Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fliton Infinity 90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Tviler vel en smule på om jeg vil følge den jomfrutur prosedyren joo
    Er litt mer av belte og buksesele typen, opp i trygg høyde fort som f...

    Kommer flight rapport Odd og kanskje en snutt om jeg har noen til og "snutte" Iallefall noen bilder.
    mvh MM

    Comment


    • #47
      En litt mindre drastisk løsning er jo å ta det litt rolig, legge den over i knife edge og lure den innimellom trær og motorcrosskjørere borti enden der. DET hadde vært schtilig å sett på!!

      Kanskje du kan godsnakke med han..eehh...Aksel(?!) og få han til å snutte litt. Blei sjåbart det han filma forrige helg.

      Oss glær oss uansett til å høre hvordan det går!
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

      Comment


      • #48
        Jepp Aksel skyter sikkert noen mb om han er der.

        Igår var det motorstart
        Hadde store planer om og lage testbenk og gå vitenskapelig til verks, men ble som vanlig i flyet. Latskap er det skapet med mest plass i. Fikk iallefall testet hjemmesnikrede saker....nesering, softmount motorfeste, header og pipefeste.

        Tjekiskke MVVS har jeg god erfaring med fra før.
        91en skal ikke være en turtallsmaskin, men svinge relativt store propeller på akseptable turtall for pattern
        De oppgir 2.45hk ved 11000rpm. Propeller range 14x7 til 15x10.
        Jeg satte på en 14x8APC som innkjøringspropell, og utrustet med en spesial fuel mix med litt mer enn vanlig klin i var jeg klar til dåd.

        Litt priming....på med gløder og hanske...og 5-6 flikk senere var vi i buzinizz.
        Men uten gløder ville den ikke i det hele tatt, byttet ut orginalpluggen med en OS #8 da var det problemet borte.
        Kjørte gjennom 3-4 tanker i stadig lengre intervaller, motoren oppførte seg eksemplarisk med en helt hysterisk lav tomgang, fikk omtrent ikke stoppet greia

        Var i RC paradis helt til jeg fant ut det var på tide og koble inn Perry pumpa. MVVS en ble sur, hostet harket ristet og hadde seg værre. Jeg bannet klødde meg i hodet og fikk en mer og mer artig farge i trynet der jeg skrudde tomgangsnål inn og Perry pumpe skrue ut.
        Til slutt lå justerings skruen til Perry pumpa på bakken og tomgangsdysa var knapt oppe...fant da etter litt tanke arbeid ut at jeg neppe hadde noe særlig mer å justere på
        Da tok jeg kvelden.
        I kveld hadde gløderen bestemt seg for å streike så får ikke gjort noe før jeg kommer til den lokale pusheren i morgen og får shoppet ny.

        Skal sette på en fuelslange med mye mindre tverrsnitt mellom pumpe og gasser, men har ikke all verdens tro på det....tror det må til ei retursløyfe for og få dette til og funke.
        Har relativt kort lunte på hele greia nå. Skal prøve litt i morgen går det ikke da så bypasser jeg hele sulamitten og stikker opp og flyr
        mvh MM

        Comment


        • #49
          Der var det gjort...ble kun en tur uten de store krumspringene.
          Den flyr ja....utrolig autorativ og direkte på rorene. Måtte rett ned på low rates enda var det mere enn nok
          Har fløyet lite i sommer, iallefall kapable fly og det merktes godt.
          Farten var betydelig lavere enn feks Swallow.
          Trengte minimalt med trimming ett par klikk på bal og ett par på høyde. for og fly nogenlunde rett. Blir sikkert mer fintuning senere.
          Avsluttet da jeg begynte og mistenke motoren for og leane ut pga varme.
          Kuttet motoren med en gang jeg fikk mistanke og landet uten motor.
          Gikk greit ...men jøss som glir, fikk den omtrent ikke ned.

          Må få bedret varmetransporten fra motoren, så blir ei lita økt med dremelen ikveld er jeg redd.

          Virker forøvrig som motoren går varmere med Perry pumpa enn uten.
          Hvorfor er jeg usikker på, om det ikke pga ett høyere trykk og mindre dyseåpning gir bedre forstøving og derfor mer effektiv utnyttelse av fuelen.

          Får komme med mer utfyllende rapport når jeg får noen turer under belte
          Attached Files
          mvh MM

          Comment


          • #50
            Grattis med førstereis!!!

            Ser jo berre heilt lekker ut den!
            Odd Sundet
            http://www.imacnorge.no

            Comment


            • #51
              Grattis ja MM Deilig med gode fly!

              (PS: med en Actro 32-5 og 8S4000 LiPo i nesa hadde du garantert sluppet å plages med Perrypumpa... ) (Ja, jeg MÅTTE nevne det, jeg bare MÅTTE....)
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #52
                Hehe.....Ja flyet er knall det hadde det bare hatt en pilot.
                Ble en brutal påminnelse på hvor lattelig dårlig jeg er.

