Unconfigured Ad

Collapse

Fliton Infinity 90

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

#16 Unapproved
    INFINITY 90 IS DISCONTINUED...

Fliton has informed me today that the INFINITY 90 has been discontinued.

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

Synd det hvis modellen er så bra som jeg har hørt/lest om. Men så har jeg inntrykk av at Fliton er kjappe med å fase ut modeller til fordel for nye? Flubber er et eksempel.
      Håper bare dem stadig kommer med nye og bedre ting i stedet for da.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• MicroMac
        • Jan 2003
        • 632

Rimlig kjapp omløpstid på modellene ja...Infinity kom vel til forhandlerne i US godt ut på nyåret.
        Bra jeg fikk tak i en før det var slutt på produksjonen.

Da blir det litt mer sporadisk på topicen fremover. Mindre vits hvis ikke modellen er i salg.

Fikk forøvrig Krumscheid delene idag. Må forlenge pipetunellen ser jeg

Kommer for første gang til og rigge opp en innkjøringsbenk. Lettere og fikle med det meste der.
        mvh MM

Comment

• tahustvedt
          • Feb 2004
          • 4601

Hørte rykter om at det kommer en Infinity 3D.

Comment

• Guest

#20 Unapproved

To complete the picture...

The INFINITY models go out and Fliton are negotiating with Jason Shoulman for a new model similar to the INFINITY.

The ICON 315 goes out.

The transparent oracover version of the JUMPING JACK goes out, whilst the red version will still be produced.

A new consignment of QUIET STORM's, JUMPING JACK's, PRODIGY 3D's and EXTRA 330 FREESTYLE's lands mid-July.

Will keep you all informed about the Infinity replacement...

Comment

• joo
              MFN Skribent
              • Nov 2002
              • 6936

Høres bra ut Ken, da er det nytt snacks på tur for oss som er svake for nyheter
              Og da bør MM bare fortsette å mate oss lesehungrige med tips fra bygginga av Infinity siden det er en nesten lik maskin på trappene, sannsynligvis med ganske like løsninger!

Comment

• MicroMac
                • Jan 2003
                • 632

Neste generasjon blir ren elektro garantert!!

Må inngås en del kompromisser teknisk hvis den skal være IC/el.
                Mht design løsninger, styrke, vekt etc etc

Det tror jeg ikke Fliton er villig til en gang til.
                Skal vi tippe neste gen kommer med inngang fra canopy siden, delte vinger med vingejustering foran og bak, liten sexy chin cowl, og designet for batteripakke mer i senterlinjen på flyet, med dertil egnet løsning for varmetransport.
                Trenden går mot mere high end løsninger på 90 maskinene.
                Får bare håpe de ikke faller for fristelsen for og lage en AA men holder seg til en ren pattern design

Kanskje det dukker opp en 2x2 også.
                Mulig neste prosjekt
                Og da joo....da blir det elektro
                mvh MM

Comment

• MicroMac
                  • Jan 2003
                  • 632

Nå går det seeeint med omygginga....øretten vaker i elva, og gresset vokser meg over hue. Sommeren er det ikke lett og få tid på hobbyrommet
                  Trenger rett og slett ei uke med regn for og få fart på bygginga.

Har fått kikket litt på tuned pipe montasjen....blir litt som og få en elefant inn i baksetet på ei boble.
                  Må forlenges ca 6 cm og også legges 7-8 mm dypere. noe som betyr strukturendringer rett bak vingen, dette må jeg kompensere for, noe som er relativt enkelt.
                  Hele pipe montasjen blir ca 760mm lang ganske anselig for en stakkars 90 kjerre
                  Må også tenke endel på varmetransporten fra motor/pipe. har IKKE lyst på en motor som går varm, magrer ut, og spyr svart halvbrent olje ut av pipa
                  Surere er det at det må tas plass til bendet i firewall, får prøve og gjøre det så ombyggingen blir en styrke og ikke en svakhet.
                  Vil se litt på høyder og vinkler tuned pipen ender på før jeg går løs på dette.
                  Har fått laget pluggen for forlengelsen, benyttet Jackofoam, to lag epoxy og lakkerte tilslutt.
                  Kliner inn hele sulamitten med teflon basert Turtlewax og håper jeg får løs svineriet.
                  Attached Files
                  mvh MM

Comment

• Guest

#24 Unapproved
                    Originally posted by MicroMac
                    ....blir litt som og få en elefant inn i baksetet på ei boble...

