Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bør forhandlere kunne reklamere på forumet?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Var jo bare ment som ett forslag til hvordan avstemmingen kunne gjennomføres. og det er vel på det punktet der at det lett kan skjære seg hvis forhandlerene får lov til å svare på det. Ser jo akuratt den problemstillingen du viser til. og det bør jo da bare være at han sier at produkt x kan brukes. ellers så vil det jo fort kunne bli en diskusjon mellom forhandlerene om hvam som har de beste produktene og det vel det siste vi ønsker her. selv så ville jeg stemt på punkt 1.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #62
      Originally posted by Celtic-Griffin
      Come on Klaus and Anders - what about YOUR answers to my question?
      Hei Ken. Jeg ser overhode ingen problemer med din tråd vedr. bygging av den spesifikke modellen. En forhandler må også få lov til å beskrive et prosjekt, og jeg ser egentlig ikke noe problem i om en selv også forhandler modellen.

      At en forhandler benytter sin kompetanse til å beskrive en byggeprosess er vel kun en ressurs.

      Comment


      • #63
        Med fare for å tråkke over

        Hei

        Har lest en del av tråden, ikke alle innlegg like godt. I fare for å si noe veldig feil så vil jeg allikevel gi et par kommentarer. Jeg er ivrig bruker av siden og er veldig takknemlig for at den finnes og er så bra som den er.
        Har jeg forstått dette riktig så er siden eiet og laget av Klausre...? Klausre bestemmer hvem han ønsker som moderatorer....? Mulig jeg tar feil her.
        I så fall synes jeg denne diskusjonen dras litt ut av det grunnleggende.

        1. Sidens eier setter reglene for forumet. Det er vel en grei sak
        Vi som brukere har ingen rett til å foreslå en avstemning på hvordan vi ønsker å ha siden. Du kan ta kontakt med eier og si at du ønsker endring og eier kan eventuelt gå ut å si at han ønsker en avstemning på hvordan vi vil ha det.

        2. Sidens eier velger moderatorer og det er en jobb som ikke alle ønsker å gjøre helt gratis og at de da har sin nettside i signaturen kan vel være en grei deal for å gjøre en jobb på privaten (vet ikke om det er slik men synes det er helt naturlig)

        3. Forhandler er forhandler og jeg beundrer de forhandlere som ikke går inn i denne tråden og kommenterer. Det står det respekt av.

        4. Tråden startet med en forklaring fra Andersh på hvorfor tråder har blitt slettet. En grei orientering.

        5. Jeg har flere ganger stilt med spørsmålstegn ved enkelte forhandleres kommentarer på forumet og tenkt dette må ligge i eller over grenseland.

        6. Jeg synes det er helt ok at regler i forhold til forhandler er som de er. Jeg som bruker stiller et åpent spørsmål i en sak og får mange svar. Noen av svarene kan jeg ta med meg å spørre direkte til forhandler via forhandlers nettside/PM/eller mail som feks har f.eks sin banner her på forumet. Da kan forhandler svare akkurat så direkte og anbefalende som han vil. Da tar jeg initiativet.

        At vi brukere linker sider og produkter til enkelt forhandlere er basert på service og erfaring, men ut fra en brukers synspunkt og er subjektivt.
        En forhandler kan ikke gjøre det samme, så enkelt er det. Det vil og må alltid være andre regler for en forhandler. Det må forhandler akseptere, selv om det må være utrolig fristende og mene noe annet.

        Her på forumet har en forhandler enorm tilgang direkte til markedet, og det er en unik mulighet. Derfor tilbys forhandler å betale for banner. Jo mer du betaler jo større banner får du! Jo større banner jo større er sjansen for at brukerne klikker på siden din. I tillegg en egen tråd hvor forhandler kan gå inn å reklamere for sine produkter. Veldig bra, men der går også "genseren".

        Med all respekt for alle svar og kommentarer, ikke glem hvem som eier siden og setter reglene.

        Fortsett som det er. Da blir det lettere å holde "stien ren" for forhandler og lettere for moderator å følge opp trådene. Og jeg forventer ikke at de sitter å gjør det gratis. Og om de gjør det tar jeg av meg hatten !!


