Unconfigured Ad
Collapse
Blogg RCNET FM Ultimate 50CC
Collapse
X
-
-
Da var godværet fremme og fikk flydd noen runder idag. Modellen er som jeg trodde godt fremtung og jeg kan starte flytting av batteripakker bakover. Ellers er den utrolig lettflydd og fin, landingene er enkle og øvelser med høy alfa er kos. Kontrollert og enkelt, veeeeldig lite vingerokking. I hover er den ok, men tydelig meget fremtung ennå. Dette merkes best på inverted flyging. Etter endel runder og moro var det kaffepause og på`n igjen. Motoren e rufattelig lettstatet og går fint, har tatt fra den noe men den er fortsatt litt for fet. Da jeg taxet ut spratt høyderorene hver sin vei om modellen stoppet. Definitivt i Fail Safe modus
Startet opp igjen, taxet en runde eller to og samme igjen....
Og deretter ble det bare værre og værre. Ikke muylig å fremprovosere med motoren stoppet så tydeligvis at vibrasjonene gjør noe. Jeg mistenker en eller annen dårlig lodding i selve Fasst 14CH mottakeren, men skal teste ut etterhvert. Har målt batteriene her hjemme med belastning og de leverer godt. det var +1/+2 grader og i tillegg en cannister som ligger åpen i kroppen så strøm nok var det. Dessuten skjeddde det på bakken uten belastninger på batteriene.
Kjedelig sak med sånn kommer og går feil. Litt greiere når det er en spesifikk ting man kan rette på......
Men bilder ble tatt og takk til Øyvind og Lars som igjen har tatt disse !!____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.noComment
-
William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
Har ikke sett den tråden, men svar og bilder er på vei____________________________
-
Video
Fikk klippet sammen litt fra 2.dag på stripa. Kommer ny video når jeg har fått filmet og blitt litt mer kjent med modellen, men her er ihvertfall en prøvesmak;
Comment
-
Ja, den fikk flere lave runder, var som Eagle nevnte tidligere at det er bare å kjøre på med max balanserorsutslag. Klarer ikke å holde den igjen uansett i torqueroll. Vingrock er det ikke overhodet, du kan fly den fra vanlig horisontal flygning, sakte ned og bare la den skli pent inn i høy alfa uten å måtte låse den der. Den lille alfa runden på videoen er på tur #2 overall....____________________________
-
Hei Alf
Tror du det er plass til 2 cannistere på 55mm i diameter i denne modellen?
Har en 3w 56 bokser liggende
Mvh OJOlav Jørgensen
Low & fastComment
-
Skal se om jeg ikke får målt ut i morgen. Tror det blir snaut, men skal ikke se bort fra at det går med en hårsbredd____________________________
-
Lurte på om du kunne ta å måle noen lengder på denne modellen en dag du har god tid!
Er interressert i vingespenn på høyderor, bredeste del på kroppen, lengde forover og bakover fra understell.
Må se om denne modellen kan passe på et fornuftig vis i bilen min...Mvh Tommy Fosland
Tromsø MFK
Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100Comment
-
Har ikke sett denne før, men skal ta en målerunde. Blir først etter helgen da det er jobbeperiode nå.____________________________
-
Fant en liten review av dette flyet på youtube også for de som ikke har sett den
Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkomposittComment
-
Ultimate på tur fra Kina
Vil informere om at Ultimate er bestilt og underveis fra Kina til vår butikk, forventes inn iløpet av 4-5 uker. Stor pågang etter denne modellen, først til mølla gjelder. Får også inn Ultimate i 120-size. Oppdatert info følger på vår nettside så snart vi har leveringsdato.
Mvh
Harald Magne
Rcnet AS
God Påske!Comment
-
Jeg kjøpte mitt rett fra krumscheid, men de er ikke akkurat billige. Nå flyr jeg med cannister kjøpt her hjemme på berget til halve prisen og like lydstille og fin. Motoren yter mer enn nok til modellen.
Er ikke sikker på om RCNET har cannisters som passer, men det kan jo sjekkes direkte?____________________________
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment