Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggetråd: Pitts S1S skala 1:2,1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    He He det enkleste er ofte det beste sies det
    Lykke til ,den patenten fungerer i hvertfall på
    mine fly.Og det er slite sterkt også!

    Mvh Geir Mogstad
    Mvh Geir Mogstad
    ---------------------------------------
    slapp av det kommer helt sikkert ned!

    Comment


    • #62
      Fikk bygget ferdig støtteveggen for pottene og forsterket denne med carbon på begge sider. Boret hull rundt hele veien og tredd i fuel slange for å støtte opp pottene. Det viste seg å passe helt perfekt. Pottene ligger akkurat inntil fuel slangen hele veien rundt så dette ble bra. Nå må det bare inn i kroppen.
      Asw 2 meters seiler på besøk i Pitts`n.....

      Mvh OJ
      Attached Files
      Olav Jørgensen
      Low & fast

      Comment


      • #63
        Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt en spinner på 4,75 tomme? Har lett rundt omkring på nett men finner bare 4,5 tomme og 5 tomme, ingen imellom.

        Mvh OJ
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • #64
          Var ikke lett, m.en her finner du 115mm Centrox
          http://www.eurolight.aero/index.cfm?ARTNR=994048
          Karl Hans Glommen.
          Mjøsa Modellflyklubb

          Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

          Comment


          • #65
            Originally posted by Karl H. View Post
            Var ikke lett, m.en her finner du 115mm Centrox
            http://www.eurolight.aero/index.cfm?ARTNR=994048
            Der hjalp du meg også! - Supert utvalg...Takk skal du ha Karl!

            Mvh Einar - i snøkavet...

            Comment


            • #66
              Hei Olav
              Truturn har også spinnere i 4 3/4. mulig du syns den er litt butt, men de har.

              RS
              Ronny Sundbye
              Young man, was that a landing or were you shot down?

              Comment


              • #67
                Jeg vil i utgangspunktet ha en ultimate type spinner da jeg syntes denne passer best til flyet. Vil hvertfall ha en som en litt lang og spiss og ikke så veldig kort og rund.

                Mvh OJ
                Olav Jørgensen
                Low & fast

                Comment


                • #68
                  Problemet med de spinnerne fra Tru Turn er at de har begrensning på 22*12 propell, hvis man da ikke går løs med dremel på alu`n. Skal selv ha spinner til 30/32 tommer så det beste er nok å få tak i en i carbon å kutte til selv, men finner ingen carbon spinnere i 4,75 tomme

                  Mvh OJ
                  Olav Jørgensen
                  Low & fast

                  Comment


                  • #69
                    Har du sjekket på ebay? der vet jeg det ligger endel ymse....
                    - Håvard Glad Andreassen
                    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by flypilot View Post
                      Har du sjekket på ebay? der vet jeg det ligger endel ymse....
                      Nei det har jeg ikke tenkt på engang, skal sjekke der nå med engang!

                      Edit : Var ingen på ebay som passet!

                      Mvh OJ
                      Last edited by Olavjoergensen; 30-01-08, 22:14.
                      Olav Jørgensen
                      Low & fast

                      Comment


                      • #71
                        Jeg kjøpte Tru Turn spinner fra en forhandler i USA, og han fikk spinneren tilpasset den propellen jeg ønsket å bruke, free of charge. Men vet ikke om han har rette størrelsen for deg. Han har iallefall "standard" størrelsene.
                        Kan sjekke om han har din.
                        Knut Erik
                        But it flies, so who cares??
                        www.torqueroller.com
                        Steikje galen
                        www.skalamodellflyklubb.no
                        www.teamflyingcircus.com

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by Eagle View Post
                          Jeg kjøpte Tru Turn spinner fra en forhandler i USA, og han fikk spinneren tilpasset den propellen jeg ønsket å bruke, free of charge. Men vet ikke om han har rette størrelsen for deg. Han har iallefall "standard" størrelsene.
                          Kan sjekke om han har din.

                          Det hadde vært kjempe flott om du kunne gjort det. Kanskje jeg kan kjøpe propell derfra også da så den kan bli tilpasset spinner`n med engang?

                          Mvh OJ
                          Olav Jørgensen
                          Low & fast

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by Olavjoergensen View Post
                            Det hadde vært kjempe flott om du kunne gjort det. Kanskje jeg kan kjøpe propell derfra også da så den kan bli tilpasset spinner`n med engang?
                            Mvh OJ
                            Jeg kjøpte spinner direkte fra TT jeg - tilpasset 3-blads propell. Da betalte jeg noen kroner for at de skulle kutte den korrekt. Den kommer også ferdig balansert.
                            Jeg bare oppga hvilken propell jeg skulle bruke så fikset de resten.
                            Erlend Moen
                            Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

                            Comment


                            • #74
                              Det har skjedd lite på byggefronten siste uken, grunnet ferdigstilling av en 33% Yak som tok mye plass av byggerommet og dessuten så har jeg grublet lenge på dette med den canopy`n som kan åpnes og trekkes tilbake ca 20 cm manuelt. Jeg likte ikke denne manuelle løsningen grunnet mangel på en god låse mekanisme. Skinne systemet som den skal skli frem og tilbake på deriomot virker veldig bra. Denne canopy`n som kn åpnes kan sees på et fullsize bilde jeg legger ved. Funderte ganske lenge på hvordan jeg kunne få en servo til å åpne denne når den skulle bevege seg så langt som 20 cm, tenkte først på noe tauverk men det blr for plundrete og rælete. Løsningen ble til slutt å lage en lang arm i carbon som endrer lengden med at en carbon plate sklir inni 2 stk andre plater, grunnen til at den må endre lengde med utslag er at den ellers ville laget en veldig sirkel formet bevegelse som igjen ville blitt veldig upraktisk. Denne lange armen er montert vertikalt inne i kroppen, så måtte denne armen tilkobles en annen arm som ligger horisontalt og endrer bredde med kroppen når den beveger seg fremover å bakover grunnet at kroppen blir smalere bakover. Denne horisontale carbon platen er bygget inn i et slags skinne system av balsa bakover bak canopy så bevegelsen er hele tiden lineær. Jeg har også funnet ut hvordan jeg skal klare å koble canopy til denne horisontale skinnen helt uten at noen deler syntes. Jeg mener at jeg skal få ca 21 cm med bevegelse på canopy`n sånn som det blir montert, styrt av 1 eneste servo. På det ene av bildene kan dere se der hvor servoen skal tilkobles den vertikale armen på en ball link rett under gjenge staget. Flere bilder av denne løsningen blir lagt ut etter hvert da det ikke er ferdig montert enda. Understell er også montert på modellen med den medfølgende strikkdempe løsningen.
                              Og nesten det beste av alt, de carbon delene er lget i 1mm plater og veier meget lite. Den største vekt synderen blir 12 cm med 5mm gjengestag

                              Mvh OJ
                              Attached Files
                              Last edited by Olavjoergensen; 31-01-08, 16:09.
                              Olav Jørgensen
                              Low & fast

                              Comment


                              • #75
                                Limer på longerons på undersiden av kroppen nå, der det ikke var tilgjengelig før. Legger ved et par bilder av Yak`n som akkurat har blitt klar og som skal luftes til helgen hvis været er ålreit. Begynner så smått å bygge litt på vingene nå så jeg har noe å gjøre mens limet tørker på kroppen.

                                Mvh OJ
                                Attached Files
                                Olav Jørgensen
                                Low & fast

                                Comment

                                Working...
                                X