!

                              Mvh OJ
                              Olav Jørgensen
                              Low & fast

                              Comment


                              • Spennende prosjekt du har på gang her! Følger med hele tiden jeg Jeg er imponert over tempoet du bygger i. Her går det i høygir hele tiden!

                                Når ser du for deg at modellen er ferdig?
                                William Jul Ringkjøb
                                Bodø MFK

                                If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                                Comment

                                Working...
                                X