Unconfigured Ad

Collapse

Pilatus Porter

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ruduz
    • Jul 2005
    • 847

    #61
    Ja, har sjekket ut MB.com og funnet ut av at det blir ganske så nøyaktig 6434,- NOK (inkl.frakt) for Porteren (3,2) metringen. Men er ikke sikker på hvordan dette med tollavgiftene fungerer her...?
    Prisen er vel egentlig ikke så gal, tanke på det store flyet.
    All you need is love

    Comment

    • Kingfisher
      • Feb 2006
      • 833

      #62
      Originally posted by sjaa
      Stein, kan det være størrelsen som har vært årsaken til at de sendte din, men nektet å sende min?
      Mvh
      Jo
      Ja, du er muligens inne på noe. I en annen sammenheng ble det nevnt at jeg måtte ha avtale med spesiell speditør for å få shippet en pakke på over 2 meter.
      Jeg ringte Topmodel nå, men med min dårlige fransk og hans dårlige engelsk var det ikke helt enkelt å forstå grunnen på hvorfor de ikke kunne sende 3,2 meteren til Norge. Svaret var, da han hørte 'Norway' som mottakerland; Not possible.
      Med 2meteren har det ikke vært noe problem.

      Stein

      Comment

      • sjaa
        • Feb 2006
        • 601

        #63
        Jepp Stein, saken er biff

        Ruduz:
        Du må trekke fra tysk MVA(MwSt) 16%, så må du legge til 25% i norsk MVA (på fly OG frakt) og så kommer det vel et fortollingsgebyr i tillegg. (Hvis det går med Posten er dette 176NOK på varer med verdi over 1000 hvis ikke jeg husker helt feil.)
        Mvh
        JoE
        Agder Modellflyklubb

        Comment

        • Ruduz
          • Jul 2005
          • 847

          #64
          Ja, da vil det jo havne på nesten sju
          All you need is love

          Comment

          • sjaa
            • Feb 2006
            • 601

            #65
            Det er vel fremdeles en anstendig pris for et DIGERT fly Lykke til med valget...
            Mvh
            JoE
            Agder Modellflyklubb

            Comment

            • P-51D_OLD_CROW
              • Oct 2006
              • 840

              #66
              Da har jeg tatt testflighten og det var krefter i massevis. Men flyet legger seg over mot venstre så MYE høyre balanserors-trim måtte til.(Se bilde). Noen som vet hvorfor det skjer?
              Den ene vingen har litt mer v-profil(dihedral) enn den andre, kan det være grunnen?
              Må motoren kanskje stilles mer mot høyre?
              Attached Files
              Stig-Arne Isaksen

              Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
              Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
              Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

              Comment

              • sjaa
                • Feb 2006
                • 601

                #67
                Stilig flymaskin du har der

                Men det var MYE trim, har du sjekket at ikke vingen er vridd?

                På bildene ser det ut som du har mer utslag ned enn opp på balanserorene, jeg ville nok i utg.pkt gått for symmetriske utslag eller differensiert til mer opp enn ned.

                Er ikke sikker på om noe mer V-form på ene siden vil kunne medføre så mye trimbehov, men synes det høres rart ut.. Håper det ordner seg.
                Mvh
                JoE
                Agder Modellflyklubb

                Comment

                • Ola
                  • Jul 2004
                  • 251

                  #68
                  Få tak i et incidence meter og sjekk vingene og staben. Sjekk begge vinger og mål de flere steder og like langt ut fra kroppen på begge sider. Er ikke kjent med forholdet mellom vinge og stab, men det skal ihvertfall være likt på begge sider.... Kan måle på min om det er ønskelig.

                  Hos meg er det også noe ulik v-profil, men den flyr rett som ei snor med relativt nøytral trim.
                  Når det gjelder differensiering av balanseror så merker jeg veldig godt på min når det er like store utslag begge veier. Må bruke ganske mye sideror for å få kroppen til å henge med i svingen da. Men manglende differensiering skal ikke gi behov for trim slik som på bildene.

