Unconfigured Ad

Collapse

flying styro kit P38J Lightning

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • william123
    • May 2005
    • 2330

det var jammen ikke lettvint det der nei. synd at det er så dårlig kvalitet, for flyene ser jo veldig bra ut...
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• tyor
      • Mar 2005
      • 9757

ja de ser utrolig bra ut. og kvaliteten på selve depronet og lakk skinnet som er på den er nesten bedre en på Alfa flyene. og at man evt må tilpasse litt der vingene skal inn i kroppen osv er jo greit nok. men det som er mest irriterende er den forferdelige kvaliteten som er på plast delene. hadde den vært litt bedre og litt lettere å tilpasse så hadde det vært kjempe bra.

Men ett spørsmøl som dukket opp her nå. før jeg begynner å lime fast motorene. bør jeg legge regulatorene sammen med motorene og dra lange ledninger til batteriet som skal være i midten. eller bør ledningene til motorene være de lengste slik at regulatorene ligger så nærme batteriene som mulig.

vurderer evt å prøve med en regulator på begge motorene for å se om det virker. Da jeg har en 35A liggende er vist mange som får det til å funke. men er vel kanskje ikke alle motorer/regulatorer det funker med.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

Comment

• tyor
        • Mar 2005
        • 9757

har nå sittet å klippet og limt i 2 timer for å få på radiator åpningene som skal på bak på kroppene. fikk de på til slutt. begynte så med understellet. men gidder ikke ha det på. det er jo ikke laget for å fly med. også må man skjære opp luker i kroppen for å montere det. så da lar jeg det være i stedet. de store dropp tankene er det heller ingen vits å sette på da for de vil ta i når man skal lande så de blir "droppet" de også sitter nå igjen med 2 ark med vakumformede plast deler som jeg ikke vet hvor skal være. de er ikke nevnt i manualen i hvertfall. Må kikke på bilder på testen som er på nettet og tråden om flyet på rc-group så får jeg kanskje en ide

kommer med flere bilder seinere. det blir seende bra ut på litt avstand i hvertfall
        Last edited by tyor; 02-04-06, 10:58.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

Frsky taranis 9+
        + diverse små ting

Comment

• tyor
          • Mar 2005
          • 9757

så er limet på radiatorene tørket. ble ikke så værst til slutt nå skal jeg igang med alt som skal inn i cocpiten. må bare finne ett bilde å se etter først
          Attached Files
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

Frsky taranis 9+
          + diverse små ting

Comment

• tyor
            • Mar 2005
            • 9757

prøvde meg på cocpiten. klippet ut og limte sammen de delene som skal sammen. men får de ikke til å passe i flyet. tenk om manualen bare kunne hatt så mye som ett bilde av hvordan det skulle sett ut ferdig montert. Mulig jeg er veldig klønete og ikke skjønner noen ting. men gidder ikke sitte på timesvis bare for å finne ut hvordan sete og instrumentpanel skal få plass i flyet. Håper servoene kommer i morgen nå så får jeg gjordt det klart til prøve tur. gidder ikke rote mere med de scala detaljene nå. flyr det så ser det jo bra ut på avstand flyr det ikke så bra så satser jeg heller på å prøve å få alt til å passe og henger det under taket på hobbyrommet
            Last edited by tyor; 02-04-06, 18:51.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

Frsky taranis 9+
            + diverse små ting

Comment

• william123
              • May 2005
              • 2330

siden flyet ikke var så lett å få satt sammen får du da håpe flyet flyr bra
              William Jul Ringkjøb
              Bodø MFK

Comment

• tyor
                • Mar 2005
                • 9757

Så er en motor montert og den andre henger til tørk ble ikke så verst avstand mellom spinner og covling. kunne vel strengt tatt vært enda litt mindre åpning. men det blir likt på begge i hvertfall.
                Attached Files
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

