Unconfigured Ad

Collapse

flying styro kit P38J Lightning

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

nå kjører jeg med to motorer på en esc. og det kan jo hende den ene blir litt feil timet slik at de drar litt ujent. har i hvertal sjekket at alt er rett osv. så det er ikke det. har også lest litt på rc-groups at de propellene som er med flying styro ikke er så bra at flyene lett vrir seg av propell kraften. men det var ikke at det la seg over på siden det bare svingte som om jeg hadde hatt sideror. hehe i kampens hete så dro jeg venstre stikke helt til høyre helt til jeg kom på at det ikke er sideror på flyet har limt det sammen igjen ble en liten strek der det var knekket. luere på om jeg skal sette på 2 APC propeller før jeg prøver igjen tror jeg har 2stk 9x5 toblader liggende. det burde gi litt mere normalt strømtrekk og effekt også blir sikkert nytt forsøk i morgen og poster videre her da. det seilet faktisk ganske fint med avslåtte motorer. men rakk liksom ikke å prøve om det var bare når motorene gikk at det svingte. skal på en større plass å boltre meg i morgen så kan jeg prøve ut litt mere.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• flarssen
      • Jan 2005
      • 1842

Originally posted by tyor
      har også lest litt på rc-groups at de propellene som er med flying styro ikke er så bra at flyene lett vrir seg av propell kraften. men det var ikke at det la seg over på siden det bare svingte som om jeg hadde hatt sideror.
      Kan det være at propellene er litt ulike og ikke gir like mye thrust? Motorene skal vel alltid gå helt synkront.

Fred
      Fred Larssen

Comment

• tyor
        • Mar 2005
        • 9757

nå har flyet flydd igjen. justerte litt på siderorene slik at de dro litt mot høyre. bare snakk om noen mm. halv gass og kastet i vei. og det ble noe annet. måtte trimme ganske mye opp på høyderoret, men jeg har tyngdepunktet helt i fremre grense etter manualen. og tror det kan lønne seg også for det var også veldig følsomt på høyderoret. måtte også trimme maks til høyre på ballanserorene for at det skulle fly rett. så var det å begynne å se på hvordan det egentlig flyr. For flyr gjør det, det skal jeg love og det ser mildt sag jæ... tøft ut i lufta. loop roll helt uproblematisk og det er vel egentlig det man kan forvente av en warbird. kruset rundt noen minutter på 1/4-1/2 gass for å bli litt kjent med det. utrolig hvor sakte det egentlig kan fly. Prøvde så å dra på litt mere for å se hvordan det gikk. og det var ikke noe problem ikke noen tendenser til ustabilitet i høy fart heller. Prøvde så stall egenskapene og det foregår så sakte at jeg tror hvem som helst kan ta det igjen så lenge de har mer en 2m ned til bakken. det stopper liksom bare helt opp også vipper det sakte over litt til ene siden. Så kom landingen. for det første så bør man holde motorene igang så lange som mulig for hvis du slår av gassen så bråstopper det omtrent. men med 2stk 9" 3bladspropeller så er vel ikke det så rart. Har vært minus grader her i natt så det var ett tynt skare lag på snøen. hold så gassen bare akuratt så motorene gikk og tok det pent ned. fløy vel omtrent 10m 20cm over bakken også kuttet jeg motorene slik at det bare dalte ned. Tror nesten jeg ikke har hatt så fin landing noen gang. men enda knakk midt kroppen igjen. og begge de delen som stikker ned av siderorene som er plast belagt og meninga skal ta i under landing knakk også Var noen som nevnte eggeskall i en tidligere post her og det kan nesten virke som om det er det det er laget av. Fulgte med noen depronplater som jeg ikke har funnet noe bruksområde til, kanskje ment til evt reperasjon. tenkte i hvertfall å legge på på insiden av snuta slik at det blir litt sterkere også skal jeg prøve å forsterke det litt bak.

Konklusjon:
        positvt: Flyet ser utrolig fint ut både på bakken og i lufta, det flyr veldig bra og er ganske lett flydd.

negativt: Elendig kvalitet på plast delene og manualen. kunne ha vært litt solidere på strategiske punkter.

Så er jeg fornøyd med flyet: JA etter et jeg har fått det i lufta så angrer jeg ikke på at jeg kjøpte det. men tror ikke det blir noen flere flyingstyro kit på meg
        Last edited by tyor; 05-04-06, 09:35.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

Frsky taranis 9+
        + diverse små ting

Comment

• Alf Surdal
          • May 2005
          • 680

kan det være at kulden og er med på å gjøre eggeskallet litt sprøtt?

er ikke dette samme material som DF modellene fra alfamodel er laget av? i så tilfelle tror jeg nok jeg dropper å kjøpe slike modeller. jeg er vel ikke akkurat kjent for silkemyke landinger enda
          Alf Surdal
          Hovsherad

Comment

• tyor
            • Mar 2005
            • 9757

Det er akuratt samme materiale som i hayaten til ALFA som jeg hadde før. er vel det samme på DF flyene også. er depron med en slags tynn lakk utenpå. problemet er at det er så forferdelig tynt spesielt fremme i snuta tror det må være helt ned i 1.5mm tykkelse på depronet på nnnnnoen steder. det er nesten dømt til å gå i stykker hvis du ikke har 2cmm gress å lande på. nå var det + grader når jeg var ute å fløy nå vet ikke om det skulle ha så mye å si. men som sagt skal legge på litt ekstra depron inne i snuten også skal jeg prøve å forsterke med noe balsa på finnene bak. så får vi se om det blir bedre.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

Frsky taranis 9+
            + diverse små ting

Comment

• tyor
              • Mar 2005
              • 9757

har nå flydd en lang tur til med flyet. etter å ha trimmet det inn litt mere og lagt inn 40% expo på ballanseror go 20% expo på høyderor. så fløy det nydelig. veldig presist på kontrollene.... ikke noe problem o kruse rundt 50cm over bakken hehe. klarte faktisk å lande det uten at det ble knust også dvs knakk en propell. så nå må jeg investere i nye.