                  Lykke til ihvertfall og grattis med et nyyydelig fly.

                  mvh
                  Ola
                  Ola
                  Elverum Flyklubb Modell
                  www.efkm.org

                  Comment

                  • P-51D_OLD_CROW
                    • Oct 2006
                    • 840

                    #69
                    Skal få tak i et incidence meter og sjekke. Hvor mye har motoren å si? Den peker ganske rett fram men den skulle kanskje pekt litt mer mot høyre? Kan motoren få flyet til å dreie så kraftig mot venstre?
                    Stig-Arne Isaksen

                    Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                    Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                    Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                    Comment

                    • P-51D_OLD_CROW
                      • Oct 2006
                      • 840

                      #70
                      Har nå funnet ut at motoren pekte mot venstre. Har justert den mot høyre så får vi se om den flyr bedre. Krysser fingrene. Ny testflight forhåpentligvis på onsdag.
                      Attached Files
                      Stig-Arne Isaksen

                      Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                      Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                      Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                      Comment

                      • P-51D_OLD_CROW
                        • Oct 2006
                        • 840

                        #71
                        Da har jeg vært ute igjen og nå går flyet som på skinner! Fire fem knepp mot høyre på sideror og maskina gikk snorrett hands off. Nå er den en fryd å fly,og å se på. Laga dummy exhaust til den som gir den et fint preg. Legger ved noen bilder jeg tok på stripa. Det blåste forøvrig veldig friskt så jeg hovra litt over stripa med flaps. Uten tvil en morsom maskin.
                        Filmet en liten snutt der jeg taxer litt rundt:

                        Attached Files
                        Stig-Arne Isaksen

                        Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                        Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                        Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                        Comment

                        • P-51D_OLD_CROW
                          • Oct 2006
                          • 840

                          #72
                          Jeg vurderer å oppgradere understellet på min Jamara Pilatus. Ser at Topmodel har et understell som passer. Er dette et bra understell? Fjærer det godt? Eller er det pianotråd likt det jeg allerede har?
                          Var inne på denne siden:



                          Dette var jo et bra understell men den er til en 3,05meters porter. Vil den passe min tro?
                          Er det noen som har prøvd dette understellet?
                          Stig-Arne Isaksen

                          Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                          Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                          Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                          Comment

                          • Ruduz
                            • Jul 2005
                            • 847

                            #73
                            Rått å se på gitt... Er flott den der, morro at du kan hovre

                            Fin stripe og ser det ut til! Hvor ligger den?!
                            All you need is love

                            Comment

                            • sjaa
                              • Feb 2006
                              • 601

                              #74
                              Originally posted by P-51D_OLD_CROW
                              Jeg vurderer å oppgradere understellet på min Jamara Pilatus. Ser at Topmodel har et understell som passer. Er dette et bra understell? Fjærer det godt? Eller er det pianotråd likt det jeg allerede har?
                              Heisan.

                              Har sett litt på bildene og for meg kan det virke som at innfestingsmetoden på det du har og Topmodel sitt er ganske forskjellig. For meg ser det ut som du har pianotråd som festes tversover kroppen, mens Topmodel sitt festes langsetter kroppen. Understellet fjærer OK, men vær klar over at det ikke demper spesielt mye. Kommer du litt hardt ned spretter du opp igjen..

                              Bilder og manual til Topmodel sine modeller: http://www.topmodel.fr/product_detail.php?id=12480
                              Mvh
                              JoE
                              Agder Modellflyklubb

                              Comment

                              • P-51D_OLD_CROW
                                • Oct 2006
                                • 840

                                #75
                                Stripa ligger på Kløfta og tilhører Gjerdrum modellflyklubb. Nydelige omgivelser,langt til trær,høyspent og naboer,men stripa kunne gjerne vært litt lengre.
                                Stig-Arne Isaksen

                                Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                                Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                                Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                                Comment

                                Working...