Frsky taranis 9+
                + diverse små ting

Comment

• tyor
                  • Mar 2005
                  • 9757

endelig noe som glei på plass uten for mye trøbel. de towerpro 9gram servoene passet perfekt i flyet så nå ligger det an til prøvetur i morgen. har i hvertfall nok krefter. måtte holde det igjen på halv gass med nesa rett opp
                  Attached Files
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

Frsky taranis 9+
                  + diverse små ting

Comment

• william123
                    • May 2005
                    • 2330

bruker du en regulator? funker det fint?
                    William Jul Ringkjøb
                    Bodø MFK

Comment

• tyor
                      • Mar 2005
                      • 9757

bruker en regulator og det funker nesten perfekt. når jeg prøvde første gangen var det helt problem fritt. men etter at jeg monterte motorene inn i flyet og fikk lengre ledninger fra motor til regulator så har den det med å ikke gå igang hver gang. men hvis det først er fart på propellene noe det jo vil være hele tiden i lufta så fungerer det helt topp. er ikke helt ferdig med monteringen enda skal kappe ledningene til motorene så de blir så korte som mulig, og kanskje like viktig at de er like lange så får vi se hvordan det blir. er uansett lagt opp slik at det ikke er noe problem å sette inn en regulator til hvis det blir trøbel. nå er jo ikke de tower motorene de som er mest likke kanskje selv om de er samme modell. tror det sikkert hadde fungert bedre med to axi for eks. mulig jeg kjøper med to silver line motorer for å prøve det. de er jo ikke så dyre. men først må jeg ha ett ordentelig batteri for dette oppsettet trekker nesten 25A på full gass på 3s dvs rundt 250Watt. og har ikke veid flyet. står 600gram i manualen
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

Frsky taranis 9+
                      + diverse små ting

Comment

• william123
                        • May 2005
                        • 2330

250 W høres mye ut for en liten sak som den der! tror nok at den blir sprek nok.
                        William Jul Ringkjøb
                        Bodø MFK

Comment

• tyor
                          • Mar 2005
                          • 9757

nå gir jeg opp servoene var for høye slik at jeg ikke får på lokket som skal over. og hvis jeg senker dem langt nok ned så blir de stikkende ut på undersiden av vingen. er de hs55 servoene så mye mindre en disse towerpro servoene da. må nå prøve å finne en løsning på det. gidder ikke kjøpe enda flere mini servoer

william: ja det blir nok effekt det er noe ikke noe problem. men det er på 3S da har planer om å investere i noen 2s wanma 4000 batterier hvis den flyr ok. kunne selvfølgelig ha kjøpt mindre motorer men de er da dobbelt så dyre er vel ca 160W sånn de har testet den med axi2208/34
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

Frsky taranis 9+
                          + diverse små ting

Comment

• tyor
                            • Mar 2005
                            • 9757

blir jomfrutur nå hvis limet tørker før sola går ned. la den på kjøkkenvekta med batteri og alt i vista 610gram har da masse scala greier jeg ikke har satt på enda men ser jo lovende ut. 112cm i vingespenn 250W og 610gram
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

Frsky taranis 9+
                            + diverse små ting

Comment

• tyor
                              • Mar 2005
                              • 9757

så var jomfruturen unnagjordt. kastet flyet på halv trottle og det var passe kraft. men det svingte bare rundt i ring så jeg slo av gassen og seilet det ned i snøen. fin buklanding men det tåler vist ikke så mye
                              Attached Files
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

Frsky taranis 9+
                              + diverse små ting

Comment

• flarssen
                                • Jan 2005
                                • 1842

Noen ide om hvorfor det fløy slik det gjorde? Regner med at begge motorene gikk hele tiden...
                                Målte kV på mine to BM2408: 1458 og 1467 rpm/V. Nokså like altså. Det var en del variasjon i spenningen på de tre fasene. Største avvik var 622 til 633 mV.

Ser ut til å være tynne greier, nesten som eggeskall!

Fred
                                Fred Larssen

Comment

Working...