Noe jeg glemte å si i konklusjonen min i en tidligere post.
              Vil jeg anbefale flyet til andre: Ja med visse forutsetninger. er du vant til å skjære i plast og forme til ting ol. så vil du få ett nydelig fly som flyr kjempefint. men du må regne med å bruke masse tid på det. ikke skjær ut etter linjene på de støpte delene for da passer de ikke. skjær lit og prøv også litt til osv. også vil jeg anbefale ett par forsterkninger. det er nesa forran cocpiten. jeg lagde noen remser av depron som jeg limte fast på innsiden. blir helt usynelig og fungerer bra. ville også forsterket litt på kroppene rett bak vingen. på samme måte der.

skrev at jeg ikke kom til å kjøpe flere FSK modeller hehe må si jeg fortsatt har lyst på en stuka
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

Frsky taranis 9+
              + diverse små ting

Comment

• joo
                MFN Skribent
                • Nov 2002
                • 6936

Høres absolutt ut som du bør få satt på en links-propell på den ene siden og reversere den motoren. Kan være den flyr rett fram uten så mye trimming da...
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• tyor
                  • Mar 2005
                  • 9757

har tenkt på det joo. har du noe forslag til propeller. de som sitter på er 3 blader og 9tomme aner ikke pichen på de. men kan jo godt kjøpe 2 blads propeller. vil tro at kanskje 8x5 eller 9x5 2blader vil gjøre susen er det noen som har links-propeller ?

har foresten bestemt meg nå for å prøve å sette på understellet og alle detaljene også. understellet skal jo bli slik at man kan ta det av for flyging. men har noe skumm hjul i riktig størrelse og tenkte kanskje det gikk å forsterke det litt slik at det kan flys på asfalt. har jo en hel liten eske med scala ting så må jo prøve å få brukt de
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

Frsky taranis 9+
                  + diverse små ting

Comment

• joo
                    MFN Skribent
                    • Nov 2002
                    • 6936

Propellforslag: Kjøp to Varioprop-nav (6A, 3-bladers) og et sett med vanlige og et med linksblader.
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• tyor
                      • Mar 2005
                      • 9757

selvfølgelig joo varioprop nå har jeg endelig en god grunn til å teste dem
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

Frsky taranis 9+
                      + diverse små ting

Comment

• tyor
                        • Mar 2005
                        • 9757

Må nå først komme med en beklagelse og trekke tilbake noe av det jag har sagt imot dette settet. var nok litt rask (les ivrig) når jeg pakket det opp for når jeg skulle rydde bort papp og papir som var rundt eska så fant jef siste side til manualen og der var det faktisk noen bilder av flyet ferdig montert. bla. understellet. dårlige svarthvit kopimaskin bilder men nok til at jeg med en gang skjønte monteringen. Og til de som evt skal bygge dette flyet. sett inn de platene som understallet skal festes i selv om dere ikke skal ha på understelled det stiver opp ganske mye. tror kanskje jeg hadde ungått og knekke nesa på jomruturen hvis jeg hadde hatt det i. Kommer mere bilder med understell montert i kveld. limet driver å tørker nå.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

Frsky taranis 9+
                        + diverse små ting

Comment

• tyor
                          • Mar 2005
                          • 9757

da var selve understellet på plass. nå skal det forsterkes litt også skal lukene på. har satt på andre hjul en de som fulgte med for det var også vakumformet som skulle klippes og limes sammen. tror ikke de egner seg til praktisk bruk hehe. hadde noen skumm hjul liggende som var samme størrelse.
                          Attached Files
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

Frsky taranis 9+
                          + diverse små ting

Comment

• tyor
                            • Mar 2005
                            • 9757

har nå ordnet med feste anordning til lukene og satt på plass igjen der jeg måtte skjære opp for å få satt i understellet. er vel meningen det skal være åpent når man har understellet på. men da jeg har tenkt å fly med det så ville jeg prøve å få det så solid som mulig. Ser kanskje litt rart ut at det er tett på undersiden av kroppen når understellet sitter på og lukene er åpne men det skal være litt prktisk også. tar meg omtrent 20sek å ta understellet av/på : har foreløbig bare tapet på plass over hull rommene men hvis det fungerer greit så blir de limt fast igjen og det blir nesten ikke synenes da det er skjært ut langs en panel linje. Prøve tur med understell i morgen tidlig på skaren

ellers så mangler jeg å lage til fester til dropptankene. må også finne på noe der slik at de kan tas av/på og sette på dekalene. kocpit inredningen tror jeg jeg dropper. ble mottaker og regulator der i stedet
                            Attached Files
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

Frsky taranis 9+
                            + diverse små ting

Comment

• tyor
                              • Mar 2005
                              • 9757

har nå vært og prøvd flyet med understell på skaren. og jeg må si jeg er mektig imponert. utrolig morsomt å fly det. gikk kjempefint både takeoff og landing med de prisene griffin har på flying styro nå så er det ikke umulig det blir en til for det flyr utrolig bra. bare byggingen som var litt vanskelig.

kanskje opptrekbart understell hadde vært noe. litt komplisert å få til på denne. men på en JAKOVLEV JAK-3 for eks nå er snart lipoen full av mAh igjen så nå skal jeg ut og fly
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

Frsky taranis 9+
                              + diverse små ting

Comment

• william123
                                • May 2005
                                • 2330

hvordan går det med flyet tyor?
                                flydd noe mere?
                                William Jul Ringkjøb
                                Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

Working...