den t-hawken til fms var ganske realistisk. ca samme stigehastighet. men modellen retter seg ikke så lett opp av seg selv. den er også litt kjappere på rorene og dan flyr mye fortere en på sim. men dette er den mest realistiske sim modellen av t-hawk jeg har flydd
Unconfigured Ad
Collapse
T-Hawk
Collapse
X
-
-
Da er flyet i hus!
Skal høyderoret+sideroret være helt rett når radioen er slått av?Det justerer man i bøyen på rorstanga ikke sant?
Og hvor langt inn skal propellen egentlig? Hvor langt skal det være mellom motoren og innsiden av propellen?
Er litt redd for å dytte den for hardt.
Kan ikke si det ble populært hjemme når jeg skulle kjøre inn motoren klokka ti på kveldenPer Johannes
- Twister bell 47(i deler)
- T-hawk
Der kom det ned igjen ja, bare litt for fort...Comment
-
jeg fikk ikke propellen så langt på som den egentlig skulle. men bare press den så langt på som du får den, men sørg for at den ikke tra borti flykroppen.William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
Det jeg er redd for er at hvis jeg ikke får propellen langt nok inn, så kan den begynne og vibrere og i verste fall dette av.
Kan du si hvor mange mm det er mellom kroppen/motoren og propellen på ditt fly?
Når jeg kommer hjem så kan jeg si hvor langt jeg fikk den.
Laderen kutter ut temmelig fort, er det normalt i starten?
Og kan man lade ut disse batteriene helt?(har ikke no særlig erfaring med NiMh)Per Johannes
- T-hawk
-
det er ca 6-8mm klaring. laderen som følgte med har jeg desverre ingen erfaring med, bruker swallowWilliam Jul Ringkjøb
Bodø MFK
-
Originally posted by PerJDet jeg er redd for er at hvis jeg ikke får propellen langt nok inn, så kan den begynne og vibrere og i verste fall dette av.
Kan du si hvor mange mm det er mellom kroppen/motoren og propellen på ditt fly?
Når jeg kommer hjem så kan jeg si hvor langt jeg fikk den.
Laderen kutter ut temmelig fort, er det normalt i starten?
Og kan man lade ut disse batteriene helt?(har ikke no særlig erfaring med NiMh)
Når batteriene er helt nye, så har de ofte problemer med såkalt falsk peak (laderen kutter typisk etter ti minutter eller deromkring). Om du har batterier som er utladede, eller som du vet ikke er i nerheten av å være fulladede , så kan du ta og koble på igjen laderen slik at den starter på nytt. Etter en to tre oppladinger (fulle ladinger), skal dette problemet normalt vere borte.Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
Famous last words? Hey watch this!Comment
-
Takk for svar.
Da satser jeg på å få flydd i morgen
Hvordan er det å ha første flyturen i en slak bakke, og bør jeg like godt ta av hjulene med en gang, først som sist?
Edit: Hvor mange strikk bruker dere på vingen, trenger jeg å bruke alle fire?Last edited by PerJ; 30-03-06, 19:09.Per Johannes
- T-hawk
-
jeg bruker alle fire. som du sikkert har lest er det nevt tidligere i tråden at det er anbefalt å fly uten hjul. da flyr flyet mye bedre. men hvis du har et skikkelig underlag å ta av på er det bare å prøve det. modellen bruker ca. 12 meter på å ta av.William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
-
Da har jeg vært å flydd.
Gikk sånn ganske bra, første turen fløy jeg litt opp på full motor, og prøvde å seile litt. Det gikk mye fortere enn jeg hadde trodd!
Gikk ganske bra men flyet var ute av trim så det endte med krasj.
Min ivrige assistent(les lillebror) løp ut i den djupe snøen og henta flyet for meg.
Det var bare og rette litt på vingen og kaste det igang igjen.
Fløy fint en liten stund før jeg overkorrigerte noe voldsomt og endte i en dødsspiral og krasj.
Denne gangen langt ute på den dypt snøbelagte fotballbanen. Men før jeg kunne tenke var flyet brakt tilbake igjen
Så over flyet, og vingen hadde fått en god sprekk.
Teipa den godt med litt pakketeip og prøvde igjen.
Denne gangen vet jeg ikke helt hva jeg gjorde, men havnet ganske fort utenfor banen og inn i skauen...
Da gav jeg meg og dro hjem igjen, batteriet begynte og bli tomt og det blåste opp litt.
Ville nok lønt seg med en erfaren til hjelp, men tror det skal gå bra. Flyet er i hverfall helt fortsatt.
Dette var gøy!Last edited by PerJ; 01-04-06, 14:12.Per Johannes
- T-hawk
-
Var og fløy en gang senere i går også, da gikk det mye bedre.
Satte sideroret på midterste hull og det var HELT vindstille
Følte at jeg hadde full kontroll med styringa, eneste er at det kan være litt vanskelig å se om flyet går mot deg eller fra deg, flere som har det problemet?
Fikk flere fine landinger og lange seilflyturer, til og med flere loopsmen etter en stund kom jeg litt langt unna og traff en slags lyktestolpe(til fotballbaner)
Propellen ble ødelagt og isoporen bak batteriet ble nust nederst.
Har det mye og si?
Litt av plasten på batteriet ble også borte, erstattet den med teip.
Morsommere for hver gang dette her!Last edited by PerJ; 02-04-06, 11:27.Per Johannes
- T-hawk
-
lillebroren min på 9 år var å prøvde t-hawken sin i dag. som assistanse var jeg og jørgen123 tilstede. alt gikk bare bra til tross for litt vind. han holder på å lærer seg det helt enkle. fly fra og mot seg over kortere distanser. alt gikk bra helt til han kom litt for langt til høyre og fløy rett i et fotballmål (noe til felles her per?) det ble et stygt hakk i vingen og høyderoret ble knekt. men selv om flyet var hardt skadet fløy det like bra. tilsammen hadde sikkert flyet 15 harde sammenstøt med bakken. ellers er det noen små hakk i vingen på forskjellige plasser og noen bulker i nesa.
isoporen bak batteriet løsnet men det fikses fort med epoksy.
forresten er det bestilt nye dele fra NM. en ny vinge og høyderor.
et utrolig kjekt fly!William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
-
det er mulig at jeg kan filme flyet. har et selv. skal se hva jeg får til ut i ukaWilliam Jul Ringkjøb
Bodø MFK
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment