Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monteringsblogg: EF Edge 88"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • xxl
    replied
    Originally posted by anders e View Post
    Veide den i dag med litt over halv tank bensin (0,75l tank) . ca 8kg.
    Bør vel da være + - 7,5kg tom med pilot nimh batt og tunepipe. Syns det var bra jeg.

    Men så lenge flyet flyr suverent betyr vel ikke vekta så mye. Ikke for meg i hvertfall
    Skal du selge den allt. Ser den ligger på Rcmarked, synn du ikke bestemte deg før da hadde jeg kjøpt den

    Leave a comment:


  • anders e
    replied
    Veide den i dag med litt over halv tank bensin (0,75l tank) . ca 8kg.
    Bør vel da være + - 7,5kg tom med pilot nimh batt og tunepipe. Syns det var bra jeg.

    Men så lenge flyet flyr suverent betyr vel ikke vekta så mye. Ikke for meg i hvertfall
    Last edited by anders e; 27-03-10, 11:14.

    Leave a comment:


  • anders e
    replied
    Litt graphix også.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Eagle
    replied
    Dette med torquen er umulig å si, uten å teste, men d går jo an å teste med manuelle vekter og noe å måle amp med. Så ser du hva du klarer å dra av kg uten å koke servoen.
    En kompis av meg testa en HD 9150 MG, han skrudde den på veggen, knyttet en sterk sene til servoarmen og ned i en 15 kgs treningsmanual. Så satte han et ampermeter mellom servo batteri og startet opp. Servoen dro lett 15 kg, og den var aldri over 3 amp.

    Tror nok at 5985 er et fornuftig valg. Jeg har brukt det på min gamle H9 Ultimate, og de gav nok krefter der.
    På min nye Ultimate nå skal jeg bruke 5955TG, en på hver vinge, 2 på sideror og 5985 på høyderora. Det bør også gå helt fint.

    Leave a comment:


  • joo
    replied
    Jøsses det var sexy gadgets Anders Sånne brytere bare må man bestille noen av så snart de er på lager igjen.

    Eagle: blir ikke noen 35-kilos saker i mine 50cm maskiner enda Tror det blir 7985MG i halen på Edgen, evt 5625. Eller... får se i servokassa mi.
    Men nysgjerrig på om disse nye HV-servoene mister drastisk med krefter under 6V...
    Som f.eks 7954SH, som skal være 29kg på 7,4V, og 24kg på 6,0V. Kan man forvente 18-20 kilo ved 5V, eller vil torquen avta mer drastisk? De er jo rimeligere enn 7955, men de er tunge da.

    Leave a comment:


  • anders e
    replied
    Her: RC Decals, Radio Controlled Model Airplane Graphics - B and E Graphix
    Får på lager om en uke.

    Morsomt at dem vekker minner

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Originally posted by anders e View Post
    Har kommet over noen heavy-duty brytere.
    Gode Toggle switcher, nesten som å komme på jobb å fly gamle Boeinger....

    Hvor finnes de?

    Leave a comment:


  • anders e
    replied
    Har kommet over noen heavy-duty brytere.
    Syns dem er drittøffe jeg, så tror jeg kommer til å bytte.
    Kan også brukes til både servo og tenning eller 2 batt til servor.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • anders e
    replied
    Originally posted by affa View Post
    Blir trangt mellom gasservo og cannister kunne jeg se på min også. Er du happy med å ha de få millimetrene med klaring?

    Tror jeg skal flytte hele servoen litt unna.....
    Ja det er trangt. Men jeg løfter den bare litt.

    Leave a comment:


  • Eagle
    replied
    Vi monterte inn Hitec 7950SH (Highvolt) på 50% Bill Hemple Edgen. De er sinnsykt raske på 7.2 volt, og blir vel hakket hvassere på 7.4.
    Det er mange som kommer med HV servoer nå, Turnigy har til og med en som er beregnet for 3 celler Lipo. Dem skal jeg ha i 56% Yak'n. De er på vei fra Kina.

    Ang om servoen blir treig og svak med mindre volt enn anbefalt, så tror jeg det unasett skal gå helt fint. Men, trenger man egentlig 35 kg servoer på 50cc maskiner?? Synes det hele tar mer og mer av.

    Problemet med HV er vel at somme mottakere ikke støtter 2 celler. Men dette er det skrvet mye om, så det er ikke noe problem å lage til et opplegg selv. Jeg bruker SmartFly EQ10, denne tåler 8.4 v rett inn, og kjører da det samme ut til servoene, og regulert 5 volt til mottaker. Så der er man safe uansett.

    Leave a comment:


  • joo
    replied
    Min Edge vil nok ta en del tid, men har fått motor, servoer og cut-off i hus.
    La merke til at EF hadde gjort bra jobb med forsterkinger til understellet. Aluvinkel helt fram til firewall

    Og HS-7955 er en virkelig hårete servo, kan heller ikke finne en tøddel av slakk noe sted...

    Lurer litt på de nye Hitec HV-servoene, som er beregnet på 2S LiPo. Noen av dere som vet om de mister mye torque og speed om man kjører et regulert 6volt-opplegg på dem? Ser for meg at det kan være smart å begynne å bruke dem, siden det aner meg at framtidas mottakerbatterier blir 2S LiPo uregulert. Bare der kommer flere HV-servoer på markedet

    Et spørsmål til; hvor "svak" kan servoene til høyderorene være uten at det blir for smått? Er det tilrådelig å bruke så lite som 5-6 kilo digitalservoer eller er det nødvendig med 9-10 kilo? Lurer siden jeg har en bråte med nye digitalservoer på 5-6 kilo, og håpet de kunne brukes i halen på Bellaen min, Hectoren, en 78" Extra osv. Og evt Edgen, men der har jeg noen 10-kiloers saker klare.

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Blir trangt mellom gasservo og cannister kunne jeg se på min også. Er du happy med å ha de få millimetrene med klaring?

    Tror jeg skal flytte hele servoen litt unna.....

    Leave a comment:


  • anders e
    replied
    Fikk noe gromt fra en god venn i dag
    Dette blir spennende!
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Eagle
    replied
    Eller kanskje neste helg?

    Den ser skikkelig bra ut, Anders.
    Som sagt så vil jeg ha meg en sånn. Må høre med deg etter at du har flydd deg inn på den om du synes den er bra i forhold til Yak'n.

    Pipa di dukker nok opp før helga, så da skal du nok klare å få den flyklar.

    Stå på, kompis, og hils Arild.

    Leave a comment:


  • anders e
    replied
    Da er min så og si ferdig. Fikk til slutt rorhorn og iveren over meg.
    Var litt lei etter helga med storfly, men det gikk visst fort over.
    Mangler bare tunepipe'n, en servo, en fromeco-bryter og dra servokablene fra stab og frem.

    Kanskje til helga.................................

    PS: Kjempe kvalitet og lett å montere
    Attached Files
    Last edited by anders e; 03-03-10, 21:21.

    Leave a comment:

Working...
X