        Mvh
        Gisle
        Gisle Ranum
        Trondheim
        "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

        Comment


        • #64
          Originally posted by klausre
          Hei Ken. Jeg ser overhode ingen problemer med din tråd vedr. bygging av den spesifikke modellen. En forhandler må også få lov til å beskrive et prosjekt, og jeg ser egentlig ikke noe problem i om en selv også forhandler modellen.

          At en forhandler benytter sin kompetanse til å beskrive en byggeprosess er vel kun en ressurs.
          Thanks Klaus - i think we have found considerable common ground through this thread. You know I think through the many 'PM' discussions between us and your moderators that I have felt that sometimes the 'moderation' has been somewhat brutal and partial, with hindsight I must also admit to being somewhat brusk myself (its the Irish blood you know). You know the answer lies in the word "moderate" itself and I feel you have gotten many impulses from your users here. My hope is that these impulses will serve to open a few possibilities with your website and alow me to return to a more tangibile form of support, but most of all that which I see as a gradual decline in MFN can be positively reversed.
          Last edited by Celtic-Griffin; 24-04-07, 08:48.
          Ken Bates
          Never Mind the Label

          Comment


          • #65
            Originally posted by Gisle
            .....Vi som brukere har ingen rett til å foreslå en avstemning på hvordan vi ønsker å ha siden.... Da blir det lettere å holde "stien ren" for forhandler....
            The mind boggles.....the user has no rights and must eat what he is served?

            I wonder who these strange and somewhat seedy "forhandler" animals are it sounds here that they are like flies on the wall to be swatted at regular intervals - in my experience these 'things' are normal very experienced USERS themselves. If we followed your extreme principles there wouldn't be any MFN at all, in fact there wouldn't be the hobby we all love.

            My personal opinion is that through this VERY HEALTHY discussion Klaus and his team have received considerable impluses from users and mostly those users with "pondus" in our hobby that a referendum would now be superfluous.

            It is in itself enlightening that there are recorded almost 2000 visits to this thread in two days.

            Finally, perhaps a review of the rather misleading titles "Forhandler" "Ny Bruker", "Bruker" etc - I believe these originate from a direct translation from the USA. In the context of MFN, I consider myself to be more a "Bruker" than a "Forhandler" but I am stuck with the label and must act accordingly - do we really need more than just two labels, "User" and "Administration"?
            Last edited by Celtic-Griffin; 24-04-07, 08:38.
            Ken Bates
            Never Mind the Label

            Comment


            • #66
              Kommentar til Gisle's innlegg. En bra oppsummering synes jeg.
              Liker også Techoflight sitt innlegg litt før.

              Ja jeg står som eier og drifter sidene, MEN; Modellflynytt og forumet hadde aldri vært hva det var/er i dag uten hjelp/flere pådrivere. Som jeg har nevnt i flere tråder tidligere, er min oppfatning at jeg har gitt oss alle et godt værktøy (mener nå jeg) for å samle modellfly/helikopter mm. interresser på nettet. Så blir det opp til mfn skribenter og moderatorer og drive dette fremover, sammen med sidens lesere/brukere. Dvs. all ære til de som bidrar (eller har bidratt) spesielt som moderatorer og skribenter, men også alle innspill/poster fra forumets brukere. Pluss de som har og hjelper med å klargjøre mfn v2. (oversettelse av tekst mm.)

              Vedr. bestemmelsesrett. Så langt har vi stort sett blitt enige om hva/ retninger, og det er ikke mange ganger jeg har brukt vetorett/ satt foten ned. Slik må det være, når vi alle sitter å bruker enorme mengder av fritiden på å drive dette. Nytter ikke da å oppføre seg som Mao eller andre idealister... Eneste jeg på en måte styrer er kontraktene med våre samarbeids partnere. Jeg ønsker ikke å komme i en situasjon hvor drift og utvikling blir vanskelig. Det regner jeg med at alle skjønner
              Last edited by Guest; 24-04-07, 09:17.

              Comment


              • #67
                Originally posted by andersh
                det er på tide at andre på forumet også får si hva de mener om saken. Dersom flertallet mener vi er for streng føyer vi oss etter det.
                Nå har det kommet mange svar, og det er vel ett flertall som synes forhanlerne bør få svare på direkte spørsmål.
                Det bør ikke bli ett større problem for moderatorene om lista legges litt høyere.
                Jeg tror forhandlerene sitter med mye kunskap og erfaring som kan komme oss andre til gode. Det blir for meg feil om de ikke kan annbefale ett produkt på grunn av att de forhandler det selv.
                Jeg mener det er en forskjell på slike opplysninger/annbefalinger og egenreklame.
                Det er jo mange produkter som går igjen hos flere forhandlere, og det er fortsatt opp til oss kunder hvor vi handler.
                Verdien av å bruke MFN til å fremhente annbefalinger/opplysninger blir ivertfall for meg redusert når jeg vet att ikke alle har annledning til å svare.
                Når det gjeder reklame-inntekter for drifting av forumet kan vel kanskje det løses med att alle forhandlere som leier reklameplass kan få mulighet til å svare på konkrete spørsmål.
                Cessnaknuseren
                Bjørn Sandbæk

                Dæ går litt mindre lim nå.

                Comment


                • #68
                  Jeg er en slik lurker på nettet men nå fikk jeg lyst til skrive litt gitt.

                  Lurer litt på hvorfor i dette tilfellet Celtic-Griffin må på død og liv tvinge seg inn her. Jeg vet at for hvert innlegg han har som han hogger litt på medlemmene av denne siden får jeg bare mindre og mindre lyst til å handle hos han. C.G har nok all den erfaring og kyndighet som trengs for å drive en hobbybutikk men jeg tror det skorter litt på dette med riktig markedsføring.
                  De andre sponsorene her er jo i forhold helt fraverende i diskusjoner, forskjellen er vel at de har knallgode nettsider som er på norsk (lett forståelig) så de behøver ikke å skrive seg til reklame i poster.

                  Jeg står ihvertfall igjen med denne oppfatningen.
                  Hjertelig hilsen
                  -Clive Canopy-

                  Hangar!
                  Alt er pulverisert

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by C.-.4
                    Jeg er en slik lurker på nettet men nå fikk jeg lyst til skrive litt gitt.

                    Lurer litt på hvorfor i dette tilfellet Celtic-Griffin må på død og liv tvinge seg inn her. Jeg vet at for hvert innlegg han har som han hogger litt på medlemmene av denne siden får jeg bare mindre og mindre lyst til å handle hos han. C.G har nok all den erfaring og kyndighet som trengs for å drive en hobbybutikk men jeg tror det skorter litt på dette med riktig markedsføring.
                    De andre sponsorene her er jo i forhold helt fraverende i diskusjoner, forskjellen er vel at de har knallgode nettsider som er på norsk (lett forståelig) så de behøver ikke å skrive seg til reklame i poster.

                    Jeg står ihvertfall igjen med denne oppfatningen.
                    Sorry if I must "tvinge" in once again but I would suggest that before you go any further you check who the thread starter on this thread is. Secondly I also suggest you may like to look around you at how much english is used on this webside's software, the modelling press and the world's model shops. Thirdly the choice of where you shop is freely yours and nobody is forcing anything down your throat. Forthly my use of english is a result of a medical problem and english is not my mother tongue either - you would understand even less if I used it. Fifthly as far as I know there is a rule on this forum which says that if you absolutely must engage in personal attacks you must have the good grace to sign with your given name. Lastly as you say there are a number of webshops in Norway which are good and in norwegian so be my guest feel free to use them, I DO.

                    Oh. just a little footnote, I have just now browsed your public profile and the list of positive contributions to this forum is magnificent in its total absence.
                    Last edited by Celtic-Griffin; 24-04-07, 16:14.
                    Ken Bates
                    Never Mind the Label

                    Comment


                    • #70
                      Dette er ikke ment som noe personangrep, bare min oppfatning. Og det er nettopp dette jeg mener med dårlig markedsføring. Beviset på det var vel at du ikke så det fine jeg skrev, bare det som ikke er bra.

                      Har jobbet med markedsføring og det er en del lure triks og en et par dårlige.
                      Hjertelig hilsen
                      -Clive Canopy-

                      Hangar!
                      Alt er pulverisert

                      Comment


                      • #71
                        No Mr. X i did notice your good reference to my experience - thank you - but I also believe good marketing is a question of the consumer's perception and not what the "experts" tell us it should be and try hard to avoid "blowing my own trumpet".
                        Last edited by Celtic-Griffin; 24-04-07, 16:56.
                        Ken Bates
                        Never Mind the Label

                        Comment


                        • #72
                          He-he jeg er ingen ekspert. Men for all del, ekspertene innen markedsføring forstår jo ikke dette med modellfly da, dem er jo egentlig bare dumme.
                          Hjertelig hilsen
                          -Clive Canopy-

                          Hangar!
                          Alt er pulverisert

                          Comment


                          • #73
                            Tilbake til spørsmålet som blir stilt i tittelen på tråden:
                            Jeg mener nei, men de bør kunne få svare på spørsmål som f.eks. pris og tilgjengelighet på produkter...
                            Mvh
                            Bjørn Tore Espevik

                            Team Visa...

                            Comment


                            • #74
                              Jeg ba forhandlere høflig om holde seg tilbake i denne tråden. Hvem har ikke klart det? Den samme som stadig også bryter med DAGENS retningslinjer. Ikke spesielt overraskende. Alle andre forhandlere har enten kommentert svært lite, eller ikke i det hele tatt. Som Gisle også påpeker, profesjonelt og smart!

                              Det er kanskje heller ikke så rart at de som er i mot reklamering på forumet ikke er i overtall. Det tar jo presis 5 minutter før Ken er over de med en lang avhandling om hvor feil de tar. Jeg får PM'er fra brukere som er uenig, men ikke vil skrive i denne tråden fordi de vil bli angrepet av Ken like etterpå.

                              Igjen: VENNLIGST - kan forhandlere holde seg borte fra denne tråden? Den er et anliggende mellom BRUKERENE, og de som eier, drifter forumet. Forhandlerenes interessekonflikt burde være åpenbar!

                              Om ikke må vi evt. bare begynne å moderere tråden, og det ville nok bli veldig populært...
                              Anders Hauge

                              www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                              www.JetsOfBergen.no
                              rc.andersh.com

                              Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                              Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                              Byggeblog for Eurosporten
                              Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                              There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by tyor
                                Synes det var veldig relevant. Og jeg tenkte på det lenge før Primera skrev det. Du driver jo tross alt reklame for eget firma i hver eneste post du skriver
                                Ehhh.. Helivision selger fotografier av hus og gress... jeg forventer liksom ikke helt at det er noe markedet for det her... Jeg har det med i signaturen for å vise at jeg tar jobbyen seriøst og faktisk driver det "profesjonelt". Jeg fjerner adressen gladelig om det støter noen..

                                Originally posted by tyor
                                Men tilbake til topic, Hvor ble det av dere som var så ivrige mot Ken her nå når han har ett konkret greit spørsmål til dere så svarer dere ikke.
                                Tankene mine om denne tråden dere refererer til er litt delt. Prosjektet ser svært spennende ut, spesielt med tanke på at eieren av fullsize originalen er inne. Jeg har allerede sagt "internt" at jeg ikke kommer til å moderere i denne tråden. MEN - Ken har vert en av de ivrigste kritikerne av at forhandlere blir ført opp som "leverandør" av produkter når vi skriver "flytester" på MfN. Når han nå skal bruke et "short-kit" så blir jo i realiteten dette en forhandler som selv skriver byggetråd og "flytest" av sitt eget kit. Det blir litt merkelig for meg - men som sagt - det blir overskygget av hvor interessant tråden ser ut. Jeg kommer ikke til å gjøre noe med mindre noen av kriteriene Odd og Klaus allerede har nevnt blir brutt, som feks. med overdreven kobling til virksomheten og produktene hans.
                                Anders Hauge

                                www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                                www.JetsOfBergen.no
                                rc.andersh.com

                                Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                                Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                                Byggeblog for Eurosporten
                                Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                                There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                                Comment

                                Working...
                                X