Har faktisk sett en kamel i baksetet på en Chevy cabriolet - Jeddah/Makka highway - men en elephant i en boble - the mind boggles.

Keep up the good work and progress reports MM....

Comment

• joo
                      MFN Skribent
                      • Nov 2002
                      • 6936

Vet ikke hva som er verst av elefanter og kameler? Men bra at MM svelger noen av den ene sorten og innser at det er enklere med en klump i nesa og tre ledninger istf vibramount, bend, piper, fuelslanger, trykkmating og griseri....
                      Hvordan liker du sakene fra Krumscheid?

Lurer på om jeg har sett bilde av Chevy med kamel i baksetet...

Comment

• MicroMac
                        • Jan 2003
                        • 632

Enklere......kanskje, dyrere definitivt
                        Slipper dessuten tomt batteri på bilen etter en lang dag på stripa, alternativt å drasse med seg ett hjullaster batteri eller to

Krumscheid tja hva mener jeg om delene. Omtrent som en litt eldre Mercedes kanskje.... tungt, gedigent og solid. Vanskelig og vite når man ikke har fått testet de.
                        Har fått plassert elefanten (kamelen) og nei joo har ikke svelget den
                        Er 30 gr på hobbyrommet for tiden så frister ikke all verden med slike sysler, men nå skal det intensiveres okkesom.... trenger den sårt airborne.
                        Attached Files
                        mvh MM

Comment

• Supra25
                          • Sep 2003
                          • 1825

Dette ser bra ut MM!! Du må være airborne sånn uti august engang slik at jeg kan få sett doningen i praksis, og vi kan ta noen fete inflight bilder...
                          Odd Sundet
                          http://www.imacnorge.no

Comment

• joo
                            MFN Skribent
                            • Nov 2002
                            • 6936

Si fra så jeg får henge meg på opp til flatbygda med kamera jeg også! Og kanskje et fly i bilen attåt...
                            Skal la kamelhårsfrakken henge igjen hjemme MM

Comment

• MicroMac
                              • Jan 2003
                              • 632

Lite aktivitet i klubben for tiden....ikke kø foran klypebrettet for og si det sånn, men vi tar gjerne imot oppvisning down on the deck med ett par Funtanar
                              Hender forøvrig ganske ofte det er flotte termik forhold oppe på stripa.
                              Men bør ha en elektro snurre i nesa for og komme opp
                              Sies det skal avholdes jetstevne oppe på den militære flyplassen helgen 19-21 Aug.
                              http://www.modellflynytt.no/viewtopic.php?t=3529
                              Er du ute etter noen knipse objekter Supra så er det helt klart helgen.

Står stort sett igjen mer normal montasje på Infinityen. Det som er av tidkrevende ombygginger er stort sett gjort....så bør gå raskere heretter. Har laget plass for headeren (som forøvrig også må lages og slagloddes av Krumscheid deler)
                              Arbeider nå med tankmontasje. Satser på og finne på en finurlig og litt grei løsning på montasjen og vibrasjones demping.

Bilde: Tappet inn bunnen slik at det bør bli en trekant forsterkning både for firewall og bunnen foran hjul innfestingen. Benyttet 3 mm veldig god finer (ser mye bredere ut på bildet)
                              Gikk forøvrig løs på den biten som ble dremlet vekk med argus øyne, den var på tross av lite synlig lim, sterkt og skikkelig limt ...var betryggende
                              Attached Files
                              mvh MM

Comment

• Supra25
                                • Sep 2003
                                • 1825

Turen skal helt klart legges oppover, og Funtis kan tas med. Men det blir nok når vår felles kjente engelskmann har karret seg tilbake fra ferie. Er forøvrig i Tyskland den helga på heftig 3W show.

Back to topic. Hva headere angår så har jeg fått laget noen fantastisk fine, og lette, etter mål fra en kar i Canada. Overlegen kvalitet, og man får bendet aaaaakkurat slik man vil ha det. Ikke koster det så mye heller. Rundt 50 daler ferdig tilsendt. Send meg en mail eller PM hvis du vil ha mailadressen hans.
                                Odd Sundet
                                http://www.imacnorge.no

Comment

Working...