                Har fått ett par turer til med den.
                På den siste slapp nyfly nervene litt og jeg begynte å kose meg.
                Rette legger, vendinger i diverse varianter, loops, rolls, litt knive egg etc.

                Den trekker svakt mot venstre i vertikale opptrekk, kanskje en liten tendens til og droppe venstre vingetipp, måtte også trimme 3 klikk mot høyre i rollplanet. Må ha en tur til før jeg gjør noen endringer. Mistenker høyderorshalvdelene for og være synderen.

                Skal også forsøke og få TP en cm lengre frem, merker ingenting under vanlig flyving, men den tenderer til å være litt nervøs på høyderoret spesielt under landing. Slik det er nå så ligger TP på bakre anbefalt i beste fall.
                Er storfornøyd med flyet sålangt.

                Det jeg ikke er fornøyd med er fuelsystemet. Synes ikke motoren har det optimalt i det hele tatt. Må tenke gjennom hele greia på nytt. Det er noe jeg gjør feil.
                mvh MM

                Comment


                • #53
                  Infinityn har vært hangarpynt en stund, ble grounded grunnet en dårlig slaglodd på headeren + noe annet småplukk som måtte utbedres. Gikk litt lei hele greia, og har fløyet andre ting en stund
                  Nå er den imidlertid klar igjen. var ute og fintunet litt motor nå.
                  Det meste ser greit ut, bortsett fra len liten lekkasje på planflatene mellom motor og header, antagelig ett resultat av varme i forbindelse med siste slagloddingen.
                  Vil helst slippe og benytte pakning. Pakning= løse skruer er min erfaring. Er det noe lurium som kan benyttes og tåler varmen. Permatex eller lignende?
                  mvh MM

                  Comment


                  • #54
                    Film er under bearbeiding. Tar litt tid, sola gjorde at det dessverre er mykje som må vekk.
                    Dessutan har Djevelen teke bolig i pc'en min, så eg driv litt deltidseksorsisme.
                    Link kjem så snart det er klart.

                    Comment


                    • #55
                      Fine greier!!

                      MM: Håper du har fått vekk alt støvet til søndag. Jeg gleder meg til å se dyret i aksjon!!
                      Odd Sundet
                      http://www.imacnorge.no

                      Comment


                      • #56
                        Det kommer noen piloter fra Helgøya også!
                        Håper på fint vær og mye underholdende flyging.

                        Cessnaknuseren
                        Cessnaknuseren
                        Bjørn Sandbæk

                        Dæ går litt mindre lim nå.

                        Comment


                        • #57
                          Hehe aksel...bra vi kan skylde på sola....skal du finne noe severdig flyving på det opptaket så blir det den korteste filmsnutten i digital films historie

                          Jepp Odd, Infinityn er støvfri, skal ut i dag og fikle med en litt annen setup på Perry pumpa.... er langt fra fornøyd med stabiliteten på tomgang. Har endelig fått tak i noen T-Rør og kommer til å lage ei overstrømnings sløyfe. Mao ett tilnærmet null trykks system. Utifra det andre også har erfart så liker ikke M3219 forgasseren til MVVS de 0.25PSI ene Perryn gir.
                          Artig du (dere?) tar en tur. Ser ut til at det kan bli litt folk om været ikke slår seg vrangt.

                          Flotters Cessnaknuseren Lenge siden vi har hørt fra dere.
                          mvh MM

                          Comment


                          • #58
                            Kjipt med tomgangsproblemer, men har god tro på at de er fikset til søndag slik at oppvisningen blir gjennomført!
                            Selv skal jeg ut og se om Funtis reparasjon holder mål...

                            Jeg/vi/oss kjem opp på søndag med mindre været er horisontalt og vått....blir i hvert fall et par-tre stykker.
                            Odd Sundet
                            http://www.imacnorge.no

                            Comment


                            • #59
                              Det må sies at kjerra til MM her flyr meget bra. Synd at de har sluttet å produsere den. Med unntak av noen små, men lett korrigerte, tendenser smøg fuglen seg riktig så elegant gjennom lufta.
                              Honnør til både produsent såvel som sammenlimer!
                              Odd Sundet
                              http://www.imacnorge.no

                              Comment


                              • #60
                                Hei MM

                                Det var gøy å se Infinityn i lufta på Søndag.
                                Gratulerer med bra utført bygging.
                                Denne tråden har vert meget interesant å følge med på.
                                Blir det noe nytt vinterprosjekt?
                                Hils de andre gutta på Rena.

                                Cessnaknuseren
                                Cessnaknuseren
                                Bjørn Sandbæk

                                Dæ går litt mindre lim nå.

                                Comment

                                Working